Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Bývalý pilot F1 vidí v Janišovi hvězdu

14 2000
Velký talent a obrovskou perspektivu spatřuje bývalý pilot formule 1 Jonathan Palmer v osobě sedmnáctiletého českého jezdce Jaroslava Janiše. Nadějný mladík se na sklonku sezony zúčastnil podzimní části Palmerova seriálu závodů Formule Palmer Audi Championship, ze čtyř závodů dva vyhrál a jednou skončil druhý. Pro příští sezónu vidí Palmer v Janišovi hvězdu, která si může dělat v brzké době naděje na svět formule 1. "Za tři roky existence seriálu je Janiš nejperspektivnějším závodníkem, jakého jsem poznal," nešetřil slovy uznání čtyřiačtyřicetiletý Angličan.

Palmer poprvé v životě zavítal do Prahy, aby se zúčastnil večerního slavnostního vyhlášení ankety o Zlatý volant. Cílem jeho návštěvy je i jednání o možnosti zařadit jeden z devíti dvojzávodů šampionátu na brněnský Masarykův okruh.

Angličan se vrhl na pořádání závodů pro talentované jezdce před třemi roky. Prosazuje filosofii, podle níž mají všichni jezdci naprosto totožné podmínky. "Stejná auta, stejné motory, stejní mechanici. V konečném důsledku rozhoduje o výsledcích talent jezdce a ne to, jak rychlá auta mají jednotlivé týmy s různými finančními možnostmi," řekl Palmer. Proti tradičním předstupňům formule 1 - šampionátům F3 a F3000 - je Palmer přesvědčen, že nabízí jezdcům spravedlivější způsob, jak se prosadit a ukázat svůj talent.

"Stáje F1 hledají novou kvalitu do svých týmů a sledují i jezdce na nižších soutěžních stupních," pokračoval Palmer. Uvedl příklad Angličana Jensona Buttona, který si o místo v královské kubatuře řekl svými výkony ve formuli 3 a 'přeskočil' F3000. "Když příští rok Janiš zazáří, nevylučuji, že by již další sezonu mohl otestovat vůz některého týmu formule 1," vyslovil odvážnou myšlenku.

Jaroslav Janiš se v depu radí s mechaniky.

Janiš pózuje u svého vozu

Jaroslav Janiš před startem závodu

Jaroslav Janiš čeká na pokyn ke startu

Jaroslav Janiš po vítězném závodě Formule Palmer Audi

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze