Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Z Fidei už chci pryč, říká Štybar. O přestupu na silnici ale stále nemá jasno

CYKLOKROSAŘEM ZŮSTANE. Zdeněk Štybar plánuje i po případném přestupu do Quickstepu zůstat věrný cyklokrosu. | foto:  Michal Sváček, MAFRA

25 2010
Zdeněk Štybar přestupuje do silničního týmu, bude startovat na slavných klasikách, k tomu se pokusí o nominaci na olympiádu v Londýně. Jenže velké plány pořád nemají reálný podklad. Šéf cyklokrosového týmu Fidea, současného zaměstnavatele české hvězdy, stále nedal Štybarovi svolení k odchodu.

"Já už se v tom taky pomalinku přestávám orientovat," přiznal cyklokrosový mistr světa. "Myslím si, že už se v jednáních blížím konci, ale to už si říkám měsíc."

Štybara si vyhlídl jeden z top týmů světa Quickstep, podíl na volbě měl i finanční vstup českého miliardáře Zdeňka Bakaly.

Šéf stáje Patrick Lefevre měl se 24letým Čechem velké plány. Jenže nedávno se současný Štybarův manažer Hans Van Kasteren ozval: S odchodem to nebude jen tak, první nabídku Quickstepu odmítáme.

A kriticky se do své největší hvězdy opřel.

Nejdřív Štybarovi nepřímo vyčetl zranění kolene, pak i jeho zradu, že z Fidei, která z něj udělala hvězdu, prchá. "Rozhodnutí o tom, jestli Zdeňka pustím, už jsem udělal. Ale zveřejním ho až někdy před koncem roku," říkal Van Kasteren.

"Věřím, že to dopadne dobře a budu mít jasno už brzy," doufal zase Štybar.

Kritika, která se z úst belgického manažera vysypala, českého cyklokrosaře zarazila. V den Štybarových narozenin ho Van Kasteren přijel navštívit, popřál mu.

"A dva dny poté vyšly zprávy, kde otočil má slova" nevěřil Štybar. "Asi je teď trošku v nouzi, neví co a jak. Ale já jsem si z toho udělal vlastní úsudek. Takový, že bych už byl rád pryč v jiném týmu. Přece jen ve Fidei už jsem pět let. A taky jsem se poučil, že v nouzi poznám přítele."

I když Štybar stále obléká dres současného zaměstnavatele a smlouva mu vyprší až na konci února, v hlavě už má myšlenky na budoucí angažmá.

"Je mým snem od malinka dostat se do takového silničního týmu," povídal. "Stejně jako byl obrovský sen jezdit v týmu Fidea. Jenže teď jsem v bodě, kdy se musím rozhodnout o celé příští kariéře."

Buď si otevře dvířka do té nejvyšší silniční cyklistiky, nebo se znovu upíše cyklokrosové formaci a cestu do kategorie ProTour si tím definitivně utne.

"V 28 letech už se mi nepovede dostat do profesionálního silničního týmu," věděl. "A když, tak už stejně bude pozdě na to, abych byl schopný udělat nějaký solidní výsledek."

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze