"Jsem rád, že se vracím do Renaultu. Tohle je tým, kde jsem jako jezdec formule jedna vyrostl. Teď přišel čas začít novou společnou kapitolu," uvedl Alonso v oficiálním prohlášení.
O délce kontraktu se spekuluje, ve Španělsku se hovoří o dvouleté smlouvě s klauzulí o jejím možném ukončení po prvním roce. Podle španělských médií si Alonso ročně vydělá 35 milionů eur, čímž by byl nejlépe placeným pilotem současnosti.
Ve stáji Renault bude roli druhého pilota plnit Brazilec Nelson Piquet mladší, dosavadní testovací jezdec a syn trojnásobného mistra světa. Nový vůz R28 budou společně poprvé testovat od 22. do 24. ledna ve Valencii.
Alonsovo rozhodnutí potěšilo i šéfa týmu Flavia Briatoreho. "Jsme rádi, že můžeme přivítat Fernanda zpátky doma v týmu, kde zažíval své největší úspěchy. Jeho schopnosti jezdce a lídra týmu jsou dobře známy a těšíme se, že vytvoříme další silné partnerství," řekl.
Šestadvacetiletý pilot se do Renaultu vrací po ročním angažmá v McLarenu.
Tam se nedočkal jasné pozice týmové jedničky, o niž musel bojovat s britským nováčkem Lewisem Hamiltonem. Nakonec nejmladší mistr světa historie po řadě konfliktů skončil v celkovém hodnocení seriálu až za ním na třetí příčce. Na začátku listopadu se pak s McLarenem dohodl na předčasném ukončení smlouvy.
Alonso si po odchodu z britského týmu dopřál třítýdenní dovolenou a až potom začal vyjednávat o angažmá na příští rok. "Výběr týmu mi nezabral víc než týden, protože já i lidé kolem mě jsme přesně věděli, co chceme," řekl s tím, že ani na chvíli neuvažoval o vynechání sezony 2008.
"Mluvíme o velmi důležitém rozhodnutí, a protože nemůžu usednout do vozu dříve než v lednu či únoru, nebyl žádný spěch," vysvětlil. Při jeho rozhodování ale mohl sehrát významnou roli i páteční verdikt mezinárodní federace FIA, která Renault nepotrestala za držení tajných informací o konkurenčním McLarenu.
V uplynulé sezoně hájili barvy Renaultu Giancarlo Fisichella a Heikki Kovalainen, s nimiž se tým po neúspěšné sezoně rozloučil. Oba nasbírali dohromady pouze 51 bodů a v Poháru konstruktérů skončili třetí jen díky diskvalifikaci McLarenu. Alonso se neobává, že by stáj v matných výsledcích pokračovala.
"Renault měl těžký rok 2007, ale vím, že tento tým má v sobě velkou sílu. Jsem přesvědčený, že mohou vyrobit rychlé a konkurenceschopné auto a být v roce 2008 zpátky na vrcholu," uzavřel Alonso.