Krátce po mladoboleslavské soutěži jste odletěl do Maroka testovat speciál BMW X3 CC pro slavný Dakar. Jaké to bylo?
Jsem rád za tuto možnost, protože je to něco jiného. Člověka, který nemá s takovým autem zkušenosti, překvapí, co je schopné snést, co přejede a jak rychle to přejede.
Zkuste ho srovnat s modelem WRC?
Dakarské auto je mnohem těžší než WRC. Jedete s třemi sty litry nafty, zatímco na klasické rallye vezete osmdesát litrů benzinu. Ale hodně věcí připomíná WRC - rámová konstrukce, sekvenční převodovka, brzdy, výkonný motor. Samozřejmě tady je všechno kvůli větší živnosti betelnější.
Lákala by vás účast na Dakaru?
Myslím, že je to nebezpečnější než rallye. Dakar by mě lákal jedině tehdy, pokud by se objevila dobrá nabídka.
A objevila se?
Ne, šlo jenom o testování. Spolupracuji se společností Reiger, která mi zavolala, jestli bych nepřijel. Prioritou bylo vylepšení podvozku.
Zopakujete si to ještě?
Jednoho testu bych se měl ještě zúčastnit, ale ve stejnou dobu mám jiné povinnosti, takže nevím, jak to dopadne.
Z Maroka jste se přesunul do Španělska, kde jste pomáhal argentinskému polotovárnímu týmu Munchi´s. O co šlo tady?
Bylo to klasické testování, příprava na Finsko, Nový Zéland a Španělsko. Dva dny jsme jezdili na asfaltu, dva dny na šotolině.
Vrcholem vašeho omezeného závodního programu bude koncem prázdnin domácí Barum rally. Už se na ni nějak připravujete?
Je to ještě daleko. Zatím spíš řešíme logistiku, kdy a jak nachystat auto, kde ho vystavit a podobně.
Do Zlína přijede spousta jezdců se zkušenosti z mistrovství světa. Už vám některý z nich volal a zjišťoval, co ho čeká?
Mluvil jsem se zástupci týmu Kronos, za něž pojede Belgičan Cassier, a se Španělem Solá. Ale opravdu zbývá ještě dost času.
Výsledky ankety sportovec Zlínského kraje za červen ZDE
Český soutěžní jezdec Roman Kresta. |