Dva Liazy sice po haváriích vypadly (ten Joklíkův zůstal po 18metrovém skoku v poušti jako vrak), ale zbývající vůz Moskala a zejména Lopraisova Tatra začaly promlouvat do čelních umístění a dostaly se hned za dva hlavní favority - De Rooye a Groinea. De Rooy se později vyřadil sám po havárii.
Dvě etapy před koncem byl Loprais na druhém, Moskal na třetím a Kahánek po penalizaci na osmém místě. Přišla však etapa do Sanint Louis a neprůjezdná cesta přes jednu z vesnic. Nebylo ji kudy objet, všude kolem se nacházely bažiny, ve kterých utopil svůj Mercedes i vedoucí kamionér Groine.
Naši vyprošťovali zapadlé stroje celou noc, ale když ráno dojeli na start, peloton už byl pryč. V cíli dostali Cenu výjimečnosti. Kategorii kamionů nakonec vyhrál Vismara na Unimogu, který si inkriminované místo objel obloukem dlouhým 150 km. Počtvrté mezi motocyklisty zvítězil Cyril Neveu a ze souboje mezi automobilisty Metge versus Ickx vyšel lépe Metge.
V tomto ročníku se však neradoval nikdo. 14. ledna 1986 havaroval vrtulník, který pilotoval ředitel a zakladatel soutěže Thierry Sabine. On i celá posádka zahynuli, když se vydali hledat motocyklisty ztracené v písečné bouři. Stará éra Dakaru pak postupně kkončí, nastává období důsledné profesionalizace soutěže.
MOTO: 1. Neveu (F/Honda) 72:49:08, 2. Lalay (F/Honda) +11:11, 3. Belestrieri (I/Honda) +2:15:00
AUTO: 1. Metge, Lemoyne (F/Porsche) 41:26:45, 2. Ickx, Brasseur (B, F/Porsche) +1:45:27, 3. Rigal, Maingret (F/Mitsubishi) +4:59:19
CAM: 1. Vismara, Minelli (I/MB Unimog) 80:52:19, 2. Heyer, Winkler, Pugmeister (D/MAN) +3:04:33, 3. Canellas, Ferran (E/Pegaso)