Páteční tréninky asijského městského závodu nebyly pro stáj z Maranella vůbec snadné. Nové přední křídlo nefungovala tak, jak napovídaly testy v aerodynamickém tunelu, takže v druhých jízdách putovalo na auto "staré" přední křídlo používané v předchozích závodech. Kluzký okruh stavěný na vysoký přítlak letošnímu rudému monopostu nesedl.
"Vyzkoušeli jsme hodně nových dílů. Některé fungovaly méně, jiné více. Celkově se dá říct, že bychom potřebovali pro jejich vývoj ještě trochu času," diplomaticky zkonstatoval Fernando Alonso.
Rychlá Monze měla být pro Ferrari jedním z úspěšnějších závodů a rudému stroji skutečně seděla. Alonso se však v kvalifikaci kvůli závadě zadní nápravy propadl na desátou příčku a výš než na třetí místo v cíli to již pak dotáhnout nedokázal. V nočním rovníkovém závodě musí být po sobotě více vpředu, jinak se na stupně vítězů bude dívat z uctivé vzdálenosti.
"Nedá se říct, že by to dnes nebyly povedené tréninky," vysvětloval dvojnásobný mistr světa. "Ale prostě to není trať pro naše auto. Všude, kde je potřeba vysoký přítlak, máme problémy. Nové díly v tomto směru pomohly jen částečně."
Felipe Massa, který se v Monze naopak kvalifikoval dobře, ale v závodě byl jednoznačně pomalejší než Alonso, měl v Singapuru zase jiný problém. SKončil na konci desítky nejlepších a stěžoval si na příliš rychlé "odcházení" pneumatik.
"V obou trénincích mě trápilo opotřebování pneumatik. Hned byly pryč," řekl brazilský pilot, který podle zákulisních hlasů po sezoně v Maranellu končí. "Našli jsme pár věcí, na autě, které je potřeba zlepšit, ale ty rozhodně nevysvětlují všechny mé problémy. Udělali jsme si představu o tom, jaké nastavení je potřeba, ale je před námi hodně práce."
Sedm závodů před koncem sezony se ve Ferrari obávají, že Alonsův náskok 37 bodů nemusí být dostatečný. Obávají se oprávněně?