"V těchto dnech dojednáváme detaily příští sezony, v níž pojedeme FIA Grand Turismo a zároveň i český šampionát vytrvalostních závodů," prohlásil Josef Venc, jeden z nejzkušenějších Čechů v cestovních vozech, který má za sebou úplné sezony v DTM i v německém Superturismu a k tomu je nejúspěšnější jezdec Superturisma ze střední Evropy.
"Ferrari pro nás staví typ 360 Modena, auto má být hotovo těsně před Vánoci. Já se jen nyní rozhoduji, zda s tímto autem pojedu gétečka nebo zůstanu ve Ferrari Challenge. Letos jsem v této sérii získal německý titul a v evropské byl šestý, a proto zvažuji, zda v ní nezůstat a nepokusit se o evropský primát," uvedl Robert Pergl, pražský právník a úspěšný hobby jezdec.
To jsou současná fakta.
Venc s Nimčem, kteří měli ve FIA Grand Turismo premiéru letos v Brně, vědí, že do šampionátu nastoupí. Nyní jednají se sponzory, z čehož se odvine i název týmu. Pokud se jim nepodaří zajistit silné zázemí ze sponzorských peněz, přistoupí k angažování třetího pilota, který by za závodění s nimi platil.
Pergl už ví, že jeho rakouský přítel i soupeř Karl Baron s ním do Grand Turisma nepůjde. Oslovil i manažera Tomáše Engeho Antonína Charouze. "Karl mi řekl, že chce dál závodit v italské větvi Ferrari Challenge a pan Charouz mou nabídku přijal s tím, že se později ozve. Tomáš je u mě samozřejmě na prvním místě," uvedl Pergl.
Charouz k nabídce uvedl, že ji zváží, stejně jako ostatní možnosti, které se pro Engeho nabízejí. Charouz i Enge mají s FIA GT zkušenosti. Charouz loni v sérii nasazoval tým Coca-Cola Racing, za který Enge s Porsche GT3-RS několikrát startoval. Jel za něj i Venc, který byl ale především manažerem týmu.
Šampionát, který je rok od roku kvalitnější i populárnější se opět pojede i v Brně, v květnu.
Střídání jezdců při šestihodinovce v Brně: Václav Nimč se s námahou souká ven, Josef Venc čeká. |