Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Enge má radost, ale zároveň cítí i tíhu

Dohady skončily - Tomáš Enge je prvním českým jezdcem formule 1. V barvách stáje Prost Acer nastoupí již tento víkend ve Velké ceně Itálie v Monze. Vedení stáje čtyřnásobného mistra světa Alaina Prosta to odpoledne oznámilo v Praze. O je ho účasti v ve zbývajích dvou závodech či v příští sezoně jasno není. "Je fantasticky rychlý, mentálně odolný a navíc se skvěle vyzná v technice vozu," zdůvodnil sportovní ředitel Prostu John Walton, proč si stáj zvolila Engeho. "Byli bychom pošetilí, kdybychom si potom, co Tomáš předvedl v testech, nevybrali právě jeho," dodal Walton. Jezdec, který zítra slaví pětadvacátiny, je prvním Východoevropanem v seriálu F1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

michal šumachr

Enge to má v kapse
No tak jsem mluvil s Charouzem a plácli jsme si za tučnej bakšiš,že to tomu českýmu klukovi necháme.Charouze to sice stálo kalhoty,ale Tomáše za to pustím před sebe.
0/0
11.9.2001 15:47

Miroslav Macek

Proč noviny nenapíšou také o Charouzovi, proč zase jen já, on je taky bohatý!
Charouzovic Tonda je taky bohatý, proč mám pykat zase jen já? Myslím, že jsem si vydělal peníze poctivě, stejně jako Tonda.
0/0
11.9.2001 14:40

Graft

F1 a OH - divoký, ale reálný příměr
Chtěl bych se pozastavit nad příměrem pana Charouze F1 k OH a mnohé rozrušené reakce čtenářů nad tímto srovnáním. Bohužel, u nás v Čechách nejsme schopni docenit vliv F1. I já jsem jako kluk měl rád F1, ale tak jako každý zde, jsou tam rychlá auta, slavní závodníci a kdo by jako kluk nechtěl být jako oni. Čím jsem byl starší, můj zájem o F1 upadal. Před několika lety jsem však byl pracovně vyslán do Anglie a strávil tam nějaký čas v jedné anglické firmě. Shodou okolností jsem tam byl v době, kdy se jel Silverstone. A až tam jsem pochopil, že F1 není jen závod, ale společenská událost, která se dotýká každého Angličana (Itala, Francouze...). Musím potvrdit, že příměr mezi F1 a OH je na místě. Záleží, ale odkud se na to díváte. Naše slavné vítězství v Naganu například nechalo angličany naprosto chladné, ale Engeho účast v F1 nás (soudě podle dvou mailů, které jsem dnes dostal od anglických kamarádů) katapultovalo mezi elitu. (Bohužel zase jen z tohoto úzkého úhlu pohledu).
0/0
11.9.2001 13:13

Demosthenes

Tomas Enge
Dobry start do noveho tydne :) .. Jen skoda ze se jede zrovna v nudne Monze ... Motor Ferrari u Prostu nani nic moc nema .. chtelo by to trat kde by klimaticke podminky zamichaly poradi : sance pro toma skoncit v prvni desitce... nejradeji BODY .. ale to je zrejme utopie.. Uvidime :)
0/0
11.9.2001 12:41

Balin

Brno; malost a ubohost
Brno dle mého názoru opravdu není trať pro F1 příliš vhodná. Seriál nepotřebuje další Maďarsko, trať, která je tak úzká, že se na ní nedá předjíždět. Druhá věc jsou boxy a prostor kolem nich, ty jsou naprosto nevyhovující, velikostně tak pro ty motorky. Poslední věc je celkové zázemí okruhu a Brna, a o tom se snad nebudeme bavit. A - o té malosti a ubohosti - je to super, že máme svého jezdce, jiná věc je, že to stálo peníze daňové poplatníky, což by stávat nemělo, a není to žádná šikovnost, ale opravdu podvod. Jsem rád, že máme svého jezdce F1, ale buďte reální, Enge ještě nestartoval, a už ho vynášíte do nebe. Takových talentů jsem během doby, co se hluboce zajímám o F1 (od r. 1986) viděl desítky, a většina z nich skončila rychle v propadlišti dějin. Kéž by tomu tak tentokrát nebylo.
0/0
11.9.2001 12:18

Tereza

Re: Brno; malost a ubohost
Dekuji za objektivni hodnoceni
0/0
11.9.2001 12:26

ALCATRAZ

Re: Brno; malost a ubohost
Ahoj BALINE, dík za poznámky k Brněnskému okruhu. Možná to ve zkratce tak nevyznělo, ale "malostí a ubohostí" jsem myslel písanky Šmoulů apod. - ála reakce světa, kvalifikace, zlomeniny, tunely, daňové poplatníky atd. F1 pravidelně sleduji už od šedesátých let a máš i pravdu v tom, že spousta jezdců zmizela ze startovních listin po pár závodech. Berme to, prosím, jako první vstup našeho pilota do extra sorty "šoférů". Asi nemá význam nějak hodnotit kvalitu techniky týmu PROST, ale už jen to, že jezdec a člověk jako A.P., kterého teprve nedávno předstihl Šumi (pouze první místa) angažoval Tomáše je špica.
0/0
11.9.2001 14:21

ALCATRAZ

Re: Brno; malost a ubohost
Ahoj BALINE, dík za poznámky k Brněnskému okruhu. Možná to ve zkratce tak nevyznělo, ale "malostí a ubohostí" jsem myslel písanky Šmoulů apod. - ála reakce světa, kvalifikace, zlomeniny, tunely, daňové poplatníky atd. F1 pravidelně sleduji už od šedesátých let a máš i pravdu v tom, že spousta jezdců zmizela ze startovních listin po pár závodech. Berme to, prosím, jako první vstup našeho pilota do extra sorty "šoférů". Asi nemá význam nějak hodnotit kvalitu techniky týmu PROST, ale už jen to, že jezdec a člověk jako A.P., kterého teprve nedávno předstihl Šumi (pouze první místa) angažoval Tomáše je špica.
0/0
11.9.2001 14:24

Jenda

Gratulace
Tomíku je to bomba škoda že si tam nebyl dřív titul by nevyhrál Schumacher.
0/0
11.9.2001 11:49

deiv

Tomas
Preji ti aby ti to v nedeli vyslo a dojel tak do 10 mista
0/0
11.9.2001 11:48

Michal

Gratuluji Tomáši !!! Jsem hrdý na to, že jsem "Čech".
0/0
11.9.2001 11:33

Balda

Další gratulace Tomášovi
Osobně se připojuji ke spoustě gratulací Tomášovi a rád bych se zeptal níže diskutujících, jaké mají mindráky, že je musí přetřásat v chatu vulgární formou? Jinak si myslím, že je to fantastický úspěch, nicméně neporovnatlený s hokejem a fotbalem, což jsou nejoblíbenější sporty u nás. Tím chci říct, že ani jeden úspěch není výše či níže než ty ostatní, ale všechny mají svůj význam. Doufám, že Tomáš se kvalifikuje, dojede do cíle a zkusil bych si tipnout, že skončí nejhůře 15. Co vy na to?
0/0
11.9.2001 10:25

Wotnau

Re: Další gratulace Tomášovi (tip)
To zni rozumne. Bude asi rychlejsi nez obe minardi i nez oba arrowsy, par aut vypadne... Tak aby to nebylo uplne stejne, tak si tipnu 13. misto (nebo lepe, samozrejme za predpokladu, ze vydrzi motor).
0/0
11.9.2001 11:24

jiFi

Re: Další gratulace Tomášovi
Pevne souhlasim, pokud se Tomas kvalifikuje, a tomu verim a tipuju okolo tak 18. mista, musi jet s rozvahou a bude-li taktizovat a setrit vuz, nepujde do tesnych souboju s arrowsy a jaguary (ti radi sestreluji :-))) tak dojede-li, je to uspech, a bude-li to mezi 10-15, tak je fakt machr!!! Tome jed, gratuluji symbolicky k 25. narozeninam. V nedeli jsme vsichni s tebou!!!
0/0
11.9.2001 15:29

Graetar

Gratulace
Připojuji se ke gratulacím a přeji hodně štěstí v Monze!
0/0
11.9.2001 10:13

Wotnau

Anketka
Chápu, že nikdo nemá čas to číst a že za to nikdo v redakci idnesu není placený, takže postavím otázku spíš hypoteticky: Vadilo by vám, kdyby redakce důsledněji využívala svého práva příspěvky do diskuse krátit a mazat? Přiznám se, že mně ne. Pročetl jsem si "diskusi" celou a je mi smutno. A připadá mi, že na téma "Tomáš Enge a formule 1" je toho tady minimum. Mám pocit, že spousta lidí nechce diskutovat, ale spíš se raduje z příležitosti veřejně vykřičet svůj názor, aniž by je opravdu zajímal nějaký jiný. (Pokud se teď rozhoří nějaká diskuse, předpokládám, že se brzy zvrhne v obecný potlach na téma "Má kdokoli právo cenzurovat cokoli?")
0/0
11.9.2001 9:43

Martin

Re: Anketka
Můžeme to zkusit: čůrák, kunda, prasomrd.... a co bude se něco dít?
0/0
11.9.2001 13:18

ALCATRAZ

Špica!!!
Z některých "příspěvků" mi už bylo dost nanic. Ještě, že to pan Straka poněkud usměrnil. Tolik malosti a ubohosti se k jednomu tématu málokdy sejde. Fandím hokeji a efjedničkám už velice dlouho, ale to co se podařilo včera Tomášovi a lidem okolo něho jsem snad ani nečekal. V TV na mně působí dojmem tichého klučiny, ale za volantem to je špica drak. Tome ještě jednou všechno nejlepší k narozkám a v Monze hochům ukaž zač je toho loket. Držíme všichni palce. Jen tak dááááál!!! P.S. proč by se vám nelíbila VC F1 v Brně? Když mezi pískama mohou jezdit u feferónů a probíhala i jednání o VC v Rusku proč ne u nás? Tradici a schopné lidi na to určitě máme. Jiná věc jsou samozřejmě finanční požadavky Bernieho a spol. TAK JEDEM TOMÁŠI!!!!!!!!!!!! :-)))))))))
0/0
11.9.2001 9:37

Ondra

Re: Špica!!!
Největším problémem je zázemí Masarykova okruhu. Ne nutně boxy či jiné zařízení trati, to snad až na detaily splňuje všechny požadavky, ale jedná se o ubytovací kapacity pro realizační týmy, dopravní obslužnost okruhu nebo i např. absence vetšího heliportu.
0/0
11.9.2001 9:54

ALCATRAZ

Re: Re: Špica!!!
Díky Ondro za RE, ale stejně by mně zajímalo porovnání v Tebou uváděných kategoriích se zmíněným Maďarskem. Vždyť ona organizace MS motorek taky něco koštuje a stále se jezdí. PETR-Brno
0/0
11.9.2001 10:04

goocool

TV přenos kvalifikace
Rozhodně by byl na místě přímý přenos kvalifikace, ale i předchozích tr. jízd. Co na to naše "veřejnoprávní" televize? Plácání jakýchsi rádobypolitiků a reportáže o bordelu kolem nás jsou stejně pro úzký okruh obyvatel a co my ostatní? Chceme se bavit a radovat, protože "život ja dar a práce není všechno".
0/0
11.9.2001 9:11

milouš

cca300000000
zhruba tak 300 melounů,to jenom pro upřesnění stál dosavadní vývoj tomáše,ale mělo to smysl,i když o charouzových morálních vlastnostech lze pochybovat,fandím mu,je to mnohem lepší než když se mnohem větší prachy vráží do debilního fotbalu typu fc blšany fc drnovice apod...
0/0
11.9.2001 9:09

jméno

Blahopřání Tomášovi
Tome, jsme na Tebe pyšní a přejeme hodně štěstí. :)) Některým "pisálkům" bychom doporučili své vlastní mindráky léčit jinde než na chatu.
0/0
11.9.2001 9:01

Petr Pastera

Dárek ...
Všechno nejlepší Tomáši a doufám, že nám všem dáš na oplátku ten nejlepší dárek a to šachovnici na konci závodu ... Moc si přeji Tě vidět v cíli ... Je to totiž už bomba teď ... Díky.
0/0
11.9.2001 9:00

Mivek

F1
Když se Tomáš dostal do F1, tak by mohla Prima zařadit přenosy z kvalifikace. Rád bych se podíval jak to Tomášovi jde.
0/0
11.9.2001 8:58

Nick

Re: F1
Taky by PRIMA mohla trochu solidneji prekladat tiskovky, teda pokud se rozhodne ji odvysilat. A nebo at do toho ten tlumocnik nekeca, kdyz rozumi jen kazdy ctvrty slovo. Preklad Barrichellova komentare po predminule VC "David ztracel cas..., ja jsem ztracel cas..., oba jsme ztraceli cas..." byl pro divaka skutecne velmi zajimavy.
0/0
12.9.2001 22:05

Pavel Hruzik

dotaz
Samozřejmě Tomášovi blahopřeji a přeji mnoho štěstí,ale chtěl jsem se zeptat na toto : F1 sleduji v rámci možností dva roky a z toho co jsem viděl a slyšel mám pocit že klíčová bude kvalifikace.Nevím odkud všichni v médiích berou tu jistotu, a tvrdí,že se Tomáš postaví v neděli na start VC.I já mu to přeji,ale myslím si že je zapotřebí zajet čas,který ho opravňuje ke startu,ať už z jakékoli pozice.Nebo se pletu a může zajet čas např. o 3-4s horší než vítěz kvalifikace? Ve SPA dostali tuším dva jezdci vyjímku,ale to bylo snad kvůli počasí a z toho plynoucí neregulérnosti kvalifikace. Navíc mám trochu obavy se "sžitím" s vozem .Takže držím pěsti, ale já už v sobotu.
0/0
11.9.2001 8:19

Wotnau

Re: dotaz
Souhlas, dulezite je kvalifikovat se do zavodu. Pokud vim, kvalifikacni limit je 107% casu dosazeneho vitezem kvalifikace. Vloni mel pole position Michael Schumacher za 1:23.770. Letos to bude zrejme o trochu rychlejsi, ale kazdopadne do zavodu se Tomas kvalifikuje, i kdyz zajede cas o 5,5 sekundy pomalejsi. A na to, jak asi vsichni doufame, ma. Souhlasim s tim, ze dulezite bude dostat se do zavodu a dovezt auto do cile, rekneme pred obema vozy staje Minardi, pripadne i hochy od Arrows. Cokoli navic bude prijemne prekvapeni.
0/0
11.9.2001 8:42

Pavel Masa

Re: dotaz
Jak psal i pan Wotnau, podstatnych je tech 107% casu viteze, i kdyz jsou obcas vyjimky - viz posledni zavod ve Spa, kde byla udelena vyjimka hned ctyrem vozum (ale to bylo kvuli pocasi). Podstatne je, ze pri testovani ve Francii zajel Tomas cas, kterym by se do zavodu kvalifikoval jako 18. Pritom testovaci casy jsou obvykle o neco pomalejsi, nezli ty kvalifikacni, coz je nadejne. V jeho pripade ale muze sehrat roli i dosavadni nedostatek zkusenosti v F1, takze bude urcite potrebovat drzet palce. Ti, kdo maji kabelovou televizi nebo satelit mohou fandit uz v sobotu pri kvalifikaci, kterou vysila RTL, jinak u prehledu na internetu.
0/0
11.9.2001 10:43

Radek

držíme všichni palce
držíme všichni palce
0/0
11.9.2001 8:16

skot

Super !!!!!!!!!!!!!
Tomášovi přeji úspěšný vstup do seriálu F1, úspěsné dokončení závodu v Monze. Je to historický okamžik a doufám, že se Tomášovi podaří udržet místo v týmu i pro příští sezónu. Hodně štěstí.
0/0
11.9.2001 8:14

Martin Straka

Ach, lidi.
Jako autora článku mě mrzí, když se zde objevují vulgární příspěvky. Jejich autoři jsou anonymní a ještě k tomu píšou sprostě o něčem, co si ani zřejmě nepřečetli. Kdyby si text přečetli, nemuseli by se pouštět do těchto nehezkých a zlých vět. Stačí si projet článek očima a je jasné, co je dílo autora a co jsou přímé řeči zaznamenané při tiskové konferenci. Jak redakce iDNES pod příspěvky oznamuje, že si vyhrazuje právo vymazat příspěvky s vulgárními výrazy, tak i nyní činím. Hodně štěstí a přeji příjemné čtení ostrova motorsport.idnes.cz
0/0
11.9.2001 7:32

Pavel Rapant

Tom a F1
Tome přeji vše nej a i když jsem fanoušek Schumiho,v neděli budeš pro mě jedničkou ty!Držím palce!
0/0
11.9.2001 7:25

ROBY

Charouzovo překvapení 1.2.3.
Nějak mně při té hysterii chybí ty další proklamované překvapení od pana "supermanažera" Charouze.Jinak Tomášovi přeju hodně štěstí a doufám,že příští rok už bude v f1 jako doma.
0/0
11.9.2001 6:58

Beer

Enge
Asi nechápu. Tolik nadávek, závisti, oslav a politiky kolem vstupu českého pilota do F1? Hned jsou kolem toho dohady o podvodech a odhady částek, kolik nást to všechny stálo, jací jsou češi a pod... Myslím, že je to určitě pozitivnější informace, než například prohra fotbalistů nebo kus lidské nohy na poště. A proto je určitě lepší se přidat k těm, kteří chtěji Tomášovi poblahopřát. Blahopřeji.
0/0
11.9.2001 6:52

Petr

Dostat se do F1 a vyhrát OH v hokeji skutečně není totéž!!!
Musím říct, že srovnání vítězství hokejistů na OH a jeden závod Engeho v F1 mě docela dost nadzdvihlo. To si myslím, že skutečně není srovnatelné. Vítězství v celém seriálu budiž, ale účast v jednom závodě určitě ne!!! Autor článku to v záchvatu svého nezřízeného nadšení a v zájmu vyvolání všeobecné euforie, což se mimochodem myslím docela dobře daří, skutečně přehnal. Jinak já osobně proti Engemu nic nemám a určitě mu budu v neděli fandit.
0/0
11.9.2001 3:42

Laduna

Re: Dostat se do F1 a vyhrát OH v hokeji skutečně není totéž!!!
Co to placas za nesmysly?? Kdybys tak vedel kolik lidi videlo v primym prenosu slavne finale v Naganu oproti lidrm u televize sledujicim kazdy tyyden F1. Musis si uvedomit, ze diky Berniemu je F1 svetovy fenomen a na nejaky hokejisty ( at uz dokazali treba vyhrat olympiadu) neni mimo par narodu temer nikdo zvedavej. Nerikam ze je pouhy start Tomase vic nez Nagano, ale kdyby dojel jednou na bodech,tak je to vic... Proste nejde srovnaqvat neporovnatelny...
0/0
11.9.2001 7:40

Tomik

Re: Re: Dostat se do F1 a vyhrát OH v hokeji skutečně není totéž!!!
Jsem take velky fanda F1, ale jediny kdo tady placa nesmysly ses bohuzel ty. Tve zajmy jsou ponekud jednostranne. Srovnavat jeden start, pricemz nikdo nevi jak to dopadne, s ohromnym uspechem nasich hokejistu opravdu nejde. Ten nazor kolik lidi na co kouka, nevim ale myslim, ze jsi primitiv.
0/0
11.9.2001 7:52

Mivek

Re: Re: Re: Dostat se do F1 a vyhrát OH v hokeji skutečně není totéž!!!
Až na toho primitiva souhlas.
0/0
11.9.2001 7:59

Coudy

Re: Re: Dostat se do F1 a vyhrát OH v hokeji skutečně není totéž!!!
Bohuzel placas ty. Engeho start v jednom zavode je NIC oproti vyhre v Naganu. Nevim co vsichni delaji z neho boha. Podle me neni nic moc...
0/0
11.9.2001 8:26

Petr

Re: Re: Dostat se do F1 a vyhrát OH v hokeji skutečně není totéž!!!
Teda ja start Engemu preju a jsem velmi rad, ze se dostal do F1. V tom s Vami souhlasim. Ale srovnavat to s Naganem, je trochu moc. Diky obrovske popularite hokeje ve velmi bohatych zemich (pr. USA a Kanada, kde zase F1 nikoho nezajima) s dostatecnym poctem obyvatel, aby prenosy mohly byt inkasovany ohromne castky a zaroven aby u obrazovek mohlo sedet dost lidi, si myslim, ze srovnavat sledovanost F1 a Nagano (obzvlaste hokeje v Naganu) muze jen uplny ignorant.
0/0
11.9.2001 10:09

Ondra

Re: Dostat se do F1 a vyhrát OH v hokeji skutečně není totéž!!!
Myslím, že Antonín Charouz na to má jiný názor. Za tímhle startem stojí spousta práce, spousty lidí v průběhu několika let. Když na tiskové konference oznamoval za jakých podmínek bude Tomáš startovat tak to musel být tak velký pocit ze zhodnocené práce, že mu to určitě muselo tak připadat.
0/0
11.9.2001 9:50

Petr

Omluva panu autorovi článku panu Strakovi
Omlouvám se. Přehlédl jsem v článku, že pasáž o tom, že účast Engeho v F1 je srovnatelná s vítězstvím našich hokejistů na olympiádě, je citát názoru pana Charouze. Nic to však nemění na mém názoru na tuto záležitost. Samozřejmě pan Charouz má na tento názor právo, ale jeho pohled je jistě značně zaujatý tím co on osobně pro to musel udělat a domnívám se, že většina občanů ČR by s ním jistě nesouhlasila.
0/0
11.9.2001 10:29

eda

anonymous je kokot, tomas je borec
0/0
11.9.2001 3:17

Martin

Tomáš Enge
Tome, o víkendu Ti budu držet palce a hlavně ať to v neděli vyjde až do cíle!
0/0
11.9.2001 1:32

ANONYMOUS

(Příspěvek zrušen)
0/0
11.9.2001 0:59

čtenář

Re: AUTOR CLANKU JE KOKOT
Hochu ty podle výrazů patříš do blázince. Zřejmě jsi pivní sportovec a hokej sleduješ z hospody, kde tě naučili tak krásně mluvit. Víš, že tvá myšlenka se dá sdělit i slušně? Takhle si mluv klidně doma, rodiče alespoň budou vědět co mají doma za poklad a brzy tě vykopu a přestanou tě živit. Ty jeden malý prevíte.
0/0
11.9.2001 5:12

Ales Horner

Vulgarita svedci i vysi IQ
Autor clanku to mozna opravdu prehnal porovnanim startu Tomase Engeho ve formuli 1 s vitezstvim hokejistu na olimpijskych hrach. Je te spise vec pohledu na vec, fandovstvi atd, jestli vubec lze jednotlive sporty porovnavat. Avsak reakce ctenare (autor clanku je kokot)je naprosto neprijatelna. Nejvetsi zklamani je ze Idnes dovoli uverejneni takoveto reakce.
0/0
11.9.2001 6:59

ROBY

Re: Vulgarita svedci i vysi IQ
Tak ja nevim,autor clanku rozhodne neporovnaval start Engeho s vitezstvim v Naganu,precti si to jeste jednou.
0/0
11.9.2001 8:48

Grey

Autor prispevku je ko...
Jsem fanouškem hokeje i F1. Nemyslím, že by autor článku byl až tak mimo mísu. Zkuste mi ukázat jezdce z býv. vých. bloku ve F1 - není. Dostat se tam je určitě svou složitostí srovnatelné. Teď bude záležet na výsledcích... Btw. hokejová velmoc se u nás cíleně a velkou finanční podporou (alespoň dříve) buduje několik desetiletí, zatímco automobilový sport formulového typu...??
0/0
11.9.2001 7:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze