"Pořadí se šikovně protočilo, a i když se nám dva závody nepodařily, tak na tom nejsme tak špatně. Nic není ztraceno," burcuje závodník J. M. I. T. Racing Teamu.
Seriál mistrovství republiky většinou vynecháváte, co vás přivedlo na jeho čtvrtý díl do Přerova?
Především fakt, že to mám za barákem a přišla spousta známých. Také vzhledem k tomu, že se Přerov pojede v seriálu mistrovství Evropy přibližně za měsíc a půl, tak jsme si chtěli vyzkoušet a doladit některé věci. Přerovská rokle je náročná na povrch, takže jsme si chtěli otestovat několik novinek.
Svou třídu Buggy 1600 jste vyhrál, takže podle výsledků bylo testování úspěšné.
Měnili jsme převodovku, zkoušeli různé varianty pneumatik a přišli jsme na nové poznatky. To, že jsme vyhráli, je jen hezkým vyvrcholením toho, co jsme jeli vyzkoušet.
Jinak ale v sezoně zatím moc radosti nemáte, tedy alespoň podle výsledků v seriálu ME?
Nezačali jsme šťastně, protože v úvodním závodu ve Francii jsem si ve třetí rozjížďce otočil nešťastnou náhodou palec na pravé ruce a přetrhal si vazy. Na dalších závodech v Litvě jsem pak s jednou rukou vyhrál trénink a nebýt toho, že ve třetí rozjížďce pořadatelé nemávali na skoku a já jsem skočil přímo do odstaveného auta za horizontem, mohl jsem jít první na start a vypadalo by to jinak. Takto jsme dojeli devátí, protože už jsem měl otřes mozku. Pořádně to na mě přišlo až tady, kdy se mi motala hlava a bylo mi špatně.
Smůla vás opustila až ve třetím závodě v Seelow?
V Německu jsme konečně byli já i auto v pořádku. S druhým místem jsem byl spokojený, protože ve finále panovaly hodně těžké podmínky. Možná to mohlo být i lepší, ale vzhledem k tomu, že předchozí dva závody nebyly šťastné, tak jsme nechtěli riskovat. Raději se pomalu zapojíme do boje než hned jít jen po vítězství. Během tří závodů se pořadí strašně zamíchalo, první Lagodny má 34 bodů ze 60 možných, to je nic. Pořadí se šikovně protočilo, a i když se nám úvodní dva závody nepodařily, tak na tom nejsme špatně. Nic není ztraceno.
Po třech z devíti závodů jste sedmý. Existuje ještě šance na titul?
Určitě. Jsem sedmý, už vím, že budu škrtat výsledek z Francie, kde jsem získal jen bod. Když byste teď škrtli u všech nejhorší výsledky, jsem čtvrtý a na prvního ztrácím pět šest bodů, což je nic. Když jsem před rokem jel na titul a po čtyřech závodech měl 80 bodů za čtyři vyhrané závody, tak to by se dohánělo strašně těžko. Tím, že se špička promíchala, není ještě titul ztracený.
O víkendu pokračuje seriál v Matschenbergu, cítíte šanci dotáhnout se dopředu?
Na rozdíl od jiných mám Matschenberg strašně rád. Je to velice rychlá trať s nepříjemným skokem, ale já už jsem tam dva roky po sobě vyhrál trénink. To samozřejmě moc neznamená, ale s tratí si rozumím a mám ji rád.
Pro letošní sezonu jste připravovali nový motor, jaké z něj máte poznatky?
Nasadili jsme ho na druhém závodu v Litvě, kde jsem vyhrál trénink, a v Německu jsme byli druzí jen proto, že první trénink byl moc nakropený a ve druhém už byla trať naopak hodně rozbitá. S motorem jsem spokojený a v Matschenbergu se ukáže v pravé síle. Teď už to bude jen na mě.