Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Loprais klesl na třetí místo za Kabirova

Tatra pilotovaná Karlem Lopraisem klesla na dakarské rallye po šesté etapě a přejezdu z Maroka do Mauritánie na druhé místo za kamaz Rusa Firdause Kabirova. Ten zvládl 444 měřených kilometrů z Tantánu do Zuiratu o osm minut rychleji než český veterán. Po středě měl Loprais jen 39 vteřin k dobru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jahodove_ticho

to se mi libi
jak nekdo dokaze porovnat dva jezde na rozdilnych strojich..asi ultrabystry inteligent co ma predvdavost minimalne Libuse...
0/0
6.1.2006 22:07

Lokutus2

!!!
Já vám nevím... nesnáším Ruslany, ale Čagin + Kabirov =
0/0
5.1.2006 23:20

MilanMilanMilan2

Re: !!!
Máš pravdu: jsou nejlepší. Lopraisemůže zachránit jenom nějaká jejich nepředvídatelná nehoda.
0/0
5.1.2006 23:25

Lokutus2

Re: Re: !!!
0/0
5.1.2006 23:41

Lokutus2

Čagin + Kabirov
0/0
5.1.2006 23:11

krakra

Je to tak
Je to prostě tak že Čagin i Kabirov jsou prostě závodníci a jejich Kamazy jsou závodní stroje. Kamazy jsou sériové vozy, ale ta série má 20 kusů - 20 - ti kusová série taky série. Když Kamazy dojedou do cíle tak tam na ně čeká velká parta mechaniků a ty celou noc připravujou auto do kupy. U Tater to chodí takhle dojedou do cíle zkontrolujou a jdou spát. Na nic dalšího nejsou prachy, protože Loprais i Tomeček jsou amatéři.
0/0
5.1.2006 22:42

jahodove_ticho

no prave
Kamazy takhle litaly vzdycky, ale pak se posraly..jenze postupem doby jsou stejne rychly a spolehlivost se zlepsuje. Mam pocit ze proste touhle cestou to uz TATRA neda, chce to bud novy auto nebo radikalne jiny predpisy pro kamiony...
0/0
5.1.2006 19:51

Lokutus2

Re: no prave
Když dědek vyhrával, tak Kamazy nejezdily.
Přizdisráčská jízda stačila v 80tých letech...
0/0
5.1.2006 20:18

vsez(a)nálek

Re: Re: no prave
Stejne vobrovsky prekvapeni 3. misto z raje snu
0/0
5.1.2006 20:24

Lokutus2

Re: Re: Re: no prave
Pokud klukům nevybouchne auto, tak bude 7...
0/0
5.1.2006 22:50

ciniro

Re: Re: no prave
Loprais většinu svých vítězství získal v 90. letech - to už Kamazy jezdily. Stávající Kamaz má se sériovým vozem společnou leda budku řidiče, a aby prošel homologací, mají tuhle sportovní řadu normálně na výrobním programu, viz http://www.kamaz.net/en/vehicle/serial/17. (Ještě před několika lety měly jejich závoďáky jako pohonnou jednotku upravený tankový motor). Btw. jet 150 km/h s několikatunovým monstrem po nezpevněné cestě rozhodně neni prdel
0/0
5.1.2006 21:03

Lokutus2

Re: Re: Re: no prave
Je mi to fuk... já prostě tvrdím, že Čagin a Kabirov jsou lepší než-li dědek! TEČKA!
0/0
5.1.2006 22:53

pamesa

Re: Re: Re: no prave
Loprais jednou porazil Moskovskicha ale  ten oproti Kabirovovi a Caginovi nebyl moc dobtej pilot a Tataři ho vyhodili.A co má Tatra společná se seriovým vozem-snad motor že? No LOPRAIS už je dávno za zenitem a kdyby ten Brazilec neměl technické problémy tak ho se svou Tatrou bezproblemu porazí. A ty řeči "necháme Kamazy vybláznit" se musím jen smát. Když naposledy Loprais vyhrál tak dojeko jen 5 kamionů a Tonmeček prohlásil na Lopraisovu adresu že vlastně vyhrál někdo kdo závodit ani nechtěl
0/0
5.1.2006 23:12

Lokutus2

Re: Re: Re: Re: no prave
0/0
5.1.2006 23:15

ciniro

Re: Re: Re: Re: no prave
Tatra je upravený hasičský speciál (T 815-2). Btw. Kamaz ma motor o objemu cca 25 000 ccm, Tatra zhruba 15 000 ccm. Když budou rusové potřebovat, klidně jedno auto rozeberou na součástky, peníze na to mají. Tahle soutěž je stále méně o jezdeckém a navigačním umění. S plynem na podlaze a mechaniky u zadku může klidně vyhrát i cvičená opice. To, že tehdy dojelo 5 aut svědčí toliko o náročnosti trati. Dakar byl maraton, ne rally, kde se po každé RZ vymění co se dá (např. Čagin včera měnil turbodmychadlo).
To že se jezdí i hlavou nikomu dneska nic moc neřiká, stačí se podivat na české silnice.
 
0/0
6.1.2006 0:10

pamesa

Re: Re: Re: Re: Re: no prave
Já s tímhle názorem nemůžu souhlasit. Navíc letos pokud se nepletu je omezená max. rychĺost. Znovu opakuji že Karel Loprais je zcela jasně za zenitem((vloni vjel do soliska předtím jeho hrůzostrašná havárie obletěla svět) a zcela jistě Rusové mají lepší podporu i techniku ale TAKÉ LEPŠÍ PILOTY
0/0
6.1.2006 0:32

VintrJ

Re: Re: Re: Re: Re: no prave
Mate naprosto nepresne a zcestne informace. tatra neni hasicsky special, tyto vozy jsou odvozeny od vojenskeho valniku Armax, ale puvodni verzi z roku 2002 se postupne vzdaluji. Loprais ma motor Deutz o objemu 15,9 l, Azevedo ma motor Tatra o objemu 19 l a Kamaz ma osmivalec JAMZ ruske vyroby o objemu 17,2 litru, takze je mezi nimi. Jejich vedeni je vysledkem technicke, ale i jezdecke prevahy, na to nezapominejte. V roce 2001 rozhodne dojelo o hodne vice nez 5 aut. Vase teze o cvicenych opicich svedci o naproste neznalosti. Vymena turba je vcelku bezna vec i u mensich tymu. Jinak Kamaz pouziva prevodovku ZF (maji ji skoro vsichni, i Loprais ji mel, kdyz vyhral v roce 1998), rozvodovku Steyr (pouziva ji DAF i MAN) a turba Holset (maji je i vsechny Tatry!). Souhlasim ale, ze rychla trat jejich autum svedci, jenze oni dominuji i technictejsim usekum.
0/0
6.1.2006 8:34

ciniro

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no prave
Netvrdím, že výměna turba je něco zásadního, ale s dnešním přístupem se může teoreticky stát, že do cíle dorazí zcela jiný vůz, protože veškeré díly byly v průběhu soutěže nahrazeny (ad absurdum).
0/0
6.1.2006 18:25

VintrJ

Re: no prave
Přesně jak říká kolega: Kamaz vyrobil nějakou základní sérii tohoto závodního typu, takže na něj má homologhaci a další úpravy dělá na jejím základě. Taky je to cesta, hlavně je to ale legálnější cesta než ta, kterou šly dafy nebo MAN Staceyho. Tatra taky nedělá Armaxy, od kterých se odpíchla homologace těchto aut, s motorem deutz nebo Tatra V12, ani se vzduchovým pérováním. Prostě to repektujme. V 90. letech Kamazy jezdily, od roku 1995 byly VŽDY rychlejší než Tatry, ale jejich problémem byla technická i jezdecká nespolehlivost. To už je minulostí - níkdo není jezdecky tak vyzávoděný jako Čagin a Kabirov, to je prostě fakt, ostatní si jedou zazávodit jen na Dakar, příp. nějaku menší soutěž. Techniku s postupem doby vypilovali a zázemí mají dostatečné. Ale na to se nevymlouvejme - našli cestu, jak profesionálně dosáhnout kvalitních výsledků. Co tu někdo nazývá přizdisráčským ježděním 80. let...v roce 1988 jedinkrát Loprais vyhrál v ostrém souboji, kdy si to 1. místo vyzávodil.
0/0
5.1.2006 23:18

VintrJ

Re: Re: no prave
upřesňuji: se vzduchovým pérováním vpředu, vzdau na Armaxem tento systém samozřejmě mají.
0/0
5.1.2006 23:19

Lokutus2

!!!
Vladimir Čagin jede... pokud se mu nevysere auto, tak vyhraje! A dědek bude nejlív 4!!!
0/0
5.1.2006 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze