V šestnáctistovkách byl druhý Petr Turek, třetí Ladislav Hanák a obdobná situace byla i mezi silnějšími stroji, kde za Duizenstrou skončili Milan Stáreka Jaroslav Hošek. Více než deset tisíc diváků, kteří se v novopackém areálu za slunečného počasí sešli, však bylo spokojeno. Hlavní zásluhu na tom měl Petrik, jenž na pozici domácí jedničky vystřídal s technikou se trápícího Ladislava Brožka.
"Celý víkend byl krásný. Měl jsem štěstí, že jsem se prokousával slabšími rozjížďkami a nepotkával jsem hlavní favority. To k tomu ale patří," radoval se v cíli Petrik, jenž označil za klíčový moment finále start. "Věděl jsem, že jestli jim odjedu, mám velkou šanci vyhrát. Věřil jsem si, že chybu neudělám," řekl český reprezentant.
Za Petrika se postupně probojoval trojnásobný evropský šampión Helmut Wild, jenž v závěru mohutně útočil na první místo. Domácí závodník ale odolal i v poslední zatáčce, v které v předešlých dvou letech o vítězství přišel Brožek. "Napadlo mě to a hlídal jsem si ho v zrcátku. Nechtěl jsem se nechat rozhodit," dodal Petrik, který vyhrál první evropský závod v kariéře.
Královská divize III do 4000 ccm se nesla ve znamení souboje Duizenstry s domácí špičkou. Nizozemský jezdec disponující nejvýkonnějším vozem si ale počínal jako ostřílený matador a suverénně vyhrál. Druhý nakonec dojel Stárek, jehož buggina letos poprvé fungovala podle jeho představ. "Ve druhém kole se mi ale utrhl zadní brzdič a jel jsem úplně bez brzd," tvrdil Stárek, jehož šance eliminoval předčasný start a hrozba vyřazení. "Byla to moje zbytečná chyba," kál se Stárek.
Rozporuplné pocity měl po závodě úřadující mistr Jaroslav Hošek. S třetím místem byl sice vcelku spokojen, ale rozzlobil jej postup pořadatelů, kteří jej nepozvali na úvodní nástup a hlavně konečné výsledky vyhlásili bez něj. "Musel jsem na technickou kontrolu, což je normální. Poté mi ale auto, které sváželo z depa jezdce, ujelo," kroutil hlavou sedmapadesátiletý Hošek. Rozesmály ho až Stárkovy problémy. "Bez brzd by nemohl jezdit. To je nesmysl," řekl Hošek.
I přes problémy, které jej provázely celý den, byl nejlepším Čechem v šestnáctistovkách Petr Turek. "Po všem, co mě zde potkalo, je již postup do finále úspěch. Já jsem spokojen," hlásil již před startem v depu Turek. K nečekanému úspěchu mu nakonec pomohly problémy soupeřů a výborná jízda. Na nejlepšího Denise Engela sice neměl, ale i tak byl spokojen.
Divize III do 4000 ccm: 1. Duizenstra (Niz./Fast and Speed) 4:41,99, 2. Stárek (ČR/Tatra) 4:42,99, 3. Hošek (ČR/Ford) 4:44,96, 4. Smrž (ČR/Tatra) 4:53,56, 5. J. Keřka (ČR/Tatra) 4:55,37, 6. R. Keřka (ČR/Tatra) -1 kolo.
Divize III do 1600 ccm: 1. Engel (Něm./Engel EB) 4:21,92, 2. Turek (ČR/Škoda) 4:23,40, 3. Hanák (ČR/VW) 4:24,70, 4. Stübner (Něm./Suzuki) 4:48,56, 5. Dmitrijev (Rus./KR) 4:50,10, 6. Kalenský (ČR/VW) 4:53,49.
Divize I: 1. Petrik (ČR/Ford) 5:10,40, 2. Wild (Něm./Seat) 5:10,83, 3. Režničenko (Rus./VW) 5:15,76, 4. Zebergs (Lit./Toyota) 5:23,8, 5. R. Šajmijev (Rus./Toyota) 5:24,23, 6. Botka (Maď./Mitsubishi) 5:28,48, 7. Brožek (ČR/Ford) 5:32,32.
Junior buggy: 1. Nosálek (ČR/Kawasaki) 5:20,87, 2. A. Hrdinka (ČR/Kawasaki) 5:21,45, 3. Jež (ČR/Kawasaki) 5:24,31.
Průběžné pořadí ME
Divize III do 4000 ccm: 1. Duizenstra 75 bodů, 2. Hošek 64, 3. Bartoš (ČR/Ford) 59, 4. Štětina (ČR/Audi) 44, 5. Smrž 40, 6. Švábenský (ČR/Peugeot) 40.
Divize III do 1600 ccm: 1. Engel 77, 2. Turek 67, 3. Kolesnikov (Rus./Fast and Speed) 52, ...5. Kalvoda (ČR/VW) 35, 6. Kalenský 33, 7. Hanák 28, 10. Svoboda (ČR/Suzuki) 21.
Divize I: 1. A. Šajmijev (Rus./Peugeot) 49, 2. Brožek 45, 3. Petrik 41.
Junior buggy: 1. Nosálek 40, 2. Šott (ČR/Honda) 26, 3. A. Němeček (ČR/Honda) 26.