Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Český golf byl vzorem pro Brazílii, která má olympiádu s golfovým turnajem

Za golfem do teplých krajin. | foto: Profimedia.cz

8 2010
Pivo, holky, golf! Je opravdu tohle typický obrázek zahraniční klientely, přijíždějící hrát na česká hřiště? Bývalo to tak a občas stále je, ale dopředu se dere přece jen jiná nabídka, na jakou nalákat cizince s bagem a holemi.

"Máme zajímavá hřiště. Potvrdily mi to press tripy pro zahraniční novináře, kteří mají celosvětové srovnání," říká Lenka Vostrá, vedoucí týmu golf státní agentury Czech Tourism. "Důležité je, aby ta hřiště měla zájem."

Podle specialistky na golfovou turistiku musí manažeři hřišť vědět, co potenciální klienti požadují. "Ideální je spojit se s velkými tour operátory, ať už českými, nebo v místě, odkud by hráči mohli přijet. A samozřejmě nabídnout zajímavé ceny," zní zdánlivě jednoduchý recept.

nejoblíbenější české hřiště 2010 - výsledky nové ankety hledejte večer na golf.idnes.cz!

Líp se hra nabízí pražským a přihraničním hřištím a líp se nabízí spíš minimalističtější program. "Česká republika nebude nikdy golfová supervelmoc, ale přichází v úvahu, když si lidé plánují kratší cesty. Pak hledí na to, aby to nebylo daleko, aby tam byla zábava, aby se dal hrát dobrý golf a aby byla zajímavá cena," dodává Vostrá.

Podle ní je varianta "pivo, holky, golf" stále živá, ale nabídka hřišť může být mnohem pestřejší. Třeba golf and spa. "To je výborný produkt. Naše lázeňská péče je na špičkové úrovni," potvrzuje odbornice na dané téma.

Golf - ilustrační.

Další možnosti? Golf a kultura, golf a relax. "A gastronomie, proč ne? Já se snažím, aby atmosféra na mých akcích byla uvolněná, aby lidé měli dojem, jako kdyby přijeli s kamarády. Proto je vodím do typických českých hospod, nestavím pro ně žádné Potěmkinovy vesnice."

Krize ano i ne

Představit Českou republiku jako atraktivní golfovou destinaci se hostitelé pokusili na setkání International Association of Golf Tour Operators v Praze.

V tomto směru část auditoria odzbrojil brazilský delegát Peter Nagy, jenž představil projekt popularizace golfu v Brazílii v souvislosti s návratem golfu na olympijské hry v roce 2016. Do projektu, který je podporován státními financemi, je zapojená i Argentina.

Nagy prozradil, že když před třemi lety získala Česká republika titul "Neobjevená golfová destinace roku 2007", stala se pro Brazílii, která se o stejné ocenění zasloužila o rok později, vzorem.

Golf na letišti - exhibice.

V diskusním fóru se hovořilo také o tom, jak žije golfový turismus v období hospodářské recese. Vostrá ale upozorňuje, že krize je často jen záminkou tlaku na cenu. Snahu získat zahraniční klientelu by proto tam, kde o ni budou mít Češi zájem, neměli vzdávat.

"Nahrává nám do karet, že existuje spousta lowcostových společností, které létají do Prahy," připomíná šéfka oddělení Czech Tourism. Radí také být aktivní na konkrétním trhu, a to hned několika způsoby zároveň - inzercí, článkem v novinách, soutěží a hlavně prostřednictvím osob, předávajících osobní kladné zkušenosti.

golfové veletrhy

"Mám nejradši, když tam nejedu sama. Ať už je se mnou zástupce tour operátora, hřiště, nebo regionu. Jihomoravský kraj měl nedávno program na rozvoj golfu," říká Lenka Vostrá z Czech Tourism.

Agentura zajistí i zaplatí stánek (na běžném veletrhu stojí 120 - 150 tisíc korun) a nabídne za zhruba deset tisíc korun spoluúčast s možností prezentace vlastních propagačních materiálů a balíčků.

Možnosti jsou v zásadě čtyři:

Specializované golfové veletrhy. "V Británii jsem byla v šoku z nízké návštěvnosti, podepsala se na tom třídenní výluka metra, takže bylo jen 15 tisíc návštěvníků. Amsterdam stagnuje, v roce 2007 byl první ročník a obrovský zájem, letos to bylo dost rozpačité."

Golf a další sport, nebo sporty. "Nejčastěji se golf spojí s tenisem. Zažila jsem loni přes 50 tisíc návštěvníků, to bylo ve Francii. Letos to rozdělili na Lyon a Paříž a návštěvnost klesla - v Paříži to bylo 35 tisíc."

Golf jako součást veletrhu cestovního ruchu. "Ty mám nejradši. Stuttgart je devítidenní a golf/welness jsou tam od čtvrtka do neděle. Tam je takové kvanutm lidí, že je velký potenciál oslovit klienty. Lidi, co ani nepřišli za golfem, tam určitě zabloudí."

Turnaje PGA. "Tam je návštěvnost větší než na veletrzích, je šance zarýt se do povědomí lidí, kteří sami hrají. Snažíme se mít aspoň pultík ve stanovém městečku, bereme tam vouchery dvě fee za cenu pro jednoho hráče. Letos budeme na BMW Open v Mnichově, na Nordea Scandinavia Masters ve Stockholmu a v Čeladné.







Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze