Modrou buggyru kromě roudnického pilota Davida Vršeckého nově osedlá švýcarská posila Markus Bösiger. "Do týmu přinesl novou motivaci. Je dostatečně rychlý a v pohodě," řekl Vršecký pro web stáje.
Mají stejné vozy i rovnocenné pozice, tým jedničku neurčil. "Pokud se sezona vyvine tak, že bude lepší jednoho upřednostnit, v rámci strategie to uděláme," sdělil Martin Landsdorf, manažer Buggyry. Výsledky během testování měli podobné. "Přitom každý jezdí jiným stylem i jinou stopou," upozornil šéf.
A jak tedy závodí Švýcar, který letos oslaví padesátiny? "Jeho jízda je defenzivní, působí nesmírně neagresivně, máte pocit, že zrychlení je nižší než u Davida, že chodí dřív na brzdy," líčí Landsdorf. "Je to plynulejší, jakoby nevýrazné, ale když se podíváte na data, jsou tam nesmírné úspory. Jezdí chytře, dobře!"
Piloti Buggyry Markus Bösiger Evropský kalendář |
Manažer Buggyry si slibuje, že se dravý Vršecký od Bösigera bude učit. A naopak. "Loni už se David neměl od Gerda Körbra co učit," zmínil Landsdorf německou hvězdu, jež bude krotit MAN. Právě Körber a obhájce titulu Španěl Albacete patří k favoritům devítidílného seriálu, který v srpnu zavítá do Mostu.
Loni obsadil Körber druhé místo, Vršecký byl pátý. Do špičky chce Buggyra patřit i v nové sezoně. "Letošní cíle jsou střízlivější, protože předpokládáme daleko vyrovnanější pole. Co máme informace od konkurence, MAN má výborné motory, Renault se zvedne. Špička se rozšíří. Myslím, že bude moct vyhrávat sedm jezdců," tipuje.
Vyhlásil, že se mezi prvními čtyřmi musí pohybovat jedna z buggyr. "Tyhle ambice ale mají oba jezdci. Bösiger předpokládá, že by to mohla být jedna z jeho nejlepších sezon. Vršecký chce patřit mezi první tři," slyšel Landsdorf od pilotů.
Jak se změnil truck? Vršecký ho nechal přeměřit a je o 20 centimetrů kratší. Má z toho radost. "Po startu je husto, budu se moct snáze někam nacpat," těší se závodník, jenž si v létě zkusí s BMW i několik okruhových závodů cestovních vozů. Podle manažera Buggyry se snížilo těžiště vozu, což je zásadní změna.
"Lépe se rozloží váha a vůz se bude líp pohybovat ve výjezdech ze zatáček," míní. "Razantně se snížila hlučnost. Motor má systém s dvěma turbodmychadly, nový systém vstřikování, nižší spotřebu i nižší úroveň emisí výfukových plynů," snaží se být Buggyra ekologičtější. "V motosportu tyhle trendy existují. V reglementu poháru to striktně uvedené není, ale asi to co nevidět přijde."
Podle testů na mosteckém autodromu Buggyra zrychlila, jezdila pod rekordními časy. "Jenže je dělal i MAN na testech v Nogaru," zjistil si Landsdorf. "Barcelona ukáže, jak na tom všichni jsme. Pak bude sedm týdnů času na porovnání konkurence a vlnu dalších úprav." Když nováček Michal Dolák nedávno testoval bílý MAN, jako spolujezdec se svezl s Bösigerem.
"Postupně sbírám zkušenosti, těch několik jízd s Markusem bylo velmi cenných. Testování a zkoušky jsou jedna věc, vše se ale ukáže až během prvních závodů, na které se už velmi těším," řekl pro car.cz Dolák, stříbrný pilot loňského BMW1Challenge.