Jako hlavní automobilové podniky roku 2009 zůstaly dva závody mistrovství DTM a jeden podnik britské F3, což není z mezinárodního hlediska mnoho. Manažeři okruhu se proto snaží udržet fandy na ochozech také závody vzkvétající historické oblasti.
Tradiční Jim-Clark-Revival se letos po neshodách kvůli termínu s DTM bohužel bude konat na EuroSpeedwayi v Lausitzu, v Hockenheimu, kde Clark před 41 lety přišel o život, ale na podobnou akci nechtěli zanevřít. Tak vznikl „Hockenheim Historic In Memory Of Jim Clark“, který se prezentoval zasvěcenému publiku minulý víkend.
Nutno podotknout, že celý podnik neměl s Clarkem (až na malou ceremonii u jeho pomníku v sobotu odpoledne) příliš společného. Mnohem silněji jej ovládla vzpomínka na velké piloty a vozy značky Porsche, spojené s demonstrační jízdou silných vozů dříve tak populární Intersérie.
Organizátoři se skutečně snažili a nabídl divákům vedle sportovních monster jako Porsche 917, Porsche 908 nebo McLaren M8C i široký výběr pamětníků, kteří rádi odpovídali na otázky a psali autogramy.
Jednalo se opět především o jezdce a osobnosti, jejichž kariéra byla úzce spjata se značkou Porsche: vítěz 24h Le Mans Hans Hermann; Kurt Ahrens, který startoval do Clarkova posledního závodu z pole-position; eso Intersérie a později majitel stáje F1 Willi Kauhsen; konstruktér motorů typu 911 a TAG-turbo Hans Mezger; bývalý pilot F1 David Piper a dřívější vedoucí sportovního oddělení Porsche, Manfred Jantke.
Pořadatelům se letos při prvním memoriálu ale nepodařilo sestavit příliš zajímavý rámcový program a tak podnik navštívila asi jen desetina fandů, kterých minulý rok ještě přišlo více než 40 tisíc. Pohled na „moderní Intersérii“, kterou ze 40% tvoří dvoulitrové formulky Renault a kde vítěz nadělil kolo téměř celému poli, byl spíše k pláči.
Jedinými závody s opravdovou sportovní hodnotou tak zůstaly závody severoevropského mistrovství formule Renault, kde se prosadili zejména Portugalec Felix da Costa a syn bývalého pilota F1, Kevin Magnussen.
Zodpovědní podniku budou muset příští rok nabídnou nové a větší atrakce, pokud budou chtít Clarkovu památku uctít, jak se patří. Rok 2009 jistě byl krokem správným směrem, zbývá jen otázka, zda je v očích publika pro dva podniky nesoucí Clarkovo jméno místa.