Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Buggyra chystá útok na rychlostní rekord

27 2003
Le Mans - Jen stříbrnou příčku neobsadil v první čtyřce celkového hodnocení Evropského poháru tahačů pilot týmu Buggyra. Šéf roudnické stáje Martin Koloc tvrdí, že měl v plánu obsadit všechny medailové pozice. Přesto byl po víkendovém posledním závodu v Le Mans spokojen. "Nakonec ale musíme být spokojeni. Víme o řadě chyb, které jsme udělali. Jeli jsme poprvé s třemi jezdci a byla to tvrdá zkouška, včetně organizačního zajištění. Byli jsme v ní nejsilnější," pochvaloval si.

Koloc nehodlá usnout na vavřínech; jen co projel Gerd Körber vítězně cílem, už se mluvilo o nabitém zimním programu. V listopadu vyrazí buggyry na neobvyklou expedici na Střední východ, která by měla v únoru v Dubaji vyvrcholit pokusem o rychlostní truckový rekord.

Tým je na světě jen několik málo let, ale Evropský pohár tahačů si už zcela podmanil. Mistrovská obhajoba přišla jako samozřejmé vyústění projektu, který ročně spolkne na 400 milionů korun. Jen pro srovnání: fotbalová Sparta potřebuje na svůj rozpočet sumu o sto milionů korun menší.
 
Hned v Le Mans už začal spřádat plány na novou sezonu, i když na podobnosti je prý ještě čas. "Vůz bude postaven na bázi současného a ani ve složení jezdců asi nedojde k velkým změnám. Motosport s sebou ale nese i komerční zájmy, a tak změny nejsou vyloučeny," pokrčil Koloc rameny a naznačil, že v roce 2004 možná budou kroužit po okruzích už čtyři buggyry.

Dnes by se mělo v Paříži jednat o tom, zda pro příští sezonu zůstane kategorie tahačů rozdělena na dvě třídy. Zdá se, že velké změny nepřijdou. "Stále se snažíme o to, aby do závodů startovaly obě kategorie současně. Možná se to povede," připomněl Koloc atraktivní projekt, který byl premiérově vyzkoušen nedávno v Assenu.

Nejen fanoušky tahačů ale hodlá Buggyra oslovit. "Naše dominance v truck racingu by se mohla stát brzy kontraproduktivní, a proto hledáme i další technologické výzvy," vysvětlil Koloc chystanou expedici. Během ní roudnické speciály s konvojem projedou sedmi zeměmi až do cílových Spojených arabských emirátů. Tam Koloc nyní žije a obchoduje.

Expedice bude mít první vrchol už v polovině prosince, kdy se představí v Dubaji na autosalónu. Cíl zimního snažení Kolocova týmu přijde v únoru: na tamní dráze se pokusí o překonání světového truckového rekordu. "Je to pro nás obrovská výzva, ale čeká nás ještě spousta práce. Dosavadní rekord je 226 km/h a my hodláme překročit třistakilometrovou hranici, nejlépe 302 km/h," poodhalil Koloc roušku dosud utajovaného rekordního snažení.

Testování prý ukázalo, že rychlosti 270 km/h se dá dosáhnout bez větších potíží. "Jenže pak už přicházejí záludnosti a o každý kilometr navíc se musí hodně bojovat," vysvětlil šéf Buggyry. 

Pokud se únorový pokus v Dubaji zdaří, držitelem rekordu bude český pilot. "Testovacím jezdcem projektu je David Vršecký. Jako první by ho sice zajel druhý pilot, ale David by ho pak musel potvrdit a jako rekordman by byl uveden právě on," plánuje Koloc.

Když tým uspěje, možná časem přidá další rekordní pokusy. Ve hře je například absolutní rekord vozu s dieselovým motorem, který je dnes 430 km/h. A Koloc chystá také konstrukci automobilového speciálu, který by se představil v náročných soutěžích typu Paříž - Dakar. "Ale nebude to truck," uzavřel své plány bývalý úspěšný závodník.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze