Tým by měl pomoct Janišovi v cestě za úspěchem
Jedním z důvodů vzniku stáje bylo umožnit Jaroslavu Janišovi bojovat ve špičkové série s kvalitním monopostem. Minulý rok měl smůlu a po krachu série formule Palmer vystřídal za sezonu několik vozů. "Dnes víme, jakých chyb jsme se při vývoji kariéry Tomáše (Engeho) dopustili. S Jarkem se to už stát nesmí," uvedl Charouz.
Pomohl i Enge
Potřebné zázemí zajistily stáji i jezdecké výkony Tomáše Engeho. Liberecký rodák v současnosti závodí v šampionátu FIA F3000 za tým Arden. Ten o něj moc stál a Charouz si vymínil, že s příchodem Engeho pomohou inženýři britské stáje začínajícímu českému projektu v Euro F3000.
"Zkušeností nemáme nazbyt, a proto jsme se dohodli s Ardenem. Dodali nám know-how a na každý závod s námi budou jezdit jejich technici," potvvrdil Antonín Charouz.
Zahraníční konzultant týmu Marc Priedale rovněž vidí budoucnost stáje optimisticky: "Zkušenosti jsme načerpali z Ardenu a Jarek (Janiš) a Juliano (Moro) patří mezi nejlepší piloty soutěže. Jarek sice nemá žádný titul, ale v dosavadním průběhu kariéry ho provázela smůla."
Janiš se bude za volantem zejména učit
Jaroslav Janiš tuší, že první rok nebude jednoduchý. "Není sporu o tom, že tým je na vysoké úrovni. Sezona však bude složitá. Většina jezdců narozdíl od nás už okruhy soutěže zná. Já se prostě budu snažit odvést co nejlepší práci.
Antonín Charouz by rád Jaroslava Janiše dostal stejně jako Tomáše Engeho do formule 1: "F3000 je stále nejlepší přípravou na F1. Jezdci se seznámí s tratěmi a naučí se profesionální práci v profesionálních týmech. Pak je přestup mnohem snažší." Loňský šampion Euro F3000 Felipe Massa se již prohání se sauberem na závodech formule 1.
Týmový manažer se obává jediné věci. "Jarek neumí jezdit na nových pneumatikách. Není zvyklý, že v kvalifikaci dostane zcela nové gumy a na nich musí zajet nejrychlejší kolo. S tímto stylem práce se dosud nesetkal, ale doufám, že si dokáže přivyknout.
Brazilský šampion týmu věří
Brazilský šampion Juliano Moro je z nového angažmá nadšen. Novou smlouvu sháněl jeho manažer již pouze v Evropě, protože v Jižní Americe nebyla po vítězství ve formuli 3 pro Mora již žádná další meta k překonání. Aby byl týmu co nejblíže, bude dokonce bydlet v Praze.
"Všem moc děkuji za tuto příležitost. Věřím, že důvěra ve mě vložená se vyplatí. Do poslední chvíle jsme se rozhodovali, zda smlouvu přijmout. Po testech ve Vallelunze bylo rozhodnuto. Viděli jsme profesionální úroveň Charouz Racingu," vysvětloval lámanou angličtinou čtyřiadvacetiletý mladík. "A do poslední chvilky jsme sháněli peníze na vstup do týmu," dodal jezdcův manažer.
Roční rozpočet týmu je 26 milionů
Rozpočet stáje se rovná 26 milionům korun. Cena místa pilota v F3000 je odhadována na 400 tisíc dolarů. V šampionátu FIA, kterého se účastní Tomáš Enge, musí přicházející jezdci zaplatit až milion dolarů.
Seriál Euro F3000 má deset dílů a první závod sezony se jede 21. dubna v italské Vallelunze. Osmého září zavítá poprvé mistrovství Evropy F3000 i na brněnský Masarykův okruh.