Celkově vyhrál španělský pilot Renaultu počtvrté v sezoně a podvanácté v kariéře.
Alonso vedl v klikatých uličkách od startu do cíle, ale na prostřední sadě pneumatik nebyl příliš rychlý, a v jednom momentu se na něj dotáhla dokonce trojice jezdců.
Z pronásledovatelů byl jednoznačně nejrychlejší Kimi Räikkönen. Finský rychlík ale doplatil na nespolehlivost motoru Mercedes, který ho 28 kol před cílem odstavil z druhého místa.
O něco dříve končil, stejně jako Räikkönen mezi šlehajícími plameny a v hustém kouři, překvapivě rychlý Mark Webber s vozem Williams. Druhé místo na trati s minimem možností k předjíždění vybojoval Kolumbijec Juan Pablo Montoya v mclarenu, vítěz závodu z roku 2003.
Gejzír radosti propukl v sympatickém týmu Red Bull, který si díky Davidu Coulthardovi připsal premiérové stupně vítězů ve formuli 1. Dvojnásobný monacký vítěz si užil vyhlašovací ceremoniál poprvé od japonské GP v roce 2003, kdy byl ještě pilotem McLarenu. A to ještě technika odstavila jeho týmového kolegu Christiana Kliena, který jezdil o místo výše.
Renault - umění vyhýbat se problémům
Z průběhu závodu lze vyčíst, že Kimi Räikkönen a zejména Michael Schumacher byli minimálně stejně rychlí jako Fernando Alonso, přesto se mistr světa, díky unikátní spolehlivosti a nevídanému umění týmu Renault vyhýbat se problémům, radoval z dalšího vítězství.
Alonso byl nejrychlejší v kvalifikaci, a závodní komisaři ho nakonec zcela správně dosadili na pole position na místo Schumachera, který se pokusil vyhrát kvalifikaci nefér způsobem.
V závodě visel od prvních metrů za Alonsem jako stín Kimi Räikkönen s McLarenem, po úvodním dotankování ještě Alonso vedení udržel, protože měl v nádrži více benzinu než Fin, ale když se na druhé sadě objevily problémy s pneumatikami, dotáhli se k jeho zadnímu křídlu i Webber s Williamsem a druhý McLaren Montoyi.
Poté ale zaúřadovalo pověstné Alonsovo štěstí - Webberovi odešel motor a někteří jezdci zamířili k dotankování paliva do pit lane. Räikkönen tak nemohl využít výhody více paliva v nádrži a zůstal druhý. Ale na tom už příliš nezáleželo - při pomalé jízdě za safety car se Finovi přehřál motor a skončil.
Po návratu zpomalovacího vozu do boxů ztratil Montoya za jezdci o kolo zpět téměř 15 vteřin a Alonsovi nezbývalo nic jiného než si dokroužit pro pohodlný triumf. Kolumbijec pro něj nebyl ani v Monaku žádným soupeřem.
Giancarlo Fisichella jezdil po startu z deváté pozice sedmý. Fungoval jako poslední vagónek pomalého vláčku za pátým Barrichellem.
Při fázi za safety car se před něj posunuli Klien a Michael Schumacher. Za šesté místo v cíli Ital vděčí odstoupení řady soupeřů, kterým nevydržela technika.
McLaren - zase ta spolehlivost...
Pokud bude Kimi Räikkönen vzpomínat za nějaký čas na letošní sezonu, a pokusí si vybavit závod, který ho definitivně připravil o reálné šance na titul, bude to Velká cena Monaka. Po ní ztrácí na Alonsa nedostižných 37 bodů.
Od prvních metrů plnil Fin dokonale taktické záměry svého týmu. Ve St. Devote se mu podařilo ve druhém kole využít příliš širokého nájezdu Marka Webbera a posunul se na druhé místo. Poprvé jel k mechanikům o kolo dříve než Alonso, takže průnik do vedení nepřipadal v úvahu.
Jeho španělský sok ale potřeboval první místo udržet, takže nemohl nabrat tolik benzinu jako Kimi, a bylo jasné, že podruhé bude tankovat dříve. McLaren tak získal jedinečnou šanci na vítězství.
Bohužel po závadě motoru Webbera vyjel safety car a druhé zastávky proběhly zcela jinak, než bylo v plánu. První dva jezdci zamířili do boxů těsně za sebou, a stejně tak zatočili zpátky na dráhu. Jenže Finův motor Mercedes snížené chlazení při pomalejší jízdě za zpomalovacím vozem nevydržel.
Navzdory šlehajícím plamenům a černému kouři valícímu se na dráhu zůstal Kimi statečně sedět v kokpitu, přivolal závodní komisaře, aby plameny uhasili, a potom se z mírného svahu spustil s vozem do odstavné plochy vlevo od trati.
Okamžitě rychlými kroky zamířil na svou jachtu kotvící v přístavu - na technické rozbory neměl po už snad stém zklamání v týmu McLaren náladu. Takto si tým svou hvězdu jen těžko udrží. Spolehlivost, srovnatelnou se soupeři, slibuje Räikkönenovi už od roku 2002.
Montoya sice bral osm bodů za druhé místo, ale sám na tiskové konferenci přiznal, že to "nebylo ono". Od startu byl zřetelně pomalejší než jeho týmový kolega, a i před Webbera s Williamsem se posunul pouze díky jeho technické závadě. Takové výkony mu místo vedle Alonsa pro příští sezonu stěží udrží.
Red Bull - další party na obzoru
Třetí místo Davida Coultharda v cíli monackého závodu jistě rozpoutá v paddocku formule 1 nikdy nekončící party, protože oslavy patří k image Red Bullu jako Schumacher do Ferrari. Jistě, nejvyznamnějším faktorem ve Skotově cestě jezdeckým polem směrem vzhůru bylo štěstí, ale to už je nyní každému jedno.
A navíc, David Coulthard byl v Monaku od pátku výjimečně rychlý, v kvalifikaci i první části závodu ho k jeho smůle brzdili pomalejší piloti, a šest bodů si bezesporu zaslouží. Stejně jako Red Bull, který od svého příchodu počátkem loňské sezony oživil celou formuli 1 nevídaným způsobem.
Coulthard po startu ze sedmého místa předstihl Trulliho, ale dostal se před něj Rosberg, za kterým visel až do zastávky v boxech. Propadl se z bodovaných míst, a zdálo se, že nezpochybnitelná rychlost mu nebude za davem ploužících se jezdců nic platná.
Tým Red Bull ale při vjezdu safety car na dráhu nemusel znovu tankovat. Coulthard se posunul na šesté místo a Rakušan Klien dokonce na páté. Ten ale dvacet kol před cílem skončil kvůli závadě převodovky. Poté byl potrestán průjezdem boxy Barrichello, Trullimu nevydrželo auto a Skot mohl začít slavit.
Honda - tým jednoho jezdce
Pokud je pravda, že Monte Carlo je poslední tratí, kde více než síla monopostu rozhoduje umění jezdců, měla by si samozvaná britská ikona Jenson Button hledat jiné zaměstnání. Rubens Barrichello byl od prvního kola kvalifikace až do cíle lepším jezdcem.
Brazilec postoupil jako jediný pilot Hondy do finále kvalifikačního tréninku, kde pak s nádrží naplněnou až po víčko vybojoval páté místo na startovním roštu. Přestože ho trápily potíže se zadními pneumatikami, díky tomu, že jel k mechanikům až po polovině závodu, pozici udržel, a po odstoupení Räikkönena a Montoyi si jel pro premiérové stupně vítězů v Hondě.
Doplatil ale na chybu v pit lane, kde překročil povolenou rychlost 60 km/h a musel uličkou projet ještě jednou. To znamenalo propad na konečné čtvrté místo. Závěrečný tlak Michaela Schumachera celkem bez potíží ustál. Button se protrápil pouze k jedenáctému místu v cíli. Ani Schumachera za sebou, narozdíl od týmového kolegy, neudržel.
Ferrari - zezadu dopředu
Schumacher z dvaadvacáté výchozí pozice vybojoval páté místo a předvedl famózní stíhací jízdu, jako kdyby si chtěl profesionálním výkonem usmířit okolí, které proti sobě popudil o den dříve podle závodních komisařů úmyslným zastavením vozu těsně před koncem kvalifikace. Trest zhatil jeho naděje na vítězství.
"Zklamání ze včerejška je stále obrovské. Zvlášť poté, co jsme pak dokázali v závodě. Tvrdost toho trestu nás v týmu všechny šokovala," uvedl Schumacher. "Ztráta v celkovém pořadí není nepřekonatelná, ještě je spousta bodů k mání. Kdo mě zná a viděl závod, tak ví, že já se nevzdávám," dodal.
Jako jeden z mála jezdců na dráze dokázal předjíždět a při zastávce v 36. kole natankoval dost paliva až do cíle. To mu pomohlo až ke čtyřem bodům, a přestože v závěru už nenašel místo k předjetí Barrichella, díky nejrychlejšímu kolu závodu opět předvedl svou výjimečnost. Snadno si poradil s Fisichellou, který startoval z nejlepší desítky.
Felipe Massa nenašel dost odvahy k tak razantní jízdě, jakou předvedl jeho týmový kolega, takže kvalifikační nehoda ho připravila o možnost zisku bodů.
Williams - jen rychlost nestačí
Talentovanému Rosbergovi se příliš nevydařila kvalifikace, začínal až z osmého místa. V závodě držel do zastávky v boxech šestou příčku, ale protože tankoval už po 23 kolech, bez možnosti návratu spadl z bodů. Poté se ještě snažil posunout dopředu, ale konec jeho snažení učinil 15 kol před cílem zaseklý plynový pedál.
Mark Webber startoval i díky extempore Schumachera z první řady a v závodě byl nečekaně rychlý. Časná zastávka v boxech mu nijak neublížila, a na druhé sadě pneumatik se dostáhl těsně za vedoucí dvojici. Na boj o vítězství se mohl těšit pouze chvíli. Třicet kol před cílem ukončila jeho snažení závada motoru. Navzdory očividné rychlosti vyšel tým Williams i v Monaku naprázdno.
Výsledky Velké ceny Monaka:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | 1h43:43,116 |
2. | Juan Pablo Montoya | Kolumbie | McLaren | +14,567 |
3. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | +25,598 |
4. | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | +53,337 |
5. | Michael Schumacher | Německo | Ferrari | +53,830 |
6. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Renault | +1:02,072 |
7. | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | +1 kolo |
8. | Ralf Schumacher | Německo | Toyota | +1 kolo |
9. | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | +1 kolo |
10. | Vitantonio Liuzzi | Itálie | Toro Rosso | +1 kolo |
11. | Jenson Button | Velká Británie | Honda | +1 kolo |
12. | Christijan Albers | Nizozemsko | Midland | +1 kolo |
13. | Scott Speed | Spojené státy americké | Toro Rosso | +1 kolo |
14. | Jacques Villeneuve | Kanada | BMW Sauber | +1 kolo |
15. | Tiago Monteiro | Portugalsko | Midland | +2 kola |
16. | Franck Montagny | Francie | Super Aguri | +3 kola |
17. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | +5 kol |
18. | Christian Klien | Rakousko | Red Bull | +22 kol |
19. | Nico Rosberg | Německo | Williams | +27 kol |
20. | Kimi Räikkönen | Finsko | McLaren | +28 kol |
21. | Mark Webber | Austrálie | Williams | +30 kol |
22. | Takuma Sató | Japonsko | Super Aguri | +32 kol |
Nejrychlejší kolo: Michael Schumacher - 1:15,143
Pořadí mistrovství světa jezdců:
POŘADÍ
JMÉNO
STÁT
TÝM
BODY
1
Fernando Alonso
Španělsko
Renault
64
2
Michael Schumacher
Německo
Ferrari
43
3
Giancarlo Fisichella
Itálie
Renault
27
4
Kimi Räikkönen
Finsko
McLaren
27
5
Juan Pablo Montoya
Kolumbie
McLaren
23
6
Felipe Massa
Brazílie
Ferrari
20
7
Jenson Button
Velká Británie
Honda
16
8
Rubens Barrichello
Brazílie
Honda
13
9
Ralf Schumacher
Německo
Toyota
8
10
Nick Heidfeld
Německo
BMW Sauber
8
11
David Coulthard
Velká Británie
Red Bull
7
12
Mark Webber
Austrálie
Williams
6
13
Jacques Villeneuve
Kanada
BMW Sauber
6
14
Nico Rosberg
Německo
Williams
4
15
Christian Klien
Rakousko
Red Bull
1
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ
JMÉNO
STÁT
BODY
1
Renault
Francie
91
2
Ferrari
Itálie
63
3
McLaren
Velká Británie
50
4
Honda
Japonsko
29
5
BMW Sauber
Německo
14
6
Williams
Velká Británie
10
7
Red Bull
Rakousko
8
8
Toyota
Japonsko
8
Závod jsme sledovali v on-line reportáži ZDE