Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Kolomého „Fatboye“ navigují na Dakaru bratři, kterým radí zubatá žába

Na trať se vydá také devět českých posádek. Jedním z šesti kamionů bude s číslem 502 tatra Martina Kolomého. | foto: Buggyra 2014

6 2014
V rodišti revolucionáře Che Guevary - v argentinském Rosariu - si v sobotu užili slavnostní prolog. V neděli už se vydali na divoké dobrodružství zvané Rallye Dakar. Plzeňští bratři David a René Kiliánovi spolu potřetí v roli navigátorů kryjí záda pilotu Martinu Kolomému.

"Není to poprvé, já už na Dakar letím popáté, takže nic moc zvláštního v hlavě nevnímám. Věřím, že jsme dobře připraveni, tak není důvod být ve stresu," hlásil před odletem z Prahy David Kilián.

Jaký jste vlastně měli Silvestr, když zároveň vrcholily přípravy na odlet do Jižní Ameriky?
S partou známých, se kterou jezdíme na hory, jsme poseděli, ale od půlnoci jsem nic nepil, abych mohl být fit. Nový rok jsem prožil s dětmi, byli jsme venku a stihli si i zabruslit na plzeňském zimním stadionu. Odpoledne jsme se už všichni sešli v Praze.

Fatboy začal smolně

V první etapě musel zvládnout "Fatboy", jak se přezdívá tatrovce týmu Buggyra Racing, kterou tvoří posádka Martin Kolomý a David a René Kiliánovi, s přejezdy a měřenými úseky přes osm set kilometrů. V průběžném pořadí soutěže kamionů je zatím na 32. místě, přitom se pral o umístění mezi elitou. Dvě vynucené zastávky ho však nakonec připravily o průběžnou šestou příčku. "Byla to zatracená smůla. Praskla nám pružina na pakně a způsobila přibrzďovaní zadního kola, které se vzňalo a začalo hořet. Naopak po dlouhém skoku a dopadu na přední kolo nám prasknul chladič řízení. Naštěstí se nám vždy vše poměrně rychle podařilo vyřešit. I když jsme na úvod trochu ztratili, nemá smysl zoufat. První etapa byla spíš seznamovací, takže vůbec nelze dělat jakékoli závěry. Jelo se mi úžasně, auto fungovalo, tak věřím, že ztrátu dokážeme stáhnout," citoval web Buggyry Martina Kolomého.

Připomeňte vaši historii na Dakaru. Byli jste s bratrem Reném vždycky součástí jednoho týmu?
Kdepak. Já řídil press car a brácha navigoval, když Martin Kolomý jel rychlou asistenci dvěma toyotám Offroad centra. Tak se on dostal k Martinovi do kabiny. Další rok jsme si to vyměnili a až od roku 2012 jsme takhle ve třech.

V čem bude letošní Dakar jiný?
Bude hlavně delší. Doufejme, že nám to bude vyhovovat. Tatra a její podvozek drží velmi dobře, ten nemá problémy s náročným terénem. Takže doufáme, že stejně tak bude držet i motor a ty delší etapy nám paradoxně pomohou k dobrému výsledku.

Jak hodnotíte konkurenci?
Ještě před odletem jsem sledoval truck forum, kde diskutují lidé, kteří na to mají čas - ze světa postahují spoustu střípků, takže se člověk dozví jednoduše spoustu informací a nemusí pátrat příliš okolo. Konkurence je obrovská. Rusové mají pět aut, Iveka jsou silná, stejně tak MANy a samozřejmě je tu Aleš Loprais. I Jarda Valtr jede motor od Buggyry, takže veliká.

Vás ochraňuje maskot, zubatá žába. Kdo ale ochraňuje ji?
Teď ji úplně novou přivezl Zdeněk, mechanik z Bruntálu. Každý rok máme novou, protože ta předchozí se tradičně draží pro charitativní účely. Je celou dobu s námi. Hned po příletu do Argentiny ji vyndáme z tašky a dáme do kabiny za okno, kde se dívá na cestu a radí nám. (smích)

Autoři:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze