Do třetí části kvalifikace nastupuje 10 nejrychlejších aut z předcházející části. V nádrži mají množství paliva, s kterým vyrazí i do závodu. Po kvalifikaci je totiž doplňováno na úroveň před poslední dvacetiminutovkou.
Důsledkem tohoto pravidla je, že jezdci krouží 15 minut dokola, aby spotřebovali maximum benzinu a na závěr s co možná nejlehčím autem zajeli nejlepší čas.
Přestože je nový systém přijímán týmy i diváky s nadšením, všichni cítí, že finále celého sobotního klání potřebuje vylepšit.
"Kvalifikace se mi líbí, ale určitě by se dala ještě trochu zatraktivnit," prohlásil Symonds, kterého k prohlášení vedlo sledování záznamu klání v televizním záznamu po závodu v Malajsii.
"Z boxů nepoznáte, jestli je to dobrá podívaná nebo ne. Nemáte na takové věci čas. Ale po sledování záznamu jsem si uvědomil, že by bylo potřeba něco změnit."
Britský inženýr, který se pohybuje v seriálu F1 přes dvacet let, se vžil do role fanouška a nebyl spokojen: "Prvních 10 minut závěrečné části je hrozná nuda. Neděje se nic zajímavého," všiml si.