Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Sabotáž? Vyšší moc? Co stojí za selháním Hamiltonova vozu

Lewis Hamilton opouští svůj hořící monopost. | foto: AP

4 2016
Měl vyhrát. Měl se znovu ujmout vlády nad šampionátem F1, tentokrát o pět bodů. A mělo ho po závodě v Malajsii být v médiích opět plno. Platí ale jen to třetí. Lewis Hamilton nevyhrál. Ani nevede.

Naopak teď - pět závodů před koncem - v seriálu ztrácí 23 bodů a místo euforických slov poslal bezprostředně po Velké ceně vážné nařčení svého týmu ze sabotáže.

„Mé otázky směřují k Mercedesu. Máme osm jezdců (ti, kteří jezdí s motory Mercedes) a jen mé motory selhávají. To se nedá akceptovat. Někdo nebo něco asi nechce, abych letos vyhrál titul.“

Ano, Lewis Hamilton v Malajsii nevyhrál, protože mu shořel motor. Přitom vedl. Neměl ho kdo ohrozit. A tak frustrovaný, zdrcený, že třetí titul v řadě se vzdálil, vyslal do světa náznak konspirační teorie.

Lewis Hamilton (vpravo) z Mercedesu v čele závodu krátce po startu Velké ceny Malajsie F1.
Lewis Hamilton ve Velké ceně Malajsie F1.

Že někdo uvnitř týmu snad stojí proti němu. A naštval Nikiho Laudu, jednoho z týmových šéfů. „Lewis nebude tým z ničeho obviňovat. Ví moc dobře, že děláme všechno pro to, abychom mu dali nejlepší auto i motor. S týmem získal dva tituly, tak proč bychom ho rázem měli sabotovat? To je absolutně šílené a hloupé.“

Teorie spiknutí jsou součástí formule 1. Zvlášť když o prohrách často rozhodují „nevysvětlitelné“ kousky, jako je selhání nového motoru (viz Hamiltonův případ), nečekané výbuchy pneumatik či jen minely jinak bezchybných mechaniků.

A zvlášť když o titul bojují dva jezdci z jednoho týmu, jako tomu je poslední roky u Mercedesu (Hamilton vs. Rosberg), spekulace jen rostou. Mercedes je vnímá. I proto před sezonou proházel část mechaniků z Hamiltonova týmu s těmi z Rosbergova. Chtěl předejít drbům, že někdo z nich chybuje úmyslně.

A jen těžko si lze představit, že by kdokoli způsobil krach nového motoru, který až do 41. kola nedělního závodu bezchybně šlapal. Nejspíš si to uvědomil i Hamilton, a tak pár hodin po emotivním prohlášení pro BBC slova mírnil.

Fotogalerie

„Když člověk vystoupí z auta s takovým pocitem, přitom předtím vedl. Auto mu selže, tak je velmi těžké říct pozitivní věci. Jak už jsem uvedl - Mercedes letos postavil 43 motorů a nejvíc poruch mám já. Je to těžké.“

A kdo je tedy, Lewisi, ten „někdo“, kdo nechce, abyste vyhrál? ptali se vzápětí novináři. „Vyšší moc. Mám nyní pocit, že do hry vstupuje vyšší moc. Ale cítím, že i tak dostávám od týmu skvělou příležitost.“

Zdá se tedy, že Hamiltonova „válka“ s Mercedesem měla jen krátké trvání. Po závodě si s mechaniky v garáži podal ruce, všem poděkoval za jejich práci. V pondělí se přesunul v soukromém letadle Laudy z Malajsie do Japonska, kde šampionát F1 už o víkendu pokračuje. A Lauda si dopředu od cesty sliboval: „Přesvědčím ho, že žádná sabotáž v našem týmu není.“

Pro Hamiltona a koneckonců i jeho rivala Rosberga je to zvláštní sezona. Zprvu vedl Rosberg a Brit už ztrácel 43 bodů, pak se průběh otočil a Hamilton měl 19bodový náskok. Teď je zase vše jinak a mezi prvním Rosbergem a druhým Hamiltonem je 23bodová díra. Bude tahle sinusoida pokračovat?

Autor:









GP LOE208GP LOE208

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz



Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze