Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Auriol nejel ani jednu erzetu

17 2003
Ajaccio - Pilot továrního týmu Škoda Motorsport Didier Auriol skončil působení v Rallye Korsika ještě před startem úvodní rychlostní zkoušky. Auriolova Škoda Fabia WRC odmítla poslušnost na startu RZ. Na čele dvanáctého dílu letošního seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích se po první etapě usadil vítěz předchozího podniku Sébastien Loeb z Francie na Citroënu Xsara.

Po prvních šesti rychlostních zkouškách Loeba dělí od Belgičana Francoise Duvala s fordem necelé čtyři sekundy.

Jediný vůz Škoda Fabia, který ještě pokračuje v soutěži, za volantem s Tonim Gardemeisterem okupuje po první etapě třinácté místo. Na Loeba ztrácí více než minutu a půl.

Finský závodník si pochvaloval pozměněné motory své fabie. "Motor mnohem pružněji reaguje, i když horské úseky této rallye nám ukazují, že stále ještě potřebujeme zvýšit výkon. Oproti Itálii jsem tu zvolil na první etapu měkčí nastavení podvozku a auto se zdá být mnohem rychlejší," hodnotil technický pokrok na svém voze.

Stejně pozitivně komentoval první den soutěží vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba. "Bylo vidět, že naše ztráta na špičku je menší, než v San Remu, takže věříme, že jdeme tím správným směrem. Během tří dnů nemůžeme udělat příliš mnoho, ale myslím, že pro budoucnost máme důvod k optimismu," věří.

Šestinásobný vítěz Korsiky, Didier Auriol, si letos neužil ani jediný ostrý kilometr. Ze hry jej vyřadily potíže s převodovkou a zhasínajícím motorem.

"Stáli jsem v časové kontrole a čekali na začátek rychlostní zkoušky. Motor běžel, ale zhasínal pokaždé, když jsem se pokoušel zařadit rychlost. Startovalo se do kopce, takže jsem musel motor vytočit do maximálních otáček a pak teprve zařadit, což převodovka nevydržela. Protože to bylo v časové kontrole, kde se nesmí otevřít kapota, nemohl jsem problém odstranit a byl jsem nucen odstoupit," vysvětlil Didier Auriol. 

Šéf škodovácké stáje označil za příčinu potíží únik chladící kapaliny. "Prvotní příčinou byla netěsnost v chladícím systému. Unikající kapalina pronikla do řídící jednotky transmisí, kde způsobila zkrat a vyřadila z provozu jak spojku, tak automatické řazení. Kdyby nebyl Didier v oblasti časové kontroly, mohl otevřít kapotu, přepnout na manuální řazení a odstoupit by nemusel," konstatoval Janeba.

Pořadí po první etapě:
1. Loeb (Fr./Citroën) 1:01:24,7, 2. Duval (Belg./Ford) -3,9, 3. Grönholm (Fin./Peugeot) -5,3, 4. Sainz (Šp./Citroën) -10,2, 5. Märtin (Est./Ford) -18,5, 6. Burns (Brit./Peugeot) -19,5, 7. C. McRae (Brit./Citroën) -29,4, 8. Solberg (Nor./Subaru) -43,8, 9. Bengue (Fr./Peugeot) -1:00,7, 10. Bugalski (Fr./Citroen) -1:05,7, ...13. Gardemeister (Fin./Škoda Fabia) -1:37,9.

Francouzský jezdec Sébastien Loeb s Citroënem Xara na Korsické Rallye 2003.

Autoři:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze