"Po organizační stránce se nám podařilo udělat vše, jak jsme si to předsevzali. Mám na mysli zajištění trasy, cílových i startovních měst, bezpečnosti jezdců. Především jsem však nadšen diváckou přízní ve všech českých etapových městech, atmosféra byla vážně skvělá," pochvaloval si Doležel, kterého nezklamala ani sportovní stránka.
"Na startu jsme měli šest stájí první divize a dosažené rychlostní průměry byly velmi vysoké, vždyť například do Plzně přijeli jezdci o šestadvacet minut dříve než jsme počítali při nejpomalejších časech. Závodilo se opravdu každý den, ještě před závěrečnou etapou měli čtyři jezdci reálnou šanci na celkové prvenství," připomněl ředitel závodu, který by rád, aby za rok v každé z prvodivizních stájí startovali jezdci, jejichž jména přitáhnou diváky.
Není vyloučeno, že za rok Závod míru opět povýší. O to se chce zasadit i Jean Marie Leblanc, ředitel slavné Tour de France. "Budu prosazovat, aby se Závod míru dostal v kalendáři UCI do druhé kategorie," uvedl předseda komice AIOCC, která sestavuje kalendář závodů mezinárodní federace UCI. Jednat o tom bude příslušná komise 26. června, definitivně se pak o Závodu míru rozhodne při MS začátkem října v Lisabonu.
Příští ročník Závodu míru by měl s největší pravděpodobností odstartovat na jihu Čech a přes Německo dovede jezdce do cíle ve Varšavě. "Rozhodne se v nejbližší době, ale na trase budou stát jezdcům opět Krušné hory a na závěr se pojede časovka," dodal Doležel.