"Motokáry se učím," přiznal Daniel Landa. Závodí i Roxana, Rozálie a Anastázie Landovy. Dvojčatům je sedm let, Anastázii 12. V Honda Cupu skončil na 15. místě z 28 posádek.
Jak vůbec došlo k tomu, že závodíte vy i vaše dcery?
Dostali jsme se k nabídce firmy Praga jezdit superrychlým speciálem Praga R4 (ze speciálu K1 Attack R4, mezi auty soupeřů jsou i vozy značky Ferrari) na okruzích v seriálu Dutsch Challenge GT 2. Je to velmi rychlé auto. Zároveň jsme dostali nabídku, zda nechceme jezdit motokáry s Pragou. Rádi jsme to akceptovali.
Závodí i všechny vaše dcery.
Praga se věnuje i dětem. Tak jsem rovnou přilepil své tři dcery. Příležitost jezdit ve špičkovém továrním týmu se nebude asi tolikrát opakovat. Takže závodíme všichni.
Kromě vaší manželky.
Ano, ta jediná nezávodí.
Vaše dcery předtím motokáry nejezdily. Tady jsou poprvé?
Ne, začaly závodit letos.
A hned byla v první jízdě Easy Kart 50 Roxana druhá a Rozálie čtvrtá. To je dobrý výsledek.
Jsou to moji Myšáčkové. Ty děti se dělí na dvě skupiny. Dcery jsou v té pomalejší skupině, kde si vedou docela dobře.
Tým Praga je tady také nový.
Začíná se rozmáhat. Koupili motokárovou fabriku, takže my velmi hrdě prezentujeme rozmach české firmy. S až baťovským podtónem. Líbí se nám, že Češi jdou do světa s českým výrobkem. Navracejí se i k výrobě aut. Ať už motokár, nebo závodním speciálem. Jsem rád, že v tom jsou Češi dopředu.
Jezdíte i okruhy?
Závod v Doningtonu nám nevyšel. Jeli jsme ještě s attackem, předchůdcem Pragy. Ale nefungoval nám dobře motor. Myslím si, že budeme jezdit v popředí. Byl to první závod a napověděl to.
Kdy pojedete další?
Za necelý měsíc v belgickém Spa.
Jezdil jste rallye.
Zase ji na konci roku pojedu. Bude to jeden závod na rozjetí. Příští rok bych měl jezdit Rakousko nebo v některé jiné sousední zemi, jak to v současné době chtějí manažeři.
Takže pak budete jezdit rallye i motokáry?
Rallye, možná i motokáry a možná i GT 2. Takže to bude zajímavý rok.
A motokáry letos?
Ty se teprve učím. Závodil jsem už snad ve všem, ale v motokárách ještě ne.
Co se přihodilo, že jste nedojel první jízdu?
Bohužel, srazil jsem se s týmovým kolegou. Udělal nečekaný manévr na trati.
Vjel vám do cesty, to bylo vidět.
Ano.
Pak jste zajel do depa. Proč?
Drhnul jsem spodkem káry. A protože ta motokára je velmi rychlá a neznám ji tak dobře, nechtěl jsem jet s technickou závadou. Ten výlet by mohl bejt až osudnej. Zlomeniny už nepotřebuju. (Ve druhé jízdě dojel čtvrtý).
Budete se ještě věnovat muzice?
Ještě nějak jo. Ale v podstatě mě to pirátství deprimuje. Mne naplňuje práce mentálního kouče. Spolupracuju s celou řadou vrcholových sportovců. Možná napíšeme něco do divadla. Uvidíme. Zatím tomu nechám volný průběh.
Můžete říci, se kterými sportovci spolupracujete?
Je jich celá řada. Ale nechci je jmenovat. To by museli oni sami. Je tam fotbal, hokej, thaibox, ultimátní zápasy. Krasobruslení, kde to Tomáš Verner už řekl.
Thaibox jste také provozoval.
Je to moje srdeční záležitost. Dělám ho dlouho, průběžně ho trénuju. Po nějakém úrazu se k němu vždy vracím.