Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Skandál! Vítěz Tour zřejmě dopoval

Tour de France má další dopingový skandál. A teď úplně největší. Vzorek, který po triumfu v 17. etapě musel odevzdat pozdější celkový vítěz letošního ročníku Floyd Landis, prokázal zvýšenou hladinu testosteronu. Jezdec i jeho tým Phonak o tom byli mezinárodní cyklistickou federací UCI informováni ve středu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

komentator-1

pro všechny panikáře
teď se jasně ukazuje, jak málo věříme presumpci neviny! Teprve po analýze B vzorku bude prokázáno, dříve ne. Testosteron je přirozenou součástí těla, zvýšená hladina se může objevit (i když přiznávám, okolnosti nejsou optimální), takže dokud nebude vina jasně prokázána, je Landis nevinen. Je zajímavé, že nad dopingem v jiných oblastech, než je sport, se nikdo nepozastavuje: léky proti únavě u řidičů, alkohol u umělců, po jehož vlivem vznikla spousta i významných uměleckých děl atp.
0/0
28.7.2006 12:12

MAJKAzGURUNU

Hmm...
...blbej zlozvyk....!
0/0
28.7.2006 9:42

Leczo

Tak kdepak
jsou ti borci, co tady vykládali o presumpci neviny?
0/0
28.7.2006 8:59

Loša

Jednoznačně..!!!
Cyklistika nemá se sportem už pranic společnýho snad jen ten název......... je to hnus, když rozhodují drogy.... Proto bych jakékoliv profesionální pojetí cyklistiky zakázal a zrušil úplně závodění - radikálně!!! Ať se jezdí zase jenom pro zábavu ve volném čase.... PS: stejně tak vzpírání a podobné "rádoby sporty"
0/0
28.7.2006 8:40

wildge

Re: Jednoznačně..!!!
Te drogy testosteronu mas v tele i Ty dost a dost. Bez nej by se Ti nepostavil. Kdyz ho budes mit hodne, zacnes plesatet. Jeho hladina behem dne i zivota dost kolisa. Tak nehysterci.
0/0
28.7.2006 8:47

Maxx_Th

Re: Jednoznačně..!!!
No tak to zakaž i možná tvůj oblíbený fotbal (tam jsou dopingové testy docela k smích), řekni mi sport kde si myslíš že se nedopuje?
0/0
28.7.2006 8:49

Loša

Re: Re: Jednoznačně..!!!
neboj nejsem naivní, ale cyklistika je extrém....... injekční stříkačky (i když jen s výživou) jsou na každodením pořádku a to se mi prostě nelíbí..... a že se v ní dopuje suvereně nejvíc je neoddiskutovatelný.
 
PS: co sem pleteš fotbal? Mám rád golf  Jinak ale na MS byly testy dost přísný a ani jeden případ!!!!!
0/0
28.7.2006 8:55

Maxx_Th

Re: Re: Re: Jednoznačně..!!!
koukám, že máš ze zákulisí dopingových testů skvělé informace, nebo jenom plácáš to co si slyšel v televizi. On je rozdíl zda tě testují na 5 látek nebo 150.
0/0
28.7.2006 8:59

Loša

Re: Re: Re: Re: Jednoznačně..!!!
no zato ty jsi koukám odborník........
0/0
28.7.2006 9:10

Maxx_Th

Re: Re: Re: Re: Re: Jednoznačně..!!!
:-), ano
0/0
28.7.2006 9:14

wildge

Re: Re: Re: Jednoznačně..!!!
I v golfu se da dopovat. Staci neco na uklidneni. V cyklistice se nedopuje nejvic. Jen se to tam nejvic hlida a je to nejvic videt. Mne se taky nelibi vyziva ve strikackach, ale to neni nic, co by mi opravdu vadilo. Tour je extremni sport, vyzaduje extremni pristup. Bez kvalitni vyzivy by to nikdo neobjel, bez te nejlepsi vyzivy by nevyhral.
0/0
28.7.2006 9:01

Loša

Re: Re: Re: Re: Jednoznačně..!!!
To je výstup na 8000covku  taky......... ale jak jsme psal výš, nejsem naivní dopuje se všude, ale cyklistika by dnes bez dopingu prostě fungovat nemohla a to je fakt...
0/0
28.7.2006 9:12

Maxx_Th

Re: Re: Re: Re: Re: Jednoznačně..!!!
ovšem na 8.000 si můžeš odpočnoot, pusunout výstup. Nevšiml jsem si, že by na lidi před sběrákem někdo čekal. :-)
0/0
28.7.2006 9:16

abysser

Ja bych to zrusil...
... proste jsou to trosky a uz jsem to letos ani nesledoval - snad z toho alespon dostanou cirhozu jater...
0/0
28.7.2006 0:39

wildge

Re: Ja bych to zrusil...
Z prebytku testosteronu se mu zmensi koule.
0/0
28.7.2006 8:31

Maxx_Th

Re: Re: Ja bych to zrusil...
No aspon je bude mít jako ty, co nazmenšení mozku, nám neporadíš?
0/0
28.7.2006 8:50

wildge

Re: Re: Re: Ja bych to zrusil...
Alkohol.
0/0
28.7.2006 8:54

Maxx_Th

Re: Re: Re: Re: Ja bych to zrusil...
tak ho vysaď, a máš po problému
0/0
28.7.2006 9:01

wildge

Re: Re: Re: Re: Re: Ja bych to zrusil...
Ja rad jisku.
0/0
28.7.2006 9:05

abysser

Tady ten tzv.
0/0
28.7.2006 0:38

Olgoj Chorchoj

.
Armstrong, Hamilton, Landis....vzorek špičkových cyklistů USA
0/0
28.7.2006 0:00

Lisakx5

Dotaz
Může testosteron okamžitě zvýšit fyzické schopnosti vysíleného jedince nebo urychlit regenraci?
Mě to nesedí na použití v závodě, ale možná se pletu. Kdo to umí přesně vysvětlit?
0/0
27.7.2006 23:39

don čičo

Re: Dotaz
co jsem slyšel na ČT 24 - mluvil tam nějakej antidopingový kontrolor - testosteron může být oužít jako regenarační doping po extrémní zátěži (což 16.etapa byla)
0/0
27.7.2006 23:43

pavelthelong

Re: Dotaz
asi takhle-diplomaticky receno-testosteron nemuze v kratke dobe zvysit vykonnost ve smyslu vytrvalosti. Anabolicke hormony zkracuji dobu regenerace, tezko vsak rict, za kolik hodin nebo dnu zacne pusobit. Je take otazka aplikace-co jsem pred tim nevedel, je, ze se prodava GEL, ktery se natre na kuzi a zpusobi zvyseni hladiny testosteronu....otazkou take je, zda jde o synteticky vyrobeny pripravek nebo humanni=ziskany primo z lidi
0/0
28.7.2006 10:16

kib

...
Vy si myslíte, že si večer zobnul a druhý den kvůli tomu jel mnohem líp? Já teda rozhodně ne. V té 16. etapě klidně mohl zanedbat pitný režim nebo se zapomněl najest nebo mohl mít žaludeční potíže...Druhý den jel skvěle, ale velmi dobře jel v pruběhu celé tour(časovky či jiné horské etapy, kde si bezproblému hlídal soupeře). Podotýkám, že nejsem Landisův fanoušek, fandil jsem jiným.
Jak to tady čtu, tak tu převládá představa, že když si něco zobnu, tak ty kopce v klidu přejedu levou zadní. To ale není pravda, za tím jsou hodiny denně strávených v sedle. Nedělám si iluze, že by doping v cyklistice nebyl. Ale věřím, že se najde i několik čistých jedinců.
0/0
27.7.2006 22:22

fffff

Re: ...
Naprostý souhlas s tímto příspěvkem. K tomu co bylo napsáno bych chtěl ještě dodat, že představa jak cyklista večer na pokoji přemítá co si zrovna zobnout je naivní. Podle mého názoru ti kluci neví ani co do nich jejich doktoři ládujou. Navíc každý člověk je jiný a jeho hodnoty nemusí odpovídat průměrům, které používá antidopingová kontrola.
0/0
28.7.2006 8:23

wildge

Re: Re: ...
Souhlas s obema. Napriklad, kdyz se drive merilo EPO, tak jen ze sekundarnich projevu. A treba Kolumbijci je prekracovali uplne bezne bez toho, aby EPO brali. Testosteron je latka, kterou ma v tele kazdy chlap. Neni vylouceno, ze jeho hladina se zvysi po nejakem jinem legalnim prostredku, coz by klidne mohli byt i vitaminy nebo mineraly. Regeneracni ucinky vlastniho hormonu priroda uz urcite vyuziva dlouho, jde jen o to, jak pohlavni organy primet k tomu, aby ho vyrobily vice. Nemam zadne iluze o tom, jak to v profi sportu chodi. Ale doba nadopovanych sportovcu skoncila v osmdesatych letech, dneska se z toho stala az hysterie.
0/0
28.7.2006 8:40

pavelthelong

Re: Re: Re: ...
hezke a hezky naivni...era AMATERSKY dopovanych sportovcu skoncila v 80. letech, tak by to melo znit. Doping se profesionalizoval, pohybuje se v nem vice vedcu, vice penez, vice mafii. To z skoncila era dopingu je stejne pravdepodobne jako ze po zatceni hlavniho bossa sicilske mafie skoncila era organizovaneho zlocinu :-) Vseobecne receno vsichni jedou na nejake podpurne prostredky (Seberleho a Dvorakova afera ohledne infuzi glukozy, kofein napr. pri dopovani koni a erypo u vytrvalcu....toci se v tom prilis moc penez, aby tam byly "ciste ruce" A co se tyce mereni erytropoetinu-logicky se meri nejprve hladina hemoglobinu-nejaky anemicky chudak s Hb okolo 12 mg/dl neprotrebuje test na erypo, to jsou vyhozene penize, ale mas-li Hb 18, sup s tebou na test
0/0
28.7.2006 11:34

Kapitan_John_H_Miller

!!!
0/0
27.7.2006 21:59

Wotnau

Re: !!!
Tak tohle podepíšu. Já blbec pořád věřím, že Lance byl čistej, že Honza Hruška byl čistej, věřím, že Landis opravdu dokázal zázrak... Asi by se dětem mělo zakázat číst Rychlé šípy a vůbec věřit, že existuje něco jako čest a že s poctivostí nejdál dojdeš... Áchjojo...
0/0
27.7.2006 23:25

Drussbarb

Cha
chachachááááááááá  Dobře mu tak, hajzlíkovi
0/0
27.7.2006 21:55

fr-mottl

dopovat musime vsichni
nekdo protoze chce vyhravat ve sportu, jiny aby mu meutekla manzelka se sousedem, protoze se mu uz nechce postavit. Tab si bouchne viagru s testosteronem a je zase chlapik. To nemluvim o muzikantech, ti by bez dopingu neslozili nic
0/0
27.7.2006 21:43

Karel2002

Všichni vrcholoví sportovci musí dopovat
Dopoval Armstrong, musel dopovat Ullrich, aby měl šanci v souboji s ním,,,,po nevydařené etapě musel dopovat i Landis. V atletice musel dopovat jak přistižený Ben Johnson, tak nepřistižený Michael Johnson,,,Joynerova-Kerseeová se svými fantastickými rekordy a předčesná zesnulá kvůli následkům dopingu nebo Kratochvílová či Fibingerová. Jinak sportovec nemá šanci. Jde jenom o to, jak uniknout kontrole.
0/0
27.7.2006 21:13

prochar1

Re: Všichni vrcholoví sportovci musí dopovat
než bych vzal doping, radši s tim seknu
0/0
27.7.2006 21:16

Speedo

Re: Re: Všichni vrcholoví sportovci musí dopovat
taky jsi niceho nedosahl
0/0
27.7.2006 21:23

prochar1

Re: Re: Re: Všichni vrcholoví sportovci musí dopovat
jak můžeš vědět kdo jsem? ...........né tak nedosáh no, ale krajskej přebor celkem slušně
0/0
27.7.2006 21:27

BUFFALO_CZ

Re: Re: Re: Re: Všichni vrcholoví sportovci musí dopovat
a kolik se tak točí peněz v krajským přeboru ? stovky ? korun ? českých ?
0/0
27.7.2006 21:42

John.Major

Re: Všichni vrcholoví sportovci musí dopovat
Ja Kratochvílovi a Fibingerovi byl ten doping nádherně vidět;)
0/0
27.7.2006 22:23

John.Major

Re: Re: Všichni vrcholoví sportovci musí dopovat
Na Kratochvílovi...
0/0
27.7.2006 22:24

Tom Hejduk

Re: Všichni vrcholoví sportovci musí dopovat
Ten kdo dokáže něco mimořádného, podle tebe dopuje? To snad nemyslíš vážně? Armstronga jistě kontrolovali x krát a nic,
0/0
28.7.2006 9:33

lnemecus

zapoli lidi ci drogy?
Tezko rici, jak se pise dole. Zda je to nezbytne nemam tuseni a zda se, ze nas Armostrong se nedopoval, i kdyz Francouzi tvrdili opak. Lepe to maskoval? Kdovi.
Profesionalni sportovci coby pravi 'podnikatele' se snazi maximalizovat svuj profit. I za 'socialismu' vyhrat melo vyznamny dopad na jejich zivot - viz skandaly v NDR s transformaci fesnych divek v ucinne muzatky.
Boj s tim je asi beznadejny, ale sportnovni organizace se musi snazit. Tady aspon velke penize za vystupovani v TV reklamach zavisi na 'cistem profilu' profesionalnich sportovcu. To jest, opet penize. Otazka je, zda seberou tomu vitezi Tour de France jeho titul...
0/0
27.7.2006 21:11

BUFFALO_CZ

Re: zapoli lidi ci drogy?
no spis je otazka, jestli nekdo s tim chce hnout ? FIFA na sampionatu mela sice pekny heslo "say no to racism", ale UEFA už AC Milán dala den odklad ohledně přihlášky do LM :)) prostě rasismus je špatnej, ale korupce, v pohodě :))
0/0
27.7.2006 21:45

wildge

Re: zapoli lidi ci drogy?
Nasli mu zvysenou hladinu testosteronu, to je latka bezne se vyskytujici v lidskem tele (dokonce i u zen, i kdyz vyrazne mene). Vubec neni jiste, jak se ta zvysena hladina v tele objevila. Doba chemickych sportovcu skutecne skoncila v osmdesatych letech. Pripady po te jsou vicemene vyjimky.
0/0
28.7.2006 8:44

Bjoern Einar Aarne Broathen

...
už si opravte to zřejmě !
0/0
27.7.2006 20:47

Andrew1

Chytráci
Každej kdo tvrdí že se dopuje jenom v cyklistice a že skoro v každym jinym sportu doping na výkon sportovce nemá takový vliv je směšnej. Ano doping nepomůže Backhamovi k lepším trestnákům a Ronaldinhovi k lepším fintám ale pomůže jim k lepší výdrži nebo si myslíte že sezonu kdy se hraje dvakrát do týdne je normální vydržet? Není ale ve fotbalu se boj proti dopingu zanedbává po nedávnym (před několika lety) odhalenym dopingu v italský lize. A proč nikdo nezářil na letošnim ms? Protože nikdo nemoh dopovat protože na ms byli kontroli a proto všichni najednou působili strašně unaveně nejvíc to bylo znát na hráčích anglie Lampard Terry a Brazlilci Ronaldinhovi apod. A co hokej? Ano genialitu Jágra se nedá dohnat dopingem ale podívejte se na hráče každej i technickej hráč váží 100 kilo a je samej sval. čím to tak moh nahnat. trénováním asi ne když hraje každej druhej den zápas a moc netrénuje a spirála se roztáčí bek nabírá svali aby útočníka smet a útočník začne nabírat svaly aby to ustál a
0/0
27.7.2006 20:30

anglicka_slanina

Re: Chytráci
Zere se to fakt vsude. Staci si vzit i sporty kde bys to necekal, jako treba strelba. Bobule Ti zklidni srdce, zbystri reakce a hned je vykon na svete. Par takovych sem potkal i na amaterskych soutezich. Zatimco sme klopili piva, nekdo pocital presne minuty do startu aby to melo co nejvetsi efekt apod.
0/0
27.7.2006 20:37

Bjoern Einar Aarne Broathen

Re: Chytráci
A co takový šachista David Navara ?
Ale jinak máš recht, i u blbýho mariáše si dáme pivko.
0/0
27.7.2006 20:50

Andrew1

Re: Re: Chytráci
škoda mariáš nehraju ale jinak sleduju nejvíc snooker a tam doufám nikdo nedopuje.
0/0
27.7.2006 20:54

Wotnau

Re: Re: Chytráci
Chápu smysl Tvého příspěvku, ale Davídka je mi spíš líto. To je typický případ génia, kterému to výrazně chybí někde jinde. Ten kluk má geniální šachové myšlení, ale jinak není schopný poskládat větu a představa, že si najde děvče, bude žít normální život a založí rodinu... Nezbývá než doufat, že je v šachách šťastný.
0/0
27.7.2006 23:31

wildge

Re: Re: Re: Chytráci
On na tom ma vyrazny podil jeho otec, taktez ne zrovna spolecensky konvencni jedinec.
0/0
28.7.2006 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze