Dvojnásobný mistr světa se vracel na závodní trať po své poslední zastávce u mechaniků. Za klikatým výjezdem z boxové uličky však právě projížděl francouzský pilot. Španěl se vrátil přesně na jeho úrovni, ale byl rozhodnut soupeře před sebe nepustit. Po nárazu, kdy čelil boční síle 25g, se dostal mimo trať, ale nevzdal se a Vergne musel místo pustit.
Výsledky závodu najdete ZDE |
Senzor g-síly ve Španělově voze se rozsvítil a to znamená, že jezdec čelil tak silnému nárazu, že po závodě musí automaticky na vyšetření, zda-li je v pořádku. V zápalu boje si Alonso bolesti ani nevšiml a dokončil Velkou cenu na pátém místě, což byl vzhledem ke startu z desáté příčky úspěšný počin.
"Byla to celkem rána, ale v Austinu budu v pořádku," plánoval jezdec Ferrari před další Grand prix a vysvětlil, že souboj s Vergnem byl tak trochu neplánovaný. Počítal totiž s tím, že se na dráhu vrátí těsně za mladíkem a před něj se dostane až později.
"Chtěl jsem se zařadit za něj. Vážně. Ve čtvrté zatáčce je totiž detekční bod (pro systém DRS před zadní rovinkou) a také díky čerstvým měkkým gumám bych ho mohl předjet. Jenže jsem se objevil přesně vedle něj a on měl vytlačil z trati. Když jsem se objevil před ním, byl jsem celkem překvapen."
Předjíždět s využitím prostorů mimo trať je zakázáno a v posledních závodech bylo z tohoto důvodu uděleno pár penalizací. V případě Alonsa však sportovní komisaři konstatovali, že se na obrubník nedostal vlastní vinou, byl mimo jízdní stopu vytlačen a ponechali ho na konečném pátém místě. Z něj měl druhý muž mistrovství světa velkou radost.
"Byl to pro mě skvělý závod, po desátém místě na startu to považuji za úspěch," dodal dvaatřicetiletý závodník.