Přitom jeho letošní účast v jihoamerickém dobrodružství se zrodila velmi nečekaně. "Na Silvestra odpoledne přijel Milan Loprais a říkal, že se nemůžou dovolat jednomu mechanikovi. A ptal se, jestli bych jel, kdyby se neozval," povídal Ota Měřínský.
"Nevěřil jsem tomu. Neměl jsem vyřízené letenky, nic, tak jsem to hrdě slíbil. No a v sedm hodin večer jsem se dozvěděl, že mám letenku a že druhý den v poledne odjíždím. Bylo to opravdu na poslední chvíli," líčil muž, který před více než dvaceti lety sbíral zkušenosti při africké Rallye Paříž - Dakar, tehdy s týmem Karla Lopraise.
"Pak jsem měl devatenáct let pauzu. Loni jsem jel v týmu Tomáše Vrátného, teď zase s Lopraisovými. Byl to takový nečekaný dárek," usmíval se Měřínský. "Jo, zkušenosti z Afriky se pořád hodí."
Letos plnil Ota Měřínský roli mechanika v doprovodném vozu. "Prožíval jsem to v pohodě. S Leošem Lopraisem jsme jeli šestikolkou, měli jsme perfektní atmosféru v kabině. Trochu problém byl jen s tím, že se tam nespí. Spali jsme hodinu a půl a už jsme zase jeli. Ale střídali jsme se, tak se to dalo," popisoval matador dílkových závodů.
Mrzel ho jen výpadek techniky na voze týmové jedničky Aleše Lopraise, kvůli kterému skončil celkově až šestý. "Byla to obrovská škoda. Aleš jel skvěle, sedmkrát se dostal v etapách na bednu," připomněl Měřínský, jenž by měl být v Lopraisovic týmu i příště. "Už jsme se předběžně bavili, aby to nebylo zase tak narychlo. Měl bych být mechanik, co bude organizovat."