Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američan Landis užití testosteronu popírá

Americký cyklista Floyd Landis, vítěz Tour de France, který měl po 17. etapě pozitivní dopingový test, užití steroidního hormonu testosteron popírá a chce své jméno očistit. Apeloval na veřejnost, aby nad ním nelámala hůl. "Považujte mě, prosím, za nevinného, než mi bude dokázána vina," uvedl během telekonference.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

fr-mottl

kdyz vyhraval pan Kratochvilova
a trepotala se ceska vlajka, tak nikdo o testosteronu nechtel nic slyset, on to byl holt takovy prijemny pocit u srdce, ze nasinec patri k tak skvelemu narodu, jehoz prislusnik vlastni dnes nejstarsi lehkoatleticky rekord... Jsem proti dopingovym pravidlum, je to jako prohibice tenkrat v Americe,
0/0
29.7.2006 15:19

Vitezny_Viking

Slehnul si v opici
Tak to vypada, ze byl ozralej jak zakon kaze, slehnul si po vzoru Armstronga testak, jen ma okno a uz si to nepamatuje. A jeste vykrikuje, ze je vitez... Vitezem Tour je pro me porad Ivan Basso, ktery nikdy pozitivni nebyl a i jeho ucast v dopingovem skandalu ve Spanelsku je (na rozdil od Ullricha, Hijo Rudicio) jen velmi diskutabilni!
0/0
28.7.2006 17:29

Ondratej

Re: Slehnul si v opici
podle mě mu šlehla osoba blízká ...
0/0
28.7.2006 17:51

jacih

Re: Slehnul si v opici
kdyby alespon kousek ujel (basso) tak bych mohl souhlasit, ale vzhledem k tomum ze o jeho forme nevis nic tak bych nekricel..
0/0
28.7.2006 20:14

komentator-1

utápění žalu v pivu a whisce
nikde přece není napsáno, že se ožral, jak tady někteří chytráci píší. Žádný sport s kocovinou dělat kloudně nejde, ale pivko nebo dvě pro závodníky a whisky pro realisační tým nevidím jako probém a jestli se nějaký mechanik zbořil, co na tom. Jsem moc zvědav na teorie některých diskutujích v případě, že se pozitivní nález ve vzorku B nepotvrdí. Do té doby je Landis nevinný, ať si píše (a klidně i pravdivě) o dopingu v cyklistice kdo chce co chce.
0/0
28.7.2006 16:52

JohnnyV

Kecá jako všichni ostatní.
0/0
28.7.2006 16:11

richdek

Verim Landisovi
Je to Amik a tem verim. Kdyby to byl evropan tak definitivne lze. To vim ze zkusenosti.....bohuzel
0/0
28.7.2006 15:45

PanePávekJáNechciKTurkovi

Re: Verim Landisovi
muhahaha. ja landisovi neverim. a vis proc? je to cyklista. Kdyby byl pimpongista tak mu verim. Taky to vim ze zkusenosti... bohuzel
0/0
28.7.2006 16:15

lakub

Re: Verim Landisovi
ty p.co, to se mi snad jenom zda. fakt dobry.
0/0
28.7.2006 17:58

rolstel

???
nebudu se vyjadrovat k tomu jesli dopoval , nebo ne, ale v clanku me zarazila veta .......utapeli v pivu a whisky.......taky jsem jezdil zavodne na kole a nedovedu si predstavit dat si vecer pred zavodem tvrdej alkohol
0/0
28.7.2006 14:19

Ondratej

Re: ???
a zkoušels to v kombinaci s tesťákem?
0/0
28.7.2006 17:53

rolstel

???
0/0
28.7.2006 14:16

jacih

testosteron
tak znova..Testosteron je to posledni co by pouzival kdyby si chtel jednorazove zvysit vytrvalostni vykon..Kdyby mu nasli efedrin nebo EPO, nebo zvyseny pocet cervenych krvinek, nepochyboval bych ani chvili. Ale ze by aplikoval testosteron se me zda nesmysl. Zadne stereoidy a nemaji tak rychli ucinek. Musi se brat delsi dobu a projevi se narustem sily a svalove hmoty. Pomuzou kulturistum, sprinterum a vzperacum, ale rozhodne ne cyklistum...neco je na tom divneho...
0/0
28.7.2006 13:34

jack24

Re: testosteron
Přečti si můj příspěvek níže.I cyklistovi se testosteron nááááramně hodí.
0/0
28.7.2006 13:36

crazy_Yvan

Re: Re: testosteron
ale to nemas pravdu... ten testosteron jen vybuzuje k k te regeneraci.. sam ji nezpusobi.. takze opet je to na delsi dobu a ne ze dne na den, behem par hodin... veskere hormony v tele nemaji ucinek okamzity ale spis dlouhodoby...
0/0
28.7.2006 13:46

jacih

Re: Re: testosteron
Cetl jsem ho ted. Uznavam ze vliv na regeneraci mit muze. Ale nemyslim ze tak zasadni, a v tak kratkem case..ale nevim osobne nemam vyzkouseno:) Znam ale lidi kteri aplikovali a narust svalove hmoty je giganticky...
0/0
28.7.2006 13:48

jack24

Re: Re: Re: testosteron
Všichni je známe.Koukáme na ně denně v televizi.nebo myslíte,že třeba sprinteři svaly z máminy ovesné kaše?
0/0
28.7.2006 15:36

jacih

Re: Re: Re: Re: testosteron
Tam je vidis az po narustu:) Ja je znal i pred narustem:)
0/0
28.7.2006 20:16

captain cook

Re: Re: Re: Re: testosteron
No vidis a ja znam kupu sprinteru, kteri maji svaly z poradny posilovacky. a ne z niceho jinyho. Videl jsi nekdy sprintera pri zimnim treninku a kolik set kg toho navzpira jenom za jedinej trenink??
0/0
29.7.2006 14:10

komentator-1

Re: Re: testosteron
hodí, ale tak rychle, že by si večer šlehl a druhý den jel jak pán bůh, to nefunguje.
0/0
28.7.2006 13:59

bonecek

Re: testosteron
Máš pravdu jen částečně .T.samozřejmě působí dlouhodobě na růst svalové hmoty,ale má i krátkdobé účinky v tom,že zvyšuje agresivitu,odbourává zábrany a umožňuje si hrábnout až za hranu svých sil.Právě takový byl výkon L.v 17.etapě.Pokud vím užívali ho svého času třeba hokejisté ke zvýšení agresivity a ztrátu zábran při hře.
0/0
28.7.2006 15:40

jacih

Re: Re: testosteron
No jenomze na kole nepotrebujes zvysovat agresivitu a ztratu zabran. Tam je to o rozvrzeni sil..o hrabnuti na dno samozrejme, ale to sve dno cyklista jeho typu zna velice dobre. Podle tepove frekvence a podobne. Kde nic neni ani smrt nebere. Hodi se spis neco co dno prohloubi...Amfeteminy, efedrin a erytropoetyn.
0/0
28.7.2006 20:13

jacih

testoren
0/0
28.7.2006 13:29

80E-seven

priklanim se k nazoru kazimira,
ze skutecne nejspis PRED ETAPOU jednorazove nedopoval, ale ze ma rozhaseny system diky dlouhodobemu dopingu a testosteron mu proto naskocil jednorazove - to zni logicky
neverim tomu, ze by si sel jen tak z nudy slehnout, protoze musi vedet, ze ho budou testovat (i kdyz: 1) je to american - o jejich statisticke inteligenci nemam iluze, 2) je to american - o jejich drzosti nemam iluze)
0/0
28.7.2006 12:51

Velho

Re: priklanim se k nazoru kazimira,
že tak dobře víš jak testosteron v liském těle vzniká! Zřejmě to bylo z přemíry whisky a piva, že? Po etapě kdy byl na ručník se zmaže a v další je všechny zbourá! To opravdu dokáže jen výjimečný jedinec. 
0/0
28.7.2006 12:56

80E-seven

Re: Re: priklanim se k nazoru kazimira,
nejak sis neprecet muj prispevek, co?
0/0
28.7.2006 13:20

richdek

Re: priklanim se k nazoru kazimira,
no protoze je american je cistej a nekeca, kdyby to byl evropan tak defintivne lze Podel mych zkusenosti
0/0
28.7.2006 15:44

Jaro10

Landis...
Tak komu mám vlastně věřit, tož, kdo je můj tata, udělejte tam kur.. pořádek
0/0
28.7.2006 12:41

Pengix

Písal som už v diskusii
Po 17 etape , že sa mi to jeho zmŕtvychvstanie po fiasku v 16 etape nezdá a moja predtucha sa potvrdila...
0/0
28.7.2006 12:32

zombice

Re: Písal som už v diskusii
no a co ty odborniku teda rikas treba na Rasmusena?? taky si slehnul den pred nebo co?
0/0
28.7.2006 12:38

Pengix

Re: Re: Písal som už v diskusii
Rasmusen je v pracant. A ak by mu dali viac voľnosti v tíme tak by vyhral viac etáp.Ale musí sa prispôsobiť taktike.
0/0
31.7.2006 19:39

crazy_Yvan

bohuzel
Bohuzel, jak to tady ctu nema ani poneti, jak anabolicke steroidy v tele funguji, kdy se aplikuji a proc? 1. To by Landis musel byt uplne blbej kdyby toto udelal, to urcite neni... takze verim tomu ze si nic nevzal. 2. Vesekere steroidni latky nepusobi okamzite a uz vubec ne na zvyseni vytrvalostni vykonnosti ale pro zvyseni objemu svalu, tey vzit si to behem etapoveho zavodu je hloupost, musel by to mit davno pred tim a i tak bez absolutniho treniku by nic nedokazal. 3. lidkse telo a chemismu v nem jsou natolik slozite, ze se cas od casu stane i to co se normalne nepredpoklada, tedy to ze se do obehu v urcitem krizovem momentu uvolni vice testosteronu ze zlaz s vnitrni sekreci nez je obvykle. 4 je to cele nesmysl, vsechny tyto faktory jasne mluvi pro nej... jo btw. aby nekdo nerekl ze o dopingu nic nevim.. tak ma magistersky titul v oboru chemie... takze aspon neco malo...
0/0
28.7.2006 12:21

Kazimír Nelida

Re: bohuzel
to víš, když se tím láduje celej rok, tak se někdy stane, že mu ta hladina najednou neočekávaně stoupne nahoru, jak píšeš, nměco se nepředpokládá a hned je tu nenadálej výkyv, jak u hormonů, tak u výkonu - viz srovnání etapy kdy totálně vyhoří, večer se ožere a jede líp jak bůh, magistře...
0/0
28.7.2006 12:27

sloth

Re: bohuzel
to ses teda borec. a psals to cely jenom kvuli tomu, aby ses nam pochlubil, ze mas magisterskej titul?
0/0
28.7.2006 12:33

crazy_Yvan

Re: Re: bohuzel
ne psal jsem jen jako obranu aby mi zas nekdo ze pisatelu nepsal ze o tom nemam ani poneti.... mam... to ze mi neverite znamena jen jedno.. ze tomu nerozumite vy.. chemie se neda obejit...
0/0
28.7.2006 12:35

wildge

Re: bohuzel
Navic se meri pomer testosteronu a epitestosteronu. Epitestosteron je pritom latka prakticky bez ucinku. Pokud nekdo chce zakryt uziti testosteronu, staci (ve zkratce), aby si pritom pichnul i epitestosteron. Musel by byt fakt blbej, kdyby si pichnul jen testosteron.
0/0
28.7.2006 12:34

crazy_Yvan

Re: Re: bohuzel
presne...
0/0
28.7.2006 12:44

jack24

Re: Re: bohuzel
No tak jednoduchý to zas nebude,neboť jinak by to znamenalo,že všichni kulturisti jsou tak vylízaní,že na to ještě nepřišli-nejvíc pozitivních testů v kulturistice a silových sportech vůbec je právě na testosteron(a že tam toho dopingu je!).
0/0
28.7.2006 12:57

crazy_Yvan

Re: Re: Re: bohuzel
takze snad vidite ten rozdil... k cemu je testosteron v kulturistice a k cemu by asi tak byl v cyklistice... navic u vrchare... ktery opravdu musi mit jiny pomer aktinovych a myozinovzch vlaken nez kulturista...
0/0
28.7.2006 13:09

wildge

Re: Re: Re: Re: bohuzel
Jojo, vetsi objem svalove hmoty je cyklistovi k nicemu, nebo spis k pritezi. Kulturista zas nepotrebuje testosteron k rychlejsi regeneraci, druhy den ho etapa neceka. Tipnul bych si, ze u kulturistu se testuje primo hladina testosteronu. Berou ho tolik, ze jeho zneuziti bylo videt i pri podobnem neprukaznem testu. (Pomer testosteronu a epitestosteronu se meri, protoze samotna hladina testosteronu se clovek od cloveka velmi lisi.)
0/0
28.7.2006 13:13

crazy_Yvan

Re: Re: Re: Re: Re: bohuzel
samozrejme.. ale tak jako tak pochybuji ze by si to vzal vedome.. ja se priklanim k tomu ze si to bdu telo samo vytvorilo.. coz je mozne.. nebo mu to nekdo dal.. coz je take mozne.. protoze injekce s vyzivou dostavaji vsichni...
0/0
28.7.2006 13:16

jack24

Osvěta
Jak ovlivňuje TST hrubou svalovou sílu, je z předchozích řádků zřetelné – větší množství produkovaných bílkovin umožňuje zvětšení počtu kontraktilního aparátu (kontraktilní aparát jsou zvláštní bílkovinné jednotky ve svalové buňce, schopné na povel zmenšit svojí délku a provést svalový stah – kontrakci). Samozřejmě že takový kvantitativní růst svalu je provázen i nárůstem objemu svalu, jeho hmotnosti, ale také zhoršení jeho elastických vlastností a nárůst vnitřního odporu. O nic z toho cyklista nestojí, přesto je hladina anabolických steroidů jednou z klíčových podmínek výkonu. Proč?
V první řadě je to vliv na regeneraci. Cyklista nepotřebuje svalovou hmotu přibírat, potřebuje ale zničené "součástky" co nejrychleji obměňovat. A rychlost této obměny je závislá na okamžité "výrobní kapacitě", určované TST.
Dále je dobré si uvědomit, že i hemoglobin - látka transportující kyslík v červených krvinkách - je také bílkovina, a proto
0/0
28.7.2006 13:32

jack24

Re: Osvěta
látka transportující kyslík v červených krvinkách - je také bílkovina, a proto je množství a rychlost jeho výroby také částečně závislá na hladině TST. Proto závisí na TST i přenos kyslíku do svalů. < align=justify>O třetím důvodu jsme zde zatím nemluvili, ale zanedbatelný rozhodně není. TST má totiž vliv i na duševní činnost – zřejmě má svoje receptory i v mozku. Jako samčí pohlavní hormon ovlivňuje samčí prvky chování – zvyšuje ctižádost, podněcuje dravost až agresivitu. Úsloví " myslí ko…", nebo americké " má cojones jak grapefruity, ale mozek velikosti vlašského ořechu " (pro ty, kdo nechodí na americké filmy: " Odvážnej, ale blbej "), má svůj reálný základ, byť otočený na hlavu.
0/0
28.7.2006 13:33

wildge

Re: Re: Re: bohuzel
Rozdil muze byt v tom, co se testuje. Pokud kulturisti testuji jen hladinu testosteronu, tak to najdou. Ale Landisovi nasli zvyseny pomer testosteronu k epitestosteronu. Bud samotnym testem na testosteron prosel, nebo ho nejspis vubec nedelali. Ono je tezke testovat neco, co u kazdeho cloveka vypada jinak. Take se nikde nepise, kolik mu vlastne nasli. Pomer 2 az 3 : 1 se uvadi za normalni, za dukaz dopingu az pomer 6 az 9 : 1.
0/0
28.7.2006 13:09

jack24

Re: Re: Re: Re: bohuzel
Kulturisty testují úúúúplně stejně:
0/0
28.7.2006 13:35

ARAYA

Ullrich, Basso
Podle zveřejněné bleskovky se Basso a Ullrich nebudou moci zůčastnit ani Vuelty - to jsem zvědavej co se bude dít pokud jim to nikdo v dohledné době nedokáže. A vypadá to opravdu na důkazní nouzi, protože se ten případ táhne už půl roku a výsledky žádný.............
0/0
28.7.2006 12:14

pa3k

cyklistika
. jedine zrusit etapove zavody na par let.. anabolika se v ni pouzivaji leta... jen jejich vyrobci jsou napred pred kontrolama... jisty cyklista si z nich dokonce uhnal nador varlat... a jak je dnes oslavovan... nasledny doping se mu nemohl prokazat, protoze prirozeny zdroj testosteronu nemel... ale o tom so radeji nemluvi.. spozorske prachy a LEGENDA jsou silne..
0/0
28.7.2006 12:12

Kazimír Nelida

Re: cyklistika
i to je možné ...
0/0
28.7.2006 12:23

egon jeseter

Jestli Landis dopoval je otázka, jedinou jistotou je
že bjerndi je hyperkokot s IQ=64.
0/0
28.7.2006 12:06

J_A_R

Hahaha
Landis přiznal, že večer před klíčovou etapou měl depresi a s ostatními týmovými kolegy utápěli v hotelu žal v pivu a whisky.
 
 
Takze se vecer ozral jak dobytek a druhej den mu bylo tak blbe, ze ani nevedel, jak dojel do cile...
0/0
28.7.2006 11:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze