Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Zdrcený Tomeček po nehodě: Ten článek mezi pedálem a volantem zlobí

NEŠŤASTNÝ KONEC. Tomáš Tomeček ukončil Dakar 2010 předčasně. Havaroval v první etapě. Fotografie jeho Tatry byly pořízeny v bivaku v Cordobě. | foto: LRT

4 2010
Jižní Amerika není pro Tomáše Tomečka zaslíbeným světadílem. Úspěšný hrdina afrických pouštních dobrodružství se na jižní polokouli trápí. Podruhé za sebou končí soutěž havárií. Tentokrát navíc v první etapě. "Letos je to horší. Čistá katastrofa. Musím přehodnotit... to svoje závodění," ztěžka hledal Tomeček slova pár hodin po nehodě.

Tomáš Tomeček

Ing. Tomáš TOMEČEK

Narozen r. 1970, ženatý, 3 děti
absolvent gymnázia v Olomouci; VUT Brno - fakulta strojní, obor konstrukce automobilů
1993 - 1998
- zaměstnanec Tatra a. s., Kopřivnice, soutěžní oddělení Tatra Marathon Team
v současnosti svobodné povolání, specializuje se na dálkové terénní soutěže, technickou přípravu a reklamu s tím spojenou
záliby: expedice, motoristický sport

Podle slov navigátora Brazilce Azeveda jste najel na kámen a převrátil kamion na pravý bok. Co bylo hlavní příčinou nehody?
Bylo to v levotočivé zatáčce, na kraji bylo nějaké kamení, kola chytla levý rejd a seklo se to... Ale to je jedno. Jel jsem zase rychle. Nechci, ani nemůžu, se na nic vymlouvat. Byla to moje chyba.

Podle oficiálních stránek se do nehody přimotal ještě jeden kamion.
Nějaký Ginaf jel blízko za námi, také to místo nezvládl, položil to a narazil do nás. To byla docela rána, mnohem horší než ta první. Ta způsobila hlavní poškození i zranění kluků.

Navigátor Vojtěch Morávek je už s vámi, mechanik Petr Vojkovský zůstává stále v nemocnici. Vy jste v pořádku?
Teď už nějaké drobnosti cítím. Modřiny, drobné oděrky, jsem celý obouchaný. Ale to je úplně jedno. Vytahovat kluky, s kterými závodíte, z nabouraného auta, to je hrůzostrašná věc. To bych nikomu nepřál.

Pořadatelé situaci po nehodě zvládli?
Vrtulník se zdravotníky tam byl docela rychle. Petrovi dali hned infuzi, kluky naložili a odletěli s nimi. Já jsem jel s kamionem do bivaku do Cordoby, kde jsem teď. Čekám na dopravu do přístavu do Buenos Aires.

Havarovaná Tatra Tomáše TomečkaHavarovaná Tatra Tomáše Tomečka

Pochroumaný Tomečkův kamion v bivaku v Cordobě.

Kamion je schopný jízdy?
To ano. Dokonce nemá ani rozbité přední sklo, jen ve dveřích. Na závodění to ale samozřejmě není.

Váš tým má v soutěži ještě jeden kamion (Brazilce Azeveda s českým navigátorem Martincem), vy se budete vracet domů?
Tým jede dál, auto je ve výborné formě, technika funguje bez chyby. Jen Tomeček ne. Jsem smutnej, velmi smutnej. Ale nedá se to vrátit. Jsem rád, že žijeme a priorita číslo jedna je teď zdravotní stav Petra Vojkovského. A ten bohužel vůbec nemůžu ovlivnit. Takže čekám.

Po loňské nehodě jste si dával jediný cíl pro Rallye Dakar. A to dokončit. Nechtěl jste přece jen víc?
Chtěli jsme dojet do cíle. S autem v dobrém stavu, se zdravou posádkou. A zase se to nepovedlo. Musím říct, že by bylo správné to moje závodění, tedy spíš jezdění, přehodnotit.

Přehodnotit v jakém smyslu?
Teď vůbec nevím, jestli chci dál závodit. Jestli budu. Těžko říct, je to všechno hrozně čerstvé. Jsem opravdu dole. Dokážeme postavit výborné, rychlé auto. To vím. Ale zlobí ten článek mezi pedály a volantem. Bohužel.

Havarovaná Tatra Tomáše TomečkaHavarovaná Tatra Tomáše Tomečka

Pochroumaná Tatra Tomáše Tomečka v bivaku v Cordobě.

Máte hodně fanoušků, byla by škoda, kdybyste se už na Dakar nevrátil.
Ale to je opravdu velká tragedie. Sportovní, i komerční. Já chci dělat dál to, co mě baví. A jde to, letos v Maroku jsme měli vynikající výsledky (Rallye Maroko na konci října Tomeček s Morávkem vyhráli - pozn. redakce). Ale záleží na tom, jak se k situaci postaví naši partneři. Vážně nevím. Budoucnost zatím nedokážu komentovat.

Autor:






Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze