Jak se zrodil populární (nejen) motoristický rituál, při němž kapky sektu svlaží pódia pro nejlepší? V roce 1967 ovládl Gurney s A.J. Foytem slavný závod 24 hodin Le Mans a na stupních vítězů kolem sebe začal spontánně stříkat šampaňské.
„Projevila se Danova nezkrotná povaha a použil láhev jako hasicí přístroj na všechny kolem. Bylo to úlevou z toho, že se mu konečně po deseti pokusech povedlo vyhrát,“ vzpomínala loni jeho manželka Evi. „Od té doby to udělaly tisíce jezdců přesně jako on.“
Gurney podlehl v Kalifornii na komplikace po zápalu plic. „S posledním úsměvem na své krásné tváři odjel 14. ledna do neznáma,“ uvedla v prohlášení jeho rodina.
Ve formuli 1 začal Gurney jezdit v roce 1959 v týmu Ferrari, pro první vítězství si dojel o tři roky později s porsche ve francouzském Rouenu a celkem dosáhl na čtyři triumfy. Závodil také s vozy Lotus, Brabham a McLaren.
V seriálu startoval také s vlastní stájí Anglo American Racers. V jejích barvách vybojoval v roce 1967 v belgickém Spa své poslední vítězství. Stal se teprve druhým jezdcem, který dokázal vyhrát závod s vozem vlastní konstrukce.
S F1 se rozloučil v roce 1970, kdy se objevil ve třech závodech jako záskok v týmu McLaren po tragickém smrti Bruce McLarena. Vyhrávat však dokázal nejen ve formuli 1. Úspěchy sbíral i v zámořských seriálech Indy Car a NASCAR.