Francouzský jezdec dosáhl na nejlepší čas 1:23,252 minuty až těsně před koncem na měkké směsi pneumatik. Na rozdíl od řady soupeřů Lotus však naplno vyzkoušel, jak rychlý jeho stroj může být.
Do závěrečné jízdy Grosjeana byl v čele výsledkové listiny Jenson Button s vozem McLarenu. Přitom si připsal relativně málo kol a na tvrdé, a tedy výrazně pomalejší směsi pneumatik byl o čtvrt vteřiny pomalejší než Francouz. Je zřejmé, který výkon je cennější.
Třetí příčku obsadil Sergio Pérez s vozem Sauberu, který měl také na kontě jednu kuriozitu, i když při testech nijak výjimečnou - došlo mu palivo a musel zastavit přímo na okruhu. Švýcarská stáj podle všeho zkoušela, zdali detektory množství benzinu v nádrži fungují správně.
Jen těsně za Pérezem skončil Mark Webber s mistrovským vozem Red Bullu, hned za ním se umístil Nico Rosberg z Mercedesu. Německý pilot byl se 128 okruhy nejpilnějším jezdcem prvního dne posledních testů na okruhu Catalunya.
Felipe Massa se opět mezi nejrychlejší nezařadil, ale byl spokojený, že jeho ferrari již podruhé za sebou vydrželo celý den bez závady. Do cíle rudé vozy z Maranella v závodech dojedou. Otázkou však stále je, na jakém místě.
Slušný čas předvedl i Paul di Resta z týmu Force India, zato Vitalij Patrov s Caterhamem a Pastor Maldonado s Williamsem ukázali, které stáje by v sezoně 2012 neměly stačit na body.
1. | Grosjean (Fr.) | Lotus | 1:23,252 min. |
---|---|---|---|
2. | Button (Brit.) | McLaren | +0.258 vt. |
3. | Pérez (Mex.) | Sauber | +0.568 |
4. | Webber (Aus.) | Red Bull | +0.578 |
5. | Rosberg (Něm.) | Mercedes | +0.740 |
6. | Vergne (Fr.) | Toro Rosso | +0.964 |
7. | Di Resta (Brit.) | Force India | +1.053 |
8. | Massa (Braz.) | Ferrari | +1.066 |
9. | Petrov (Rus.) | Caterham | +1.624 |
10. | Maldonado (Ven.) | Williams | +2.335 |