Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Lopraisovi a Kolomému patří po první etapě Dakaru třetí místo

Aleš Loprais za volantem svého manu na startu Rallye Dakar. | foto: Profimedia.cz

4 2015
Aleš Loprais a Martin Kolomý zahájili 37. ročník Rallye Dakar třetím místem v úvodní etapě kamionů. Loprais, který se letos vydal na trať netypicky se značkou Man, i Kolomý na tatře, ztratili na nejrychlejšího Nizozemce Hanse Staceyho na voze Iveco 47 vteřin.

Druhý skončil s odstupem 35 sekund vítězův krajan Marcel van Vliet s manem.

„Začal jsem našemu kamionu říkat ‚Super Man‘. Etapy jako je tahle, které připomínají WRC, jsou pro náš vůz skvělé, protože je velmi stabilní. Dá se říct, že jsme odstartovali podle očekávání,“ uvedl Loprais, jenž letos jede s manem kvůli tomu, že jeho speciál Tatra nepustili pořadatelé na trať.

Fotogalerie

Úvodní etapa se nevydařila tradičně silným ruským kamazům. Jejich nejlepší posádka pilotovaná Ajratem Mardějevem dojela šestá 1:43 minuty za Staceym, obhájce loňského vítězství Andrej Karginov byl až jedenáctý s odstupem 3:16.

Patnáctou pozici obsadil dakarský debutant Martin Macík mladší s liazem, jednadvacátý skončil Tomáš Vrátný na tatře.

David Pabiška je nejen nezkušenějším z českých motocyklistů na 37. ročníku Rallye Dakar, prozatím je i nejlepším. Na trase z Buenos Aires do Villa Carlos Paz zvládl 175 kilometrů dlouhou rychlostní zkoušku jako celkově 30., o sedm minut a 39 sekund pomaleji než premiérový vítěz Sam Sunderland z Británie.

Do cíle úvodní etapy, která i se spojovacími úseky měří celkem 838 km, dorazili i ostatní čeští motocyklisté Ondřej Klymčiw (neoficiálně 39.), Jan Veselý (72.), Zdeněk Gottvald (82.) a Milan Engel (88.).

Závodní kamiony v ulicích Buenos Aires. Zleva iveco Hanse Staceyho, man Aleše Lopraise, tatra Martina Kolomého a kamaz Airata Mardějeva.

Závodní kamiony v ulicích Buenos Aires. Zleva iveco Hanse Staceyho, man Aleše Lopraise, tatra Martina Kolomého a kamaz Airata Mardějeva.

Prvním lídrem mezi automobilovými jezdci je Katařan Násir Attíja v mini, vítěz závodu z roku 2011.

Obrovské problémy naproti tomu postihly hned po několika kilometrech obhájce prvenství Naniho Romu. Španělský pilot musel záhy zastavit kvůli mechanickému problému a do cíle se dostal pouze s pomocí asistenčního kamionu s obrovskou ztrátou šesti a půl hodiny.

Trasa slavné rallye zavede posádky během dvou týdnů z Argentiny do Chile a Bolívie, cíl je naplánován na 17. ledna znovu do argentinské metropole.

Rallye Dakar - 1. etapa

Buenos Aires - Villa Carlos Paz (Arg.)

Motocykly (838 km celkem/175 km rychlostní zkouška): 1. Sunderland (Brit./KTM) 1:18:57, 2. Goncalves (Portug./Honda) -5, 3. Coma (Šp./KTM) -1:12, ...30. Pabiška -7:39, 39. Klymčiw -9:52, 72. Veselý (všichni ČR/KTM) -20:22, 82. Gottvald (ČR/Husqvarna) -21:31, 88. Engel (ČR/KTM) -22:47.

Automobily (833/170): 1. Attíja, Baumel (Kat., Fr./Mini) 1:12:50, 2. Terranova, Graue (Arg./Mini) -22, 3. Gordon, Campbell (USA/Hummer) -1:04.

Kamiony (838/175): 1. Stacey (Niz./Iveco) 1:30:43, 2. Van Vliet (Niz./Man) -35, 3. Loprais (ČR/Man), 4. Kolomý (ČR/Tatra) oba -47, ...15. Macík (ČR/Liaz) -5:40, 21. Vrátný (ČR/Tatra) -9:21.

Autoři: ,






Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze