"Vršecký a Lacko, to by byla pěkná upoutávka na příští sezonu. Líbilo by se mi to! Ale rozhodnuté ještě není nic," pronesl Jan Kalivoda, manažer roudnické stáje.
Lackův přestup do Roudnice? Možný je, neboť s jeho dosavadním týmem MKR Technology ze sousedních Židovic asi bude amen. Hrozí tedy i konec rivalitě mezi Buggyrou a MKR, podobné té fotbalové mezi Spartou a Slavií. Židovická stáj totiž zřejmě šampionát opustí, když továrna Renault Trucks utne podporu.
"Už ke konci sezony se spekulovalo, že to s Renaultem vypadá všelijak. Adam proto hledá možnosti," tvrdí šéf Kalivoda. Lacko přikyvuje: "Když to dopadne s Renaultem špatně, hodláme jednat s Buggyrou. Chci závodit, nebudu přece doma koukat do zdi."
I proto rád souhlasil s testováním na mosteckém okruhu. "Už je po sezoně a je lepší si zajezdit než ležet na gauči," převlékl se do závodní kombinézy. Aby angažmá získal, musel by přinést do týmu určitý balík peněz od sponzorů, to je v motorsportu klasický postup.
Lacko by v roudnické stáji nebyl nováčkem, už v roce 2005 krotil její truck. "Odjel jsem čtyři závody s bílou buggyrou, pěkný zážitek!"
Jenže snesli by se Vršecký a Lacko vedle sebe, když jejich boje v posledních sezonách provázelo hašteření? Včera vypadali jako kamarádi. "S Davidem nemáme problém. Na trati jsme byli konkurence, a to se musí bojovat. Třeba na Redbull Ringu jsme vylezli z auta a trochu na sebe křičeli, ale to jsou emoce po závodě. Bývá to vyostřené, vyměníme si názory a další víkend jsme v pohodě," líčí Lacko, mladší z dvojice.
Na alianci s Vršeckým by se těšil. "Nebyla by mezi námi jazyková bariéra a z pohledu fanoušků by to bylo zajímavější. Český tým a oba jezdci Češi, to by bylo pěkné," zasnil se; jasno chce mít do konce listopadu. Má také další nabídky.
Buggyra by rázem mohla konkurovat v soutěži týmů. "Vršecký by dostal sobě rovného parťáka, líp by se porovnávala data, mohli by se vzájemně posouvat," míní manažer Kalivoda. "Chceme dál nahánět MAN. Už jim nekoukáme jen k výfuku, jsme schopní je porážet."
Roudnická stáj do kokpitu posadila na testech i Němku Lohrovou, Rusy Jegorova a Golcovovou nebo Kazacha Ardavičuse, účastníka Rally Dakar. "Jsme schopni postavit tři čtyři auta. Záleží na penězích, ruský trh nás zajímá," avizuje Kalivoda. Ale zajímá ho i Lacko. Stejně jako fanoušky.