Byl jste po tréninku ze zdejších kostek celý natřesený?
Projeli jsme si počínaje 150. kilometrem tratě asi 80 kilometrů, takže asi 15 z 27 sekcí po kostkách. Podle všeho, co jsem o zdejším pavé slyšel, jsem se připravoval na něco strašného. Vlastně jsem to čekal ještě horší, než jaká byla realita. Samozřejmě, že speciálně Arenberg opravdu je strašný, ten je asi nejhorší sekcí. Na druhou stranu právě tam bude spousta lidí, kteří mu dodají atmosféru. Ani na Arenbergu jsem při tréninku velké problémy. Jeli jsme ho docela rychle, ale nedokážu odhadnout, jaké to bude v závodě. Půjde především o sprinty při nájezdech do úseků, o boj o pozice.
Sylvain Chavanel, kterému jste minulý týden pomáhal ve Flandrech, předloni na kostkách Roubaix dvakrát píchl a přišel o veškeré naděje. Bude to i hra o štěstí, že?
V takové situaci se většinou nedá dělat vůbec nic, jen čekat na auto. Budeme mít podél trati i spousty perzonálu s rezervními koly, buď v půlce jednotlivých sekcí, nebo na jejich konci. Snad rezervních kol bude dostatek. Ale i tak sehraje štěstí velkou roli.
Takže realizační tým vaší stáje je tak třikrát větší než při jiných klasikách?
To rozhodně.
Taktika bude stejná jako před týdnem ve Flandrech? Vzhledem ke zranění obhájce titulu Boonena tým opět jede na Chavanela?
O úplně konkrétní taktice jsme se ještě nebavili, ale určitě dostane přednost Chavanel, který je v nejlepší formě. Za ním to může být otevřené. Je tu Niki Terpstra, který loni skončil čtvrtý. Je tu Stijn Vandenbergh, který už dlouho jezdí dobře. A také mladý van Keirsbulk, který vyhrál Roubaix ve třiadvacítkách a každý rok závodí na kostkách dobře. Lidí, co mohou zajet výsledek, máme hodně. Ale abychom vyhráli nebo byli do tří, musíme vymyslet dobrou taktiku a hlavně nám musí přát štěstí.
Na co se cítíte sám? Ve Flandrech jste si pochvaloval nohy. Stále jsou dobré?
Doufám, že jo, že se během týdne moc zhoršit nemohou. Snad mi to sedne a budu mít dobrý den. Ale je to pro mě závod s otazníkem. Jedu Roubaix jako nováček, nemám s ním žádné zkušenosti. Netroufnu si říct, jaký výsledek očekávám. Jdu do závodu s tím, že bych se rád umístil vepředu nebo pomohl týmu na dobré umístění.
Jaké mají být podmínky?
Při tréninku jsme jeli spoustu úseků v silném protivětru, nebo s bočním větrem. Věříme, že se vítr otočí, protože jestli to bude v neděli takhle, peloton se rozdrobí do malinkých skupinek a ten závod bude strašně těžký.
Eddy Merckx nedávno kritizoval, že někteří přední cyklisté se závodu Paříž-Roubaix záměrně vyhybají. Proč si myslíte, že se to děje? Protože Roubaix tak moc bolí?
To asi ne. Spíš si myslím, že kdo se soustředí na následné ardenské klasiky, tak mu Roubaix do plánů moc nepasuje. Ztratíte tím dva týdny. Nejprve se pár dní musíte oklepat z Flander, které vás úplně vysají, pak musíte na kostkách Roubaix trochu potrénovat a potom se z toho závodu týden vzpamatováváte. Niki Terpstra mi říkal, že mu to trvalo až do další soboty, než zregeneroval. Kdo chce uspět na ardenských klasikách, je pro něj ideální Roubaix vynechat. A navíc ti jezdci, kteří mají ambice v ardenských kopcích, nejsou pro Roubaix ideální typy.
Po Flandrech se hovoří o tom, že to bude závod "všichni proti Cancellarovi". Vnímáte to podobně?
Určitě se o tom takhle mluví. Pokud Cancellara předvede něco podobného jako na Flandrech, bude těžké ho porazit. Musíme mít jako tým doopravdy dobrou taktiku. Nečekat na jeho útok a vymyslet něco ještě předtím, než zaútočí.