Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Číslo kleslo ke dnu, smůla veslařů byla dovršena

17 2000
V a ň o v -
Osm kilometrů dolů po Labi v zákrutech řeky, půlhodinové máchání vesel na klidné vodě a v příjemném jarním teple, to byl distanční závod o titul mistra republiky. V hlavních disciplínách - skifu a dvojkách bez kormidelníka mužů - vítězili většinou favorité z Dukly Praha, Václav Chalupa o víc než minutu. Po zimě, plné trenažérů a posiloven, otevřela dlouhá trať sezonu. Dvě stě deset lodí uvítalo olympijské léto. "Nejsou to klasické dva kilometry, ale přece jen se ukáže, jak na tom kdo je," míní trenér reprezentace Přemysl Panuška. "Někomu to poslouží k povzbuzení chuti, pro jiného je to poslední varování." Chalupa, doma suverén jako vždy, si liboval: "Je to příjemnější než to stálé trápení na kanále." Přírodu kolem příliš vnímat nemohl. "Jen jsem si hlídal zákruty řeky, abych našel ideální dráhu." Přijel s novým vozem Octavia combi, se skifem na střeše. Snad sponzorský dar aspoň pro olympijský rok? "Kdepak, za své, mám tam jediné sponzorské logo a ty peníze by stačily tak na kola." Vůbec neuvažoval o tom, že by se snad závodu vyhnul. "Především je to mistrovství a pak závod je nejlepší trénink," prohlásil Chalupův trenér Zdeněk Pecka. Víc než minuta rozdílu v cíli mezi Chalupou a Karasem z posádky reprezentačního dvojskifu se trenéru reprezentace Panuškovi nelíbila. "To se mi zdá dost, ukazuje se, že dvojskif to bude mít v Luzernu na nominačních závodech pro Sydney těžké." Karasův kolega z dvojskifu Cígler chyběl. Na Labi se neobjevili ani chlapci z reprezentačního lehkého dvojskifu Vabroušek - Maleček. "Už jsem letos závodil v Austrálii, pak ještě v Londýně, čekají nás kontrolní závody a série regat," řekl Michal Vabroušek. Distanční závod měl být i první zkouškou pro úkol téměř nemožný: připravit čtyřku bez kormidelníka, aby se prosadila do Sydney. Trenér Panuška to měl vymyšleno, hodlal testovat šest mužů na třech dvojkách. Jaksi se vše sesypalo. Startovala a také vyhrála pouze jedna dvojka. Druhá pro nemoc nejela, třetí na startu odmítli. S nadějí vzhlížel trenér právě k ní. Pozoruhodná posádka, Petr Blecha třicetiletý, Jakub Makovička devatenáctiletý. Když mu bylo patnáct, vážil sto dvacet, dnes má metrák na 198 centimetrů. Ke startu od místa cíle, osm kilometrů proti vodě, vyjela nešťastná loď pozdě. Nedosti na tom. Na špičce nesla číslo čtyři, byť měla mít číslo pět. Fatálně to popletl jeden z trenérů Dukly. Na cestě jim správné číslo, plastovou desku, narychlo ze břehu vyměnil šéftrenér Panuška. "Jenže spadlo, vraceli jsme se, ale už kleslo ke dnu," vyprávěl Makovička. Který startér by na mistrovství republiky pustil na trať loď bez čísla, notabene s dvouminutovým zpožděním?

Distanční závod na 8 km, skif: 1. Chalupa (Dukla) 25:48,93, 2. Karas 27:01,15, 3. Romaniak (oba Blesk) 27:18,91,

dvojky bez korm.: 1. Imre, Michálek (Dukla, Hodonín) 25:06,52, 2. Knob, Skalický (Dukla) 25:24,88, 3. Kopáč, Tutter (Smíchov) 26:21,34.

Skif žen: 1. Zavadilová (ČVK Praha) 29:11,98, 2. Kubrychtová (Pardubice) 30:03,40, 3. Audová (Slavia) 30:07,89.

Autor:


Témata: chalupa, Loď




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze