Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf VW řekl opět formuli 1 ne

První muž automobilky Volkswagen Bernd Pischetsrieder opět řekl ne účastí své firmy ve formuli jedna, když prezentaci firmy v této soutěži označil za příliš nákladnou a příliš riskantní. Pischetsrieder, který usedl v dubnu na židli bosse VW po Ferdinandu Piechovi, však uvedl prestižnímu týdeníku Autocar, že investovat tak velké sumy je bez jistoty úspěchu riskantní i pro obří automobilky. "Těch šest nebo sedm firem, které nyní působí v F1, ročně každá utratí 250 milionů euro. A ty částky se vyplatí, jen když vítězíte," řekl Němec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Boleslav Hnipirdo

Propagace automobilky v F1
F1 je pro automobilky hlavne o propagaci, protoze vyvoj seriovych automobilu jde trochu jinym smerem a vysoka technologie se u seriovych aut az tak nepouziva, nebo se mozna bude pouzivat za mnoho let. Na tak drahou propagaci asi nema VW penize, protoze je mnohem mene profitabilni nez treba Honda nebo Toyota. Urcite vsak i prezident VW sni o ucasti ve F1.
0/0
11.7.2002 20:27

Achard

Automobilky a F1
U VW si ještě neuvědomili, že F1 je nejlepší testovací a propagační program na světě (a taky nejdražší). Z úspěchu v 50tých letech těžil Mercedes dalších 20 let, technologie které vyvinula Honda pro F1 jsou dnes u jejich vozů  standardem. Ani propagačně, ani vývojově nenahradí několik  vítězství Audi v Le Mans  jedno vítězství BMW ve Formuli 1. Pokud se nezmění predpisy (a na to Bernie dohlédne), bude F1 hlavně souboj automobilek. A kdo to pochopil a zapojí se co nejdříve, ten bude mít obrovskou výhodu.  
0/0
10.7.2002 16:31

Ondra

Re: Automobilky a F1
Nevim jaká technologie se to stala standardem u Hondy, ale vyvracet to nedokážu. Ale například zrovna u Hondy se mi nezdá, že by třeba motory došly nějakýmu uplatnění. Přece jenom motor F1 se dělá aby v určitém rytmu vydržel běžet po dobu jednoho závodu s předimenzovanýma charakteristikama a už v cíli je celý na vyhození. O kapotáži s vysokým podílem reaktivních a hořlavých kovů typu hořčíku nemluvě. I podle aktivity automobilky Subaru bych řekl, že raley dává mnohem větší prostor pro uplatnění technologií v sériové výrobě. Poměr vložených prostředků a získaných nápadů zpět není určitě tak velký. To by přece už jezdily v F1 jen motory velkých automobilek a to v mnohem větším počtu. 
0/0
12.7.2002 9:37

KKprostor

Dobrá zpráva pro škodovku
Třeba jim ty peníze nezarazí...
0/0
10.7.2002 15:50

F1

Aby je neubilo. Zisky jak hrom a nepustí ani chlup. Asi nejsou tak good.
0/0
10.7.2002 11:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze