Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uvařená Škoda ve Švédsku

Doyen automobilových konstruktérů Colin Chapman tvrdil, že nejlepší závodní vůz je ten, který se za cílem rozpadne. Podobný důkaz toho, že ze sebe vyždímaly všechno, podaly vozy Škoda na posledních startech v mistrovství světa v rallye několikrát. Jenže už těsně před cílem. Sedm kilometrů dělilo Kennetha Erikssona od pátého místa na Švédské rallye, než přehřátý motor definitivně přestal běžet. Loni v říjnu zastavil Roman Kresta jen tři kilometry od cíle na San Remu. Prasklý rozvodový řemen. Pouhá náhoda? Smůla? Nebo snad něčí lajdáctví? To nikdo neřekne.Vše o Švédské rallye - ZDE

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jakub

to Petr Janota
placas blbosti spolu s Č. Lorencem
0/0
8.2.2002 15:52

Honza

-
Z clanku je mi take spatne. Radim autorovi, aby se radeji venoval necemu prospesnejsimu, treba spanku. Gratuluji Skodovce k takovemu vykonu a preji mnoho stesti do dalsich soutezi. 
0/0
6.2.2002 19:11

Luboš

Děkuji za uklidnění.
Děkuji tramkerovi zas uklidnění. Pakliže by jeho sdělení bylo pravdivé a p.Lorenc je ochoten se s ním ztotožnit, tak i já bych uvažoval o odvolání dříve uvedených výtek. Máš však velký strach, že toho nebude třeba.
0/0
6.2.2002 14:15

tramker

klidek
Nedelejte z toho zas takovou tragedii, Lorenc vecinou pise dobre, tak se mu holt jeden clanek nepovedl, nejspis byl stejne zklamany jako my ostatni.
0/0
6.2.2002 11:10

Luboš

Ostuda - ale čí?
Jestli podle názoru pana Lorence vystoupení škodovky ve Švédsku bylo ostudou, tak potom ještě větší ostudou byl článek v MFDnes. A to jak jeho autora, tak i vydavatele který takový blábol dovolil otisknout. Již hodně čtenářů napsalo své reakce, ve kterých hodnotí znalosti p.Lorence z oblasti rallyesportu. Jez bez naprostých pochyb, že účinkování Škody - Auto na poli rallye vzhledem k podmínkám v této zemi (hlavně ekonomické - protože o peníze jde až v první řadě) je fantastické. Srovnejme například s pračkami na peníze zvané fotbal, hokej, ...... Určitě rallye jezdci nemají takové odměny a publicitu jako fotbalisté, hokejisté,... Toto, ale asi nedokáže zaslepený antimotorista (za kterého musím od včerejšího dne p.Lorence považovat) pochopit. Asi bude muset na náklady vydavatele navštívit hodně motoristických podniků, aby si vypracoval názor. A navrhuji, aby začal na zájmových slalomech pro amatéry. Přitom pomocí internetu může studovat rallye a po zhruba 3 letech ho rádi uvítáme mezi ostatními fanoušky na českých tratích rallye. Vím o čem píšu a mluvím. Já se tímto sportem zabývám již 25 let, ale takový opravdový blábol všech blábolů jsem ještě nečetl. A prosím vydavatele : nedovolte takovým rádoby novinářům strkat nos do něčeho čemu ani trochu nerozumí a ať neoblbují národ. Určitě existuje množství jiných oblastí, kde je možné projevovat novinářskou aktivitu metodou pokusu a omylu. Jinak bych byl nucen se po 30 letech vzdát předplatného na MFDnes.
Prostřednictvím tohoto příspěvku děkuji týmu techniků, mechaniků a jezdců Škody Motorsport za předvedený výkon a za napětí, které jsem měl možnost zažívat při čtení průběžných výsledků ze Švédska. Děkuji.
0/0
6.2.2002 7:48

Petr Janota

Re: Ostuda - ale čí?
Myslim, ze byste si mel protrit oci a trochu se zacit rozhlizet okolo sebe. Nedojet do cile rozhodne neni fantasticky uspech. Muzeme se bavit o tom, jak moc velky to neuspech za podminek ktere Skoda ma, ale nelze ji tim omlouvat, to jsem zde jiz psal. Zasadnim zpusobem ale nesouhlasim s napadanim pana Lorence, ma na vec urcity nazor, ja jej respektuji a prosim Vas o totez. Sam bych v clanku nebyl tak ostry, ale pokud to tak autor citi, je to v poradku. Muzeme s nim polemizovat, ale nemuzeme ho posilat do autoskoly, to je hrube a pro me naprosto neprijatelne.
0/0
7.2.2002 13:42

Petr Janota

Reakce zhrzenych skodovkaru...
...me opravdu rozesmivaji. Clanek shledavam zcela nezavadnym - to, ze Skodovky maji v posledni dobe technicke problemy je fakt a nevidim nic spatneho na tom, ze v clanku pana Lorence zaznelo par kritickych vytek. Respektoval bych polemiku o tom, zda-li neni ton clanku prilis kriticky (kazdy vidime uspechy a neuspechy Skody v jinem svetle), ale nemohu se smirit s kritikou autorovy odborne zpusobilosti. To, ze clanek nevyjadruje presne muj nazor jeste neznamena, ze okamzite napadnu autora, ze ani nevi, co znamena WRC.
Skodovka nyni v mistrovstvi sveta spise propada a tim, ze ma k dispozici mene penez nez ostatni jeji problemy jednoduse omlouvat nelze. Pokud se vydam do WRC, tak to musim myslet vazne a obetovat tomu tolik penez, abych vyuzil vsechen svuj technologicky potencial. Take bych tam mohl prijit ja, postavit za pet tisic motokaru s motorem s pionyra a rikat, ze vzhledem k memu rozpoctu neni spatne dojet o dva dny pozdeji nez vitez. To neni omluva, to je neschopnost. Pricinu zaostalosti Skody spatruji v technice, ta se s konkurenci neda srovnat, Skoda proste na spicku zatim nema. Ale vse se muze zmenit k lepsimu, byt v jeji uspech pod kridly VW prilis neverim. Tot  muj nazor...
Pane Lorenci, holt jste se vydal v zemi, kde se za rok proda neuveritelnych 70 tisic novych pseudoVW z Mlade Boleslavi, na sakra tenky led. Vase odvaha je mi ovsem sympaticka.
0/0
6.2.2002 0:07

Ricci

Re: Reakce zhrzenych skodovkaru...
Nemyslim, ze by v Lorencove clanku byla nejaka odvaha, vzdyt mu za nej nikdo nic neudela... Je ovem smutne, ze je psan demagogicky (a mozna i ucelove) a s tim nic nenadelate... Koneckoncu, vas argument o motokare za pet tisi ce take demagogicky, protoze samotna skoda se malym rozpoctem nikdy oficialne nehajila. 
0/0
7.2.2002 9:46

Petr Janota

Re: Re: Reakce zhrzenych skodovkaru...
Ne, Skoda se tim nikdy nehajila, ale nekteri ucastnici teto diskuse tim Skodu hajili a na jejich argumenty jsem reagoval. A k panu Lorencovi - myslim, ze jde o odvahu. Ne proto, ze by mu snad hrozilo propusteni ci neco podobneho, ale proto, ze je schopen se postavit tem, na jejich prispevky jsem reagoval, tedy fanatickym obdivovatelum skody. Za stejne odvazny povazuji negativne (jinymi slovy realisticky) pojaty test Octavie ci Fabie. Autor vi, ze se na nej snese vlna kritiky a presto tak clanek koncipuje, v tom spatruji velkou odvahu - reknete, ze byste byl rad, kdyby Vam pod Vas clanek 100 lidi napsalo, jaky jste neschopny novinar. Urcite nikoli. Pokud i pres tuto hrozbu napisete clanek podle sveho nejlepsiho vedomi...
0/0
7.2.2002 13:30

Klokan2

Škodovka ve Švédsku
 Souhlasím s předchozími příspěvky a rád bych se přidal k názorům, že Škoda jela v této "sněžné" rally výborně a vypadnutí 7km před cílem poslední, téměř 40km dlouhé RZ, je opravdu spíše velkou smůlou než nekvalitou vozu. Škodovka není asi nejrychlejším autem mezi těmi 7 značkami, které v seriálu WRC soupeří o titul, ale taky byste mohli napsat o tom, jak v osmé ze 16 RZ dojel K. Eriksson druhý 4,7s za Gronholmem, navíc 1x pátý a 1x šestý v pořadí, a že v okamžiku odstoupení byli před ním v pořadí jen 3 Peugeoty a Sainzův Ford. Proslulé "4kolky" Subaru, 3 Mitsubishi, 2 Citroeny i 3 Hyundaie Eriksson porážel! K tomu čistá jízda bez penalizací a zbytečných opouštění dobře "najeté" trati. To je prostě skvělá práce Kennetha Erikssona a Tiny Thorner  
0/0
5.2.2002 23:36

Petr Frýba

zklamání
Vážený pane Lorenci, jako velký fanoušek a fotograf motoristického sportu jsem Vaše názory donedávna plně respektoval (i když s některými nesouhlasil). Váším článkem o "Uvařené Škodě" jste mě však doslova zklamal. Napsat po tak vzrušujícím závodě, při kterém pohled na průběžné výsledky hřál u srdce, je přinejmenším novinářská nezodpovědnost. Po přečtení Vašich řádek jsem nabyl dojmu, že se Vám líbil loňský "hyena styl" Škody Motorsport, který celá motoristická veřejnost (včetně té novinářské) nejednou odsuzovala. O tom totiž Rally není. Automobilové soutěže jsou hlavně o jízdě na hranici možností vozu, posádky a tratě! Z toho je zřejmé, že při náročných podmínkách světového šampionátu existuje docela velká pravděpodobnost, že se občas tato hranice překročí. Následkem toho jsou odstoupení, které postihuje všechny týmy, Škodu nevyjímaje. Nebo jste snad zapomněl na problémy Peugeotu při Rally Monte Carlo, kdy neodstartovali do etapy z důvodu zamrznutí vozů, nebo uznávaného mistra světa Makinena na Korzice, kdy jeho vůz po kotrmelci zůstal se štěstím na střeše nad propastí a nebo hrůzostrašně vypadající kotrmelce mistra světa Colina McRae na Britské Rally? To jsou všechno okolnosti, které k Rally patří, protože se jede hraně! A jestliže Škoda chce svádět boje se špičkou, musí její posádky jet jako o život. To byl případ Erikssona, který podával se slabší Škodou doslova hrdinský výkon. Tuto skutečnost jste však nedokázal ocenit a tím jste mne velice zklamal. P.S.: Jak myslíte, že by vypadaly reakce na článek v nejčtenějších skotských novinách, když byste tam uveřejnil článek o tom, že Colin svými přemety na zdejší Britské rally opět prokázal, že je neschopným jezdcem, a že by bylo lepší, kdyby se vrátil do autoškoly?
0/0
5.2.2002 22:58

jakub

Ostuda vašich novin
Autor zjevně nemáí ponětí co to je WRC ( Worl Rally Championship) Hrůza! A ostuda vašich novin!
0/0
5.2.2002 15:16

Čuník

Ubohoučký článek
Projevuje se zde takový zvláštní trend,který již delší dobu pozoruji v deníku MF DNES.Jde o to,že se redaktoři motoristické sekce často zabývají Škodovkou a hodnotí ji,tu lépe,tu hůře.Chápu,že škodovka je domácí značka a je tedy jasné,že o ni domácí media budou mít největší zájem.Nedávno jsem četl zajímavý rozhovor a novinářích jako takových.Že jejich největší chyba není to,když píšou špatně,ale o čem píšou.Když například pan Čeněk Lorenc napíše o uvařené Škodě,ale nezmíní odstoupení Makinnena na Subaru naprosto ze stejného důvodu hned v první etapě a jeho týmového kolegy Solberga v etapě druhé, dále problémy Hyundai či Mitshubishi,vyzní článek značně kriticky vůči Škodě,a čtenář by si mohl udělat závěr,že ostatní zančky jsou bezproblémové a jejich technika je na mnohem lepší úrovni.Pokud se chtěl pan Lorenc zabývat tématem spolehlivosti vozů v rally či v autosportu obecně,slušela by jeho článku větší komplexnost.Každopádně je škoda,že to Kenneth nedojel,ale i tak ukázal,že se dá i se Škoudou Octavia WRC jet v kontaktu se špicí.
0/0
5.2.2002 14:23

petr

Co to pisete
Vazeny autore, je evidentni, ze jste v zivote nesedel v zavodnim voze a nemate ani poneti o jejich konstrukci. To, ze se pri tak extremnim namahani jednotlivych dilu neco rozbije je naprosto normalni. Jen tak pro vasi informaci. Kuprikladu teplota oleje v prevodovce po 20 minutove RZ presahuje 140 stupnu. Navic uvazite-li rozpocet, ktery Skoda Motorsport ma, je div, ze s auty dokazi to, co dokazuji. Take by se mi libilo, kdyz by posadky dojizdely jako prvni, ale to neznamena, ze je budu hazet do kose. Petr
0/0
5.2.2002 14:22

jíra

beskovatíte !!
 Když už je třeba napsat takový článek, asi by stálo za to udělat si tu práci a napsat kolikrát v minulých ročnících které značce vypadl vůz pro technické závady. Senzaci z toho že při poruše chlazení se auto přehřívá a přehřáté auto daleko nedojede by neudělal ani Blesk. Snad takové články nemáte zapotřebí. Budme rádi, že je komu fandit...
0/0
5.2.2002 14:16

Platt

Uvařená Škoda ve Švédsku ?
Psát pouze pro to, abych něco napsal, je hloupost. Jestliže mělo být cílem odstřelit Škodovku, vybral si autor chybné téma. Pokud si navíc pan Čeněk Lorenc nezjistil základní fakta o tématu, neměl se vůbec do takového článku pouštět. 1) Jde o automobilovou soutěž a odpadají i jiné značky, ne pouze Škodovka. Zcela jistě bych byl rád, aby tato značka byla na bodovaných místech, rozhodně není všechno naprosto dokonalé, ale... Škodovka má nejubožejší rozpočet, oproti jiným týmům, přesto jede. Mimochodem kolik automobilek je na světě, a kolik z nich jede tuto soutěž? Jde o mistrovství světa. 2) Závody jsou snad také od toho, aby se mohlo vyzkoušet enormní zatížení a využít tyto poznatky při výrobě nových vozů. 3) Nedílnou součástí posádky je spolujezdec. Za to, že spolujezdci nejsou tak často uváděni jak by si zasloužili mohou novináři všeobecně. Je totiž pohodlné a praktičtější uvést pouze jezdce. Nezaberou to tolik času a ani místa. Je to, ale vůči spolujezdcům krajně nespravedlivé. V rally totiž v jednom autě závodí tým a ne pouze pilot. Nadneseně řečeno: pokud navigátor řekne pilotovi, aby zatočil doprava na přesně určeném místě, tak tam pilot zatočí, i kdyby se mu zdálo, že v tom daném místě stojí neprostupná betonová zeď. Navigátor na druhou stranu nedoufá, ale ví, že pilot auto umí řídit. Navigátor je naprosto rovnocenným členem posádky. Je to zkrátka o důvěře, a o souhře týmu. Proto by bylo vhodné uvádět u Kennetha Erikssona i Tinu Thörner a u Romana Kresty i Honzu Tománka. 4) Jak jsem již uváděl jde o automobilovou soutěž, není vše naprosto ideální. Proč, ale zde není citován ani jeden z členů posádek. Nehodily se tyto příspěvky? Dobrá, odcituji je tedy já. K.Eriksson "Octavia WRC je velmi dobré auto a že hlavně na šotolinových soutěžích může být těžkým soupeřem. Až do odstoupení byla tato rallye pro nás úspěšná, technika fungovala perfektně, výborně se mi spolupracovalo s Tinou. To mi dává útěchu a optimismus do dalších podniků." T.Gardemeister "Jeli jsme zhruba dvousetkilometrovou rychlostí, když přišel horizont a po něm zatáčka. V ní jsme najednou ztratili přilnavost. Jsem alespoň rád, že jsme vyvázli bez zranění, mohlo to dopadnout hůř." S.Blomqvist "Octavia WRC však na mě učinila velký dojem. Řídil jsem toto auto poprvé loni ve Finsku a od té doby udělal vývoj velký krok vpřed. Podstatně lépe se ovládá, auto je jako celek výtečné." Je to také pohled na daný problém. Pravda z jiného úhlu. Již jenom takovou maličkost. Možná by pane Lorenci neškodilo, aby jste si sedl do auta s někým kdo jezdí rally. A aby vás ten někdo svezl lesem. Věřte tomu, že z pohledu posádky má soutěž naprosto jiný rozměr než jak je ve vašem článku prezentováno.
0/0
5.2.2002 13:48

arral

To musel psat!------!
No co k tomu dodat, nevite cim by jste zaplnili tuto sekci. Radsi nic nez takovy zblud.
0/0
5.2.2002 12:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze