"A rád bych tohle skóre udržel i letos," říká cyklista, který drží čtrnáctým místem české maximum na silničním Giru.
Pedály roztáčel už v roce 1989 jako amatér v Uničově. Ani teď po jednadvaceti letech v sedle se mu do důchodu nechce. Pokračuje v barvách Volvo Auto Hase pod taktovkou bývalého šéfa ze silniční cyklistiky Jiřího Ženíška.
"Ten konec může přijít ze dne na den," uvědomuje si pětatřicetiletý jezdec. "Zatím jsou ale výsledky takové, že mi přijde škoda toho nechat."
Nejde o hon za živobytím. Za osm let profesionálních angažmá ve španělských týmech stihl vydělat tolik, aby se uklidnil.
"Ale že bych mohl sedět doma a koukat, jak roste tráva, to ne," povídal. "Stejně bych to nedokázal. Měl jsem výhodu, že jsem jezdil dobře v době, kdy v cyklistice byly peníze."
Jeho motivací je to, co sportovci milují nejvíc - vítězství. "A tak je to každý rok, chci toho vyhrát co nejvíc, ať jde o hnoják, nebo velký závod," plánuje. "Až začnu mít problémy zvítězit v aspoň jednom závodě za rok, pak nebude důvod proč pokračovat."
Do závodního harmonogramu roku 2010 si zapsal hlavní vrcholy sezony - mistrovství republiky v půlmaratonu i na dvojnásobné trati.
"Hraje se i o mistrovství republiky v časovce, v kalendáři je napsaná," prozradil. "Pořád mi v hlavě vrtá to druhé místo z Třeboně."
Před dvěma lety si dojel pro stříbro za Františkem Raboněm, jako biker porazil celou českou špičku. Letos na konci června možná vyrazí do Kyjova za dalším pokusem.
"Kdyby přijeli Raboň a Kreuziger, tak třetí místo bude pro mě vítězství," má Hruška jasno. "Tohle jsou lidi, se kterými bych si rád zazávodil, a neurazilo by mě, kdyby mě předjeli. Ale kromě těchto dvou by v republice mohli všichni ostatní být porazitelní."
Jedinou komplikací je právě bikerská republika na nejdelší trati 105 kilometrů. Po čtyřech hodinách dřiny zbudou jen čtyři dny odpočinku do silničního šampionátu. "Bude to lotynka!"