Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EuroBOSS: nejvíc, co v Mostě bylo

Ano, mostecký podnik seriálu EuroBOSS přinesl tragickou havárii Frederica Carecy (vlastním jménem Fritz Glatz). Nechme ale tuto stinnou stranu závodu mimo a zabývejme se sportovním aspektem této v České republice dosud nevídané podívané, na jejíž vysoké úrovni se nemalou mírou podílel i nešťastný vídeňský pilot. Po zhlédnutí tréninků a závodu si musela být většina z patnácti tisíc diváků jistá, že právě byli svědky toho sportovně a technicky nejhodnotnějšího podniku, který kdy na mosteckém okruhu startoval. Vítězem závodu se stal zaslouženě dvaadvacetiletý Jihoafričan Earl Goddard před Klaasem Zwartem a překvapivě matným favoritem Philem Andrewsem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

Souhrn dobrý, ale ...
Článek je napsaný dobře, jenom je poněkud nadnesené tvrdit, že šlo o největší podnik, jaký se kdy v Mostě jel. To jste spadl z višně nebo tam jezdíte tak posledních pět let? Podívanou z osmdesátých let, kdy se zde scházely špičkové prototypy skupiny C, čerství vítězové z Le Mans, řada skvělých jezdců, a to vše před stopadesátitisícovou kulisou diváků jen tak něco nenahradí, a už určině vysloužilá technika z F1 v rukou bohatých amatérů. Nechte si příště svoje soukromé názory raději pro kamárády v hospodě....
0/0
17.7.2002 10:42

Tom

Re: Souhrn dobrý, ale ...
Proč mají všichni Češi tendenci veškeré komentáře doprovázet tolik štiplavou arogancí???!!! Jsi snad mistr světa, že můžeš s těmi lidmi takhle mluvit, nebo Ti odvahu dodává anonymita internetu?! Vsadil bych se, že z oka do oka by si s ním takhle nemluvil.
0/0
17.7.2002 10:58

Roman Krejčí

Re: Re: Souhrn dobrý, ale ...
No nezlob se Tome, ale říct, že postarší ef-jedničky s povětšinou naprostými amatéry byly vrcholem toho, co kdy Most viděl je hodně špatná spekulace. Já s Pavlem souhlasím a nepřipadám si jako nějaký anonym. Klidně mi můžeš napsat email na roman_ickx@hotmail.com. Souhlasím s tím, že start Joest Racing Porsche s jezdci jako byl Ludwig či Ongais a dalších jezdců ze závodů MS i F1 (bývalých či budoucí) se špičkovou technikou byl poněkud atraktivnější, čím nechci snižovat atraktivitu tohoto závodu, ale je naivní pokládat staré efjedničky za vrcholné závody, promiň ale já to tak vidím. Řekl bych, že to byl nejhodnotnější závod veteránů v Mostě a tečka. BTW víš kolikrát startovaly v Mostě týmy z MS prototypů??
0/0
17.7.2002 11:10

RKlemm

Re: Souhrn dobrý, ale ...
Jiste, pane Pavle, je to vec nazoru. Jestli jste cetl muj nedelni prispevek, tak tam Interserii zminuji ve Vasem duchu. S odstupem casu jsem ted ale dosel k tomu nazoru (ano je muj - ale i vsech se kterymi jsem to diskutoval a ne v hospode), ze napriklad technicka priprava tymu Ascari, ci Kockney Koi zdaleka prevysovala to, co si Kremer, nebo Joest v 80tych letech vubec dokazali predstavit (a tak spickova ta technika velke casti pole Interserie nebyla)... Kvalita pilotu? Dobra, nebyl tu ani John Winter ani Klaus Ludwig. Za to ale Andrews, Goddard, Toivonen a Mansell... Uroven zavodu? Zadna one-man-show a la Schneider, ci drive Joest a Merl... Na zavody do Mostu jezdim uz od roku 1973 a to, ze tam neprislo 130.000 byla jejich smula a chyba. Zustavam u toho: ze sportovniho a technickeho hlediska doposud ten nejvetsi mostecky podnik. S pozdravem Roman
0/0
17.7.2002 11:10

Roman Krejčí

Re: Re: Souhrn dobrý, ale ...
Nevím přesně, co míníš technickou přípravou. Je jasné že Porsche z roku 1985 je technicky zaostalé oproti efjedničce z roku 1995. Ale to je přeci o něčem jiném???!!!!! A že by souboj Stucka s Weidlerem byl oneman show, tak sorry, ale nebyl. A pokud ti jde jen čistě o souboj, tak doporučuji atletiku nebo fiesty, tam je toho předjíždění víc než v celé F1. Kdybych použil tvé dedukce, dospěl bych k závěru, že tituly, které získal třeba Lauda, Rosberg či Stewart byly méněcenné, neboť by je dnes porazil i jistý nejmenovaný pilot Minardi. Ještě jinak, je závod formule ford lepší, atraktivnější a technicky vyspělejší než F1 koncem 50. let?? Mohla by trať, která by hostovala F1 třeva v roce 1958 říct, že současné formule ford jsou větším vrcholem?? Už mi rozumíš?
0/0
17.7.2002 11:19

RKlemm

Re: Re: Re: Souhrn dobrý, ale ...
Ale dyt ja Tobe i Pavlovi rozumim uz od zacatku. Pomalu to dostava az filozofickou uroven. K me prvni reakci ale nemam co dodat, snad az na to, ze v EuroBOSSu nejezdi veterani, ale vozy, ktere jsou technicky nekdy i fundamentalne prepracovane dle nejmodernejsich poznatku. Vlastne ani nevim proc se tu hadame... Servus Roman z visne
0/0
17.7.2002 12:01

Pavel

Re: Re: Souhrn dobrý, ale ...
Dobrá, beru, je to Váš názor, ale objektivní určitě není. Přiznávám, že jsem práci týmu Ascari nebo Joest a Kremer konkrétně v Mostě neporovnával, ale vím, co na sportovním poli týmy jako Joest a Kremer dokázaly, zatímco Ascari nedosáhlo téměř ničeho a po dvou letech na poli LMP prototypů to raději zabalili, zatímco Joest vodí Audi od vítězství k vítězství. Jistě se celkově změnila technika během 15 let, ale jsem přesvědčen, že Interserie mezi lety řekněme 1984 až 1993 nabízela naprosto srovantelnou podívanou a řada ročníků závod F1 určitě předčila.
0/0
17.7.2002 11:35

Jirka

Dobrý souhrn
Romane, dobrý souhrn. Nashle v Mostě.
0/0
16.7.2002 22:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze