Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Stáj MKR chce postavit pro Dakar 2017 tři kamiony

Nejlepší z českých kamionů Speciál Pascala de Baara dojel na letošním Dakaru celkově šestý, z českých kamionů byl nejlepší. | foto: Patrik Pátek

18 2016
Tři závodní kamiony Renault Trucks postaví severočeský tým MKR Technology pro Dakar 2017. Spolu s Mammoet Rallysport nově vytváří velkou alianci také s týmem Riwald Dakar. Třetím pilotem ve speciálu K 520 ze severočeského technologického centra totiž bude Gert Huzink.

Holandské jezdce konstruktérské schopnosti české stáje MKR Technology mimořádně nadchly. Tým nejprve postavil dva kamiony pro Mammoet Rallysport, teď do země tulipánů poputuje třetí speciál právě do sestavy Riwald Dakar.

Všechny tři posádky se navíc budou maximálně podporovat, takže pro Dakar 2017 bude vytvořena velmi silná sestava. Pilot Huzink přitom není žádným nováčkem. „Pro Gerta jsme letos chystali závodní agregát stejně jako pro český tým Bonver Dakar Project. Gert byl ale natolik nadšen, že jsme naši spolupráci rozšířili a plácli si, že pro nadcházející ročník mu připravíme kompletní závodní kamion,“ sdělil žhavou novinku Mario Kress, šéf projektu MKR Adventure a hlavní konstruktér.

Huzink jel letošní Dakar s vozem Tatra Phoenix, ale nejtěžší rallye soutěž světa pro něj skončila nešťastně v předposlední etapě, kdy jeho kamion vzplál. Potkal ho prakticky stejný osud jako Martina van den Brinka.

Dakar i jemu ukázal svou stinnou tvář. Huzink do kokpitu kamionů vstoupil předloni po třech letech strávených jako účastník v osobním voze. „Aktuálně si jízdu v kamionu užívám více než v osobáku. Loni pro nás byl cíl dojet, teď už se chceme soustředit více na výsledek. Letošek se nám úplně nepovedl, ale věřím, že v dalším ročníku už společně dokážeme mnohem více,“ přeje si Gert Huzink, jinak vítěz Libya Rally 2015.

Nová akvizice týmu MKR Technology jen potvrzuje konstruktérské přednosti techniků ze severočeských Židovic. Dakarský speciál postavený na platformě Renault Trucks a modelu K 520 4x4 s automatickou převodovkou dokázal letos vůbec poprvé v historii vyhrát dakarskou etapu.

Celkově dojel s pilotem Pascalem de Baarem na fantastické šesté pozici a stal se nejlepším českým kamionem závodu. „Je pro nás opravdu velká výzva prosadit se na nejtěžší rallye světa. Letos jsme chtěli skončit do desítky a to se nám i přes všechny peripetie nakonec povedlo. Jsme rádi, že je o naši techniku zájem. Stále ale máme co zlepšovat a na čem pracovat,“ říká Mario Kres.

Další akvizice mají stáji pomáhat neustále vyvíjet nové a lepší technologie a postupně se zařadit do absolutní špičky. „Ano, naše plány nejsou nijak skromné. Jednou Dakar chceme vyhrát, ale k tomu je třeba především velkého štěstí, a proto se raději zdržím silných prohlášení, nicméně s našimi kamiony máme na to bojovat v elitě,“ je přesvědčený Kress.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze