Zatímco loni dvojnásobný mistr Evropy drtil konkurenci rozdílem třídy a doma vyhrál tři ze čtyř závodů, o víkendu byla jeho modrá buggyra nejlépe čtvrtá.
Netrápí vás, že už neslyšíte českou hymnu? Letos jste slavil jen jedinou výhru v Německu.
Loni každý víkend bedna, chyběli jsme snad jen jednou dvakrát. Letos je to obráceně, podíváme se tam jednou za čas. Což je smutný. Já se s tím umím poprat, protože vím, že dva tituly po sobě nebyla náhoda. Ale pro všechny v týmu je to těžké, vždyť na autě se pracuje do rána, pořád zkoušíme nové věci.
Zdá se, že změny technických předpisů ublížily nejvíc vám.
Nebudeme si namlouvat, že nebyly směrované na nás. Samozřejmě nové pneumatiky jedou všichni, diferenciál mají všichni, ale motor máme jen my jiný, tlumiče taky. Úspěšně se jim povedlo Buggyru na chvíli přibrzdit, doufám ale, že se dostaneme zpátky. Nebude to asi hned, ale věřím, že to půjde.
Jaký máte cíl pro zbytek sezony? Celkové 3. místo?
Ano, bronz pro nás má význam. Je to spojené s tím, že chceme auto zrychlit. Budeme se soustřeďovat na tahač, abychom připravili nové věci. Bohužel mezi závody není moc času na nějaké velké úpravy.
A v příští sezoně už znovu zaútočíte na evropský trůn?
Myslím, že jo. Už teď jsme udělali pokrok. O víkendu jsme v Mostě zajeli o sedm desetin rychlejší kolo než při testování před sezonou. Což vypovídá, že jdeme dobrým směrem, ale potřebujeme zrychlit ještě o malinko víc.
Kde se ztráta nejvíc projevuje? V závodě jsme vcelku konkurenční, rychlejší auta nám neodjíždějí. Ale v měřáku nevím, co s tahači dělají. Nestačíme jim. První pětka v kvalifikaci až zázračně zrychlí.
Komu z tria před vámi – Albacete, Hahn, Bösiger – přejete titul?
Hahnovi. S ním se dá závodit. Je férový. Opravdu férový. Jezdí už plno let, zaslouží si to.
Proč tedy titul nepřejete Albacetemu a Bösigerovi?
Oba už ho mají a občas se na trati chovají jako prasata. Na rozdíl od Hahna. On to má vydřené, nestojí za ním fabrika ani obrovský tým.