Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Fejfar je zpět: Vyhrávat chci dál a hlavně vracet se domů s týmem

Takto Václav Fejfar vedl pole jezdců při loňském závodě evropského šampionátu v německém Seelow, kde o víkendu začne letošní seriál. Ačkoliv loni absolvoval jen první tři závody, v celkovém hodnocení třídy Touring Autocross skončil na 9. místě. | foto: www.fejfar.cz

26 2016
Autokrosař Václav Fejfar nastupuje do letošního mistrovství Evropy s předsevzetím, že i přes dlouhou zdravotní absenci v minulém roce bude chtít ve třídě Touring Autocross, tzv. plechových aut, znovu patřit k nejlepším. Zda se mu to bude dařit, se poprvé uvidí už o víkendu v Německu.

Za sebou měl tři závody, v nichž nasbíral nejvíc bodů ze všech. Navíc z nich ten poslední se jel v Nové Pace na jeho domácí trati, kde stál jako vítěz finále rovněž na stupni nejvyšším.

Jenomže pak přišel závod ve Francii a v něm těžké zranění po kolizi se soupeřem. Místo útoku na další, v pořadí svůj již třetí evropský titul se Václav Fejfar dlouho dával dohromady, protože měl poraněnou plíci a zlomená žebra.

Po chvilkách váhání co dál je ale jezdec z Lužan u Jičína znovu zpátky a o víkendu chce v německém Seelow, kde letošní evropský šampionát startuje, znovu zkusit pokořit své soupeře. Ti se musí připravit na to, že vážná nehoda nenechala na Fejfarově závodnickém nadšení žádný šrám.

„Když jsem do auta v Nové Pace nedávno poprvé v závodě sedl, tak jsem měl trochu mrazení. Ale rychle to ze mě spadlo, zatáhl jsem za to a jízdu vyhrál,“ popisuje zkušený závodník, jak se vyrovnával s následky zranění.

Jezdíte autokros čtyřicet let a tohle zranění prý bylo nejtěžší za celou vaši kariéru. Je to pravda?
Svými následky určitě. Před lety jsem měl těžkou nehodu v Seelowě, kde shodou okolností teď jedeme. Letěl jsem tam přes střechu, deset minut jsem byl v bezvědomí, ale pak jsem se z toho probral a nakonec odjel domů. Tady jsem musel zůstat týden v nemocnici a chvílemi to nebylo dobré. A určitě to bylo nejbolestivější zranění, jaké jsem kdy měl.

Přitom prý nehoda nevypadala nijak dramaticky?
Možná nevypadala, ale dostal jsem náraz do boku v plné rychlosti, byla to pořádná rána. Dostal jste ji od Otakara Výborného a podle všeho nebyla moc fér. Já už bych se v tom nechtěl moc pitvat. Všichni vědí, co chtěl udělat, ale nepovedlo se to, nebyl v tom úmysl mě takhle nabrat.

Už jste si to vyříkali?
Ještě ne. Stále čekám, že přijde a aspoň se omluví. Nic bych mu nevyčítal. Zatím jsme se ale ještě nepotkali. Nebo jinak. Potkali jsme se na na jaře na předávání reprezentačních dekretů, ale nemluvili jsme spolu.

Výborný i díky vašemu zranění nakonec získal evropský titul, ke kterému jste měl dobrým vstupem do loňské sezony nakročeno vy...
Byl nejlepší z těch, co jezdili, přeju mu to. Já už jsem to, co se stalo, přešel, určitě se nechystám mu dělat nějaké naschvály.

Vzhledem k tomu, že jste sezonu ukončil už v létě, jste měl dost času na přípravu vozu pro následující sezonu. S plánovaným novým ale prý nepojedete, proč?
Začali jsme stavět trojkovou řadu fabie, ale abychom ji dodělali, bylo to podmíněno prodejem či pronájmem dvojky, ale k tomu zatím nedošlo. Takže jsme zatím trojku pozastavili a dali dohromady dvojkovou fabii, se kterou teď nastupuju do sezony.

Jak to s trojkovou vypadá? Je šance, že na ni přesedláte už v průběhu nové sezony?
Šance je, ale je to otázka, jestli auto dostavět a pak s nevyzkoušeným jet závodit. Na testování není čas, takže by to asi byl dost velký risk. Je to krásné auto, ale ještě řada věcí chybí.

S fabií dvojkové řady jste závodil nedávno v Nové Pace při podniku mistrovství republiky, ale kvůli poruše jste nemohl nastoupit do finále. Už je všechno v pořádku?
Teď už ano, tohle nebyla porucha, která by byla nepřekonatelná. Při semifinále nám totiž ulétlo kolo a porouchaly se brzdy. Jde o hodně neobvyklou věc, ale ne neřešitelnou.

Auto je v pořádku, jak jste na tom vy?
Jsem v dobré kondici.

Takže zase vyrážíte vyhrávat jako v minulých sezonách?
To bychom samozřejmě hrozně rádi, ale autokros je nevyzpytatelný a řada věcí se nedá předvídat. Chci vyhrávat, ale hlavně se vracet domů s týmem hned po závodě a ne až za týden jako loni v létě a navíc sanitou, protože u tohoto zranění je prý letecký převoz nemožný. Přitom to bylo až ve Francii.

Více než půl sezony jste loni musel vynechat, změnila se konkurence za tu dobu hodně?
Výrazně ne, ale určitě přibyla kvalita. Kluci svá auta přes zimu určitě postrčili zase dopředu, tak to má být, aspoň to bude zajímavé. Navíc by prý už měli startovat dva Nizozemci, další hlásí nová auta.







Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze