"Příště bude líp,“ pravil Kostka. Své zklamání tím ale nezahnal a z tónu jeho slov to šlo cítit.
Do své první světové soutěže vstupoval s optimismem. V testovací rychlostní zkoušce byl nejlepší mezi vozy kategorie S2000 a celkově skončil devátý.
"Jeli jsme ji v klidu a stejným způsobem jsme vstoupili do závodu,“ podotkl pilot, kterého navigoval zkušený Miroslav Houšť.
Co se tedy pokazilo? Na cestě zůstal kámen, který vypadl ze zídky. Bohužel ležel za zatáčkou, takže Kostka ho neviděl a nemohl na něj zareagovat. Kámen odmrštil auto na druhou stranu do příkopu, nárazem se ulomilo kolo.
"Závod je dlouhý, během úvodních erzet jsme se chtěli rozkoukat. Tohle nikdo nečekal, hořekoval. Ke Kostkově smůle v mistrovství světa už neplatí pravidlo superally, takže do závodu už se nemůže vrátit. "Místo toho jedu domů,“ pronesl zlínský jezdec.
Příliš brzy odstoupil také Kostkův rival, tovární jezdec Škody Motorsport Esapekka Lappi. Finský mladík, který by v srpnu měl dorazit na Barum rally, vypadl ve druhém testu kvůli prasklé poloose.
V soutěži zůstala ještě jedna česká posádka se zlínským zastoupením. Dvojice Martin Rada, Jaroslav Jugas v Alfě Romeo 147 je po první etapě 34.