Jeho sok v celkovém pořadí Alonso po závadě nedokončil a Schumacher mohl stáhnout ztrátu v mistrovství světa. Místo toho vstoupí do Velké ceny Turecka za tři týdny se stejným odstupem, s jakým se chystal na Maďarsko.
Stále je ale výsledek lepší, než to po většinu závodu vypadalo - sedminásobný mistr světa se trápil vzadu, zatímco Alonso suverénně kraloval celému jezdeckému poli. Nezabránil mu v tom ani fakt, že startoval z patnácté pozice. Pneumatiky Michelin fungovaly lépe než konkurenční bridgestony.
"Samozřejmě, že jsem velmi zklamaný," přiznal Schumacher, který po penalizaci také musel startovat z druhé desítky, i když na roštu na tom byl o čtyři místa lépe než Alonso. "Celý víkend a obzvlášť závod jsme byli jako na toboganu. Nakonec jsme skončili tam, kde jsme v pátek začali. Jen nás čeká o jednu možnost stáhnout ztrátu méně," litoval ještě před zprávou o diskvalifikaci Kubici z týmu BMW.
Schumacher se nechtěl spokojit s pátým místem, které by mu příslušelo, kdyby pokojně nechal rychlejší soupeře jít vpřed. Tři kola před cílem se snažil ubránit útoku Nicka Heidfelda, ale jejich kola do sebe praštila a u Ferrari to odneslo řízení. Zvládl pouze zajet do boxů, díky diskvalifikaci Kubici bral alespoň jeden bod.
"Je snadné po závodě tvrdit, že se tomu dalo vyhnout," uvedl šéf stáje Jean Todt. "Ale není důvod plakat nad rozlitým mlékem."
Tým Ferrari tak bral tři body, dva díky Felipemu Massovi, který dokončil na sedmé příčce. "Mohl to pro nás sice skončit hůř, přesto je obtížné takový výsledek spolknout," přiznal technický ředitel Ferrari Ross Brawn.