Pro místní fandy BMW si sobotní počasí nad Magdeburgem přichystalo opravdové překvapení. Hustý déšť v první části kvalifikace nekompromisně rozdělil startovní pole na ty, kterým se se štěstím podařilo dostat se dál, a ty, kteří neuspěli.
Do druhé části tak za bavorskou značku postoupil pouze Jörg Müller, Augusto Farfus a Alex Zanardi, mimo nejlepší desítku zůstal Sergio Hernandez a také Andy Priaulx, který zítra odstartuje až patnáctý.
I někteří další tovární jezdi zklamali. Rozhodně víc se čekalo od předposledního Tiaga Monteira, nemluvě o zklamání úřadujícího šampiona Yvana Mullera, který skončil jako sedmnáctý.
Šéf Seatu Jaimé Puig ale bude i tak spát v relativní pohodě. Ve druhé části se totiž triu od BMW nedařilo, pole position si navíc vyjel Tarquini, kterého na třetím místě bude zítra při letmém startu (jenž mimochodem také více svědčí turbodieselovým Seatům) jistit týmový kolega Rydell. Větším překvapením však bylo představení Marina Čolaka, který dokázal na benzinovém Leonu zajet druhý nejlepší čas.
Nejvíc slavit ale mohou příznivci Lady. Jaap van Lagen na Prioře zaznamenal svým čtvrtým místem historický úspěch. Holandský pilot po skončení desetiminutového souboje o pole position neskrýval nadšení, jeho týmový kolega Kyrill Ladygin se naproti tomu nevešel ani do kvalifikačního maxima. Je otázkou, nakolik je van Lagenův úspěch podmíněn autem, jeho schopnostmi a počasím.
Nečekaný déšť odešel tak rychle, jak přišel, a právě volba pneumatik pro druhou část se ukázala jako klíčová. Ti, kteří navzdory mokré trati vsadili na slicky, se mohli radovat. Asfalt stihnul lehce oschnout a rázem byla senzace na světě.
Tarquini dokonce o skoro celé dvě vteřiny překonal všechny ostatní! Zítřejší první závod tak nebude v režii BMW. Před nimi totiž budou kromě zmíněného kvartetu startovat Robert Huff a Nicola Larini s továrními chevrolety a další nezávislý v první desítce, Tom Coronel.
Kvalifikace:Gabriele Tarquini (It.) - Seat Leon TDI |