Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chapman: Legendární génius motorismu

Na černozlaté lotusy přišla s rokem 1974 periodicky se vracející neúspěšná fáze. Důvodů pro řetěz proher, který měl trvat až hluboko do roku 1976, bylo více. Chapman musel věnovat až příliš času jiným projektům a také produkce jeho silničních vozů klesla až na polovinu. Firma musela propouštět. Novému monopostu, Mk 76, se tak nedostalo dostatečné péče z Chapmanovi strany, což bylo u tak technicky komplikovaného vozu rozhodující. Zdálo se, že slavné časy značky Lotus nenávratně mizí. Předcházející části: x Díl první x Díl druhý

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Johny

Kde jsem to jen cetl...
Jsou to krasne clanky a nechtel bych pana Klemma osocovat z vykradani sama sebe, ale chtel jsem touto cestou zeptat, zda-li vsechny clanky jiz nevysly knizne? Mozna si to pletu s knihou "Zaprasene oktany", kterou tusim napsal pan Junek, ale na druhou stranu mam takovy dojem, ze se mi kdysi davno po ceste ze zakladni skoly (takze cca pred 30 lety) podarilo ukoristit 2 knihy vyrazene z Mahenovy knihovny, jiz znacne opotrebovane a bez puvodni vazby. Mozna bych tyto encyklopedie motorismu v dome rodicu nekde nasel a mohl porovnat s tim co je zde psano, ale jednodusi se je zeptat.
V kazdem pripade dekuji za skvele clanky, nektere veci si jiz pamatuji z primych prenosu rakouske televize ORF, kterou jsme se s bratrem v den zavodu jiz od rana pokouseli vyladit, abychom mezi zrnenim z rusicek s napetim sledovali nase idoly. Tenkrat byly zavody jeste zabava, dnes jiz je tu nuda pri, ktere se stacim najist, precist knizku a jeste napsat ctvrletni zpravu do prace.
0/0
22.11.2002 2:56

maxula

fajn článek
Pěkná výprava do historie , poděkování autorovi je na místě  . Co dodat ? Napadá mne takové to otřepané "Světská sláva ,polní tráva" to platilo, platí a platit bude  , mějte se
0/0
1.11.2002 10:41

Delirium Tremens

Díky za článek
0/0
31.10.2002 21:35

benny

Chybka?
Díky za skvělý seriál, jen jedna drobná, ne zcela podstatná faktická poznámka: mám dojem, neklame-li mne paměť, že G. Nilsson neonemocněl leukémií, ale rakovinou plic. Po zdařilé operaci ale zjistili nádor na mozku, na nějž posléze zemřel.
0/0
31.10.2002 15:00

RKlemm

Re: Chybka? - Ano i ne...
Děkuji za fakticky správnou poznámku. Podle mých informací tato nemoc zachvátila několik orgánů švédkého pilota. Nejsem ale na sektoru zdravotnictví příliš jistý a proto jsem použil toho (i tehdy) nejrozšířenějšího popisu problému... V Nilssonově tributu, který bude brzy zveřejněn, se radši držím všeobecného (a smutného) pojmu rakovina. Po studiu jeho života jsem nakonec došel k názoru, že ani lékaři už přesně nevěděli, který z jeho orgánů byl poškozen nejvíce... Nazdar Roman
0/0
31.10.2002 16:39

David Slavíček

Možná se vrátí
Slyšel jsem, že stáj BAR plánuje přejmenování na nějaké sportovnější jméno a jednou z možností je i Lotus. Jenom se prý nějak nemohou domluvit s vlastníky licence na toto jméno.
0/0
31.10.2002 13:48

Nelson

Pochvala - díl 3.
Poslední díl jsem namlsán očekával stejně kvalitní jako ty první dva a rozhodně jsem se nezklamal. Dokonce ani nemám do čeho zašťourat. Článek je věnovaný Chapmanovi, proto jsem také čekal, že o Lotusech 1983-94 zde nebude téměř žádná zmínka, a nikterak mi to nevadí. Osobně stále považuji Lotus 79 za snad nejkrásnější vůz celé historie F1.
0/0
31.10.2002 11:27

Mr.Lotus

Smutný závěr - kde je happyend?
Článek parádní. Po GM ho převzala Bugatti a po jejím krachu Proton, který je majitelem dodnes. Team Lotus patří buď Davidovi Huntovi nebo Clivu Chapmanovi ( prameny se různí a oba si dělají nárok ). Clive navíc vlastní Classic Team Lotus.
0/0
31.10.2002 10:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze