Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stop peugeotům, pět bodů Škodě

Carlos Sainz s vozem Ford se nakonec stal vítězem Argentinské rallye, šesté soutěže mistrovství světa. Přestože byl Španěl původně až třetí, posunul se po diskvalifikaci dvou peugeotů do čela. Po odjetí rychlostních zkoušek nejrychlejší Marcus Grönholm byl vyloučen bezprostředně po závodu za přijetí cizí pomoci. Vůz Richarda Burnse poté v noci středoevropského času neprošel technickou kontrolou. Podle agenturních zpráv vyšlo najevo, že jel s lehčím, nepovoleným setrvačníkem. Tým Peugeot nepodá proti diskvalifikaci druhého vozu nepodá protest. Tým Škoda tak dosáhl nejlepšího výsledku v historii - získal pět bodů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

emil

češi
To jsme my, češi. Místo abychom měli radost a přáli pilotům škodovek, budeme se patlat, proč jsme získali body. Je pravda, že vypadlo hodně aut, ale o tom ta rally přece je. Snad nechcete být smutní z toho, že polovina konkurence nedojela, a že má Škoda jedno z nejbetelnějších aut. A pravidla platí pro všechny stejně. Snad nechcete aby vše dopadlo jako ve F1, kde se dělá vše pro Schumachera. Hnus.
0/0
21.5.2002 11:36

Jorge

Skoda jen tak...
Když To takhle čtu, tak To má každý jasné!?Chápu všechny, kteří hovoří jak pro tak proti! Už jsem starší čípek, který má do 100 let daleko, ale 40 let už měl dávno a kromě toho již nějaký pátek (asi 1000) nežiji v ČR. Z tohoto důvodu sleduji české aktivity vždy a všude a hrdě se k nim hlásím (úspěchy i neúspěchy). Ale k věci! Škoda (si myslím) ví co dělá! Na trhu chce umístit vozidlo  užitných vlastností a navíc, se sportovním střihem a s přijatelnou cenou. Někdy chybí kousek a někdy hodně, ale takový už je život. Jako puberťák jsem sledoval vývoj Škody 200 RS v roce 1974, když honila Alpinku pana Hubáčka a musím říci, že To bylo auto! 16 ventilů a 2,0 litry hovořilo za sebe. Navíc později vítězství ve třídě 1300 jako Škoda 130 na rallye Monte Carlo a vítězství ve stejné třídě na evropských okruzích (Vojtěch/Enge?) bylo ovoce pilné práce a schopností našich vývojářů s brzdou systému (politického).Ale člověk míní a život činí. Dnes i když vidím, že vozidlo není vrchol špičky (dle mého mínění chybí chlup výkonu v motoru) jsem nadšen výkony, které podává a kolem sebe vidím třeba např. 1325 taxíků značky Škoda v Madridu, kteří sledují dnes a denně jak Škoda dopadne na každé rallye. A o tom, To je! Kritika nám v ČR vždy šla, zvláště u vychlazeného půllitru piva, ale k úspěchu vždy vedla dlouhá cesta zkoušení, utrpení, bezmocnosti, dobrých i špatných nápadů, neúspěchů a učení. Ale Teď už dost! Všem opravdovým fandům Škody přeji jednou jedno velké vítězství a děkuji všem Těm, kteří dokázali přesvědčit vedení automobilky o nutnosti účasti na světových kolbištích. 
0/0
21.5.2002 2:02

Tomík

No je to škoda, že Peugeoty byly vyřazeny, ale je to sport a pokud měli nepovolený úpravy, dobře jim tak. Jinak ale doufám, že Peugeot titul obhají. Škodovka získá body jedině se štestím, vždyť to jsou strécovský auta, Fabkou počinaje a Superblem konče. Akorát dobrý na ježdění na chalupu nebo do supermarketu.
0/0
20.5.2002 16:27

EVO 3
priste maj jet s novou evoluci, tak snad to nebyly body posledni..,
0/0
20.5.2002 14:41

lokko

Skoda
Pro Škodu je velký úspěch dostat se na bodovaná místa, ale vždy k tomu potřebují hodně štěstí. Jako třeba teď, kdy dva jezdci před nimi byli diskvalifikováni a mnoho z nich vypadlo.
Škoda Octavia WRC je podle mého názoru srovnatelná se špičkou pouze v tom, že má jedno z nejspolehlivějších aut. Co se týče motoru, tak ten má Škoda jasně nejslapší. Podvozek je dobrý poze na specifických tratích, ale na většině, které se jezdí v MS je nepoužitelný. V dnešní době, kdy rally vévodí malá auta je v porovnání s nimi Škoda jako tank.
Ale klobouk dolu před výkony jezdců a jejich servismanů. Protože s tak malým rozpočtem, jaký Škoda má, je úspěchem každý mistrovský bod. A za tuto odvedenou práci jim patří obrovský dík!
P.S.: Ale takhle se to do nekonečna táhnout nedá!  
0/0
20.5.2002 14:18

mike

Z nouze ctnost
Gardemeistrovi a Erikssonovi ty body přeju. Zaslouží si je minimálně za trpělivost s jakou jezdí s Octávkou, která je očividně pomalá.  Jediné její plus je, že tentokrát vydržely všechny 3 auta až do konce.
Nicméně pro fanouška je hodně velká NUDA. Když se podívate na výsledky jednotlivých RZ, jsou Toni a Kenneth pravidelně až mezi 10. a 15. místem, s čestnou výjimkou 9. RZ, kdy dojel Toni 4. díky tomu, že startoval později a opadla mlha. Ale jinak naprosto v každé!!! RZ na všechny Peugeoty, Subaru a Fordy ztrácí. Takže můžou získat body jen pokud někoho diskvalifikují (Burns a Gronholm z prvních míst) a hodně jiných nedojede (Makkinen, Rovanpera, Panizzi).
A pokud jde o Hyundai <který je pr.. (Pete 75)>, tak buďme jen rádi, že se jim zatím to auto rozpadá, protože Freddy Loix se dokáže v RZ velmi často zamíchat mezi první desítku a jezdit na bodovaných místech i když ještě všichni silní nevypadli (na rozdíl od Škody).
0/0
20.5.2002 12:55

herbert1

Re: Z nouze ctnost
mike: Kdybys sledoval celej sampionat a ne jenom jednu soutez, tak jsi v obraze. Napr. ve Svedsku jezdil Eriksson vyborne casy. A to jak srovnavas Peugeot a Skodu je smesne. Stejne tak muzes srovnavat Ferrari a Minardi. Cau
0/0
20.5.2002 13:42

mike

Re: Re: Z nouze ctnost
Mas pravdu, ze na snehu a doma jel Eriksson fakt hodne dobre. (nez vypadl pro poruchu). Jenze nez vypadl, tak pred nim byl i Loix s Hyundaiem.
Podstatny je to, ze s Octavkou nejdou udelat body, (prestoze Ericsson i Gardemeister jsou dobri jezdci), pokud nevypadne drtiva vetsina ostatnich aut (nejen Peugeot). A to jeste Citroen nejede pulku podniku a do hodnoceni znacek se nepocita.
Takze co mi na tom vadi je to, ze se pise o historickym uspechu a peti bodech, ale vypada to stejne komicky jako kdyz na olympiade v rychlobrusleni (shorttrack) 3 daleko rychlejsi bruslari spadli a vyhral nekdo o tridu horsi.
Az udela Skoda jeden bod za 6. misto a se sebou necha aspon 2 dobry auta, pak z toho budu nadsenej. To je vse.
 
0/0
20.5.2002 15:01

jiné pohledy

Re: Re: Re: Z nouze ctnost
by mě zajímalo, jestli jsi taky nadával na naše po OH v Naganu nebo snad myslíš, že to bylo jen z důvodu toho, že jsme byli lepší. Jestliže tým uděla takovou chybu jako pežoty, tak je to nejen o ztrátě bodů, ale i o velké ostudě a unfairplay, což ještě škodovka neudělala.
0/0
20.5.2002 16:27

mike

Re: Re: Re: Re: Z nouze ctnost
Ale ja jim nenadavam, ze ziskali body;-) To je samozrejme fajn.
Jen bych byl radeji, kdyby byli na trati RYCHLEJSI nez ostatni. A ne jen jedni z mala, co dokoncili. (coz je samozrejme svym zpusobem taky plus, protoze je videt, ze jsou ty auta pomerne spolehlivy a jedou s nima rozumne. za to ty body maji)
Pokud jde o srovnani s hokejem, tak myslim, ze moc nesedi. Protoze v tom pripade by to bylo srovnatelny s tim, kdyby nasi vyhrali kontumacne kvuli tomu, ze souper byl chycen s dopingem (ale i to je asi blbej priklad)
A pokud jde o Peuget, tak si myslim, ze jde spis o francousky diletantstvi nez zamerny unfair play. O kolik jim pomuze o 20 GRAMU lehci setvacnik? (Burns) A prijeti cizi pomoci spocivalo v tom, ze mechanici rekli Gronholmovi mimo servisni zonu (pred startem RZ), jak nastartovat auto. (a podle komentaru po nevedeli, ze by to mohlo byt interpretovany jako nedovolena pomoc) ;-) Takze spis diletantstvi, nez podvody... Co myslite???
0/0
20.5.2002 17:59

KEPKE

Re: Re: Re: Re: Re: Z nouze ctnost
No ono 20gramů na setrvačníku dělá dost.....Jinak si myslím,že škodovka jezdí v rámci svojich možností.Octávie je trošku velká,myslím, že až přijdou s Fabii WRC,tak pujde škodovka nahoru......
0/0
20.5.2002 21:27

Sťopin

Re: Re: Re: Re: Re: Z nouze ctnost
Však on Peugeot na další rallye zvítězí a když to bude double, tím líp. A Fabie WRC, to je k smíchu.....
0/0
21.5.2002 12:46

kyhoush

Re: Z nouze ctnost
Myslím, že ani z pohledu českého fanouška není rallye nuda. Když se podívám, co se děje v F1, která je již několikátým rokem nekoukatelná, protože Ecclestone protěžuej Schumachera kde se dá, tak jsem jedině rád, že rallye je zábava a do konce poslední RZ může ještě každý vypadnout, Sainz by o tom mohl vyprávět....
0/0
20.5.2002 17:11

mike

Re: Re: Z nouze ctnost
Asi mas pravdu. Zas uplna nuda to neni. ;-) Jen bych byl radeji vic napnutej, jak Skodovky zajedou, nez jak ostatni povypadavaji ;-)
A to, ze diskvalifikovali 2 Peugeoty z prvnich dvou mist kvuli sice drobnym, ale prece jen prohreskum proti pravidlum je asi dobra znamka.
0/0
20.5.2002 18:53

gogo

už je to tady
0/0
20.5.2002 11:44

gogo

už je to tady
už je to tady\!!!!!
0/0
20.5.2002 11:44

Pete75

Štěstíčko:-)...
... přeje připraveným. A Hyundai je v pr... :-)!
0/0
20.5.2002 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze