Lopraisovu tatru, která má stále velké problémy s předními tlumiči, Tomeček na trati předběhl. "Pak už jsme je neviděli," řekl pilot. "V cíli někdo říkal, že je viděl stát na trati, asi měli nějaký problém." Do cíle 10. etapy dorazil Loprais téměř o půl hodiny později.
Zpočátku hodně ostrého kamení, pak přejezd do měkkého písku, tak charakterizoval Tomeček první část etapy. Nejhorší ale teprve přišlo. Úseky s "velbloudí trávou", tj. nerovné pláně s velkými drny jsou mezi jezdci velmi neoblíbené. "Asi 150 kilometrů jsme jeli rychlostí dvacet až čtyřicet kilometrů za hodinu," uvedl Tomeček. "Byla to hrůza. Celé auto se třepalo a skákalo. Musí se to ale vydržet, zrychlit nejde."
V cíli byla Tomečkova tatra pouhých devětadvacet vteřin za kamazem Rusa Čagina. "Trochu mě mrzí, že jsme nevyhráli," připustil český pilot. "Na druhou stranu jsme rádi, že jsme všechny ty díry bez větších problému přejeli. Míst, kde jsme mohli zůstat trčet, bylo dost."
S Čaginem, se kterým se Tomeček dobře zná, si popovídal hned po dojezdu. "Tankoval na vedlejším stojanu naftu," poznamenal Tomeček. "Přišel za mnou s lahví koly v ruce a ptal se jak se vede. Sám řekl, že u něho je: Vsje normalno."
Tomečkův tým BR LUBRAX PETROBRAS má v soutěži prozatím všechny stroje. Oběma motocyklům, vozu Mitsubishi Pajero i závodní tatře zabezpečuje servis asistenční tatrovka pilotovaná Petrem Vodákem. "I Petrovo auto je bez jakýchkoli problémů," doplnil Tomeček.
Tomáš Tomeček s tatrou při XXIV. Rallye Total Dakar |