Víkend na ultrarychlém okruhu nad rakouskou kulturní metropolí začal ze sportovního hlediska nadmíru slibně, malou senzací: černý Chevrolet Cruze pilotovaný Giannim Morbidellim dokázal přemocné citroeny poškádlit a zajel v kvalifikaci o 49 tisícin rychleji, než druhý Yvan Muller!
Bývalý pilot Ferrari-F1 se ale ze své pole position radoval jen krátce: za přestupek v jiné fázi kvalifikace byl posunut o pět míst dozadu. První startovní řada tedy skýtala známý obrázek: okupovaly ji citroeny Mullera a Loeba. Za nimi se směl zařadit další překvapivě rychlý chevrolet Toma Coronela před třetím citroenem Argentince Lopeze.
První nedělní závod se stal jasnou záležitostí úřadujícího mistra světa Mullera. Na startu se jasně prosadil vůči kolegovi Loebovi a od té doby nedal vedení z ruky. Ohrožoval ho pouze Jose-Maria Lopez. Argentinec, jehož ambice ohledně postupu do F1 před lety ztroskotaly společně s plánovaným americkým týmem, byl na Salzburgringu poprvé a rychle se učil.
Během závodu se posunul na druhou pozici, kterou ovšem ztratil chybou na brzdě v první šikaně vůči Coronelovi. Rychlý Nizozemec dojel zaslouženě druhý - byl to právě on, kdo v prvním kole drze posunul třetí citroen Sebastiena Loeba za sebe. Jen třetí housle hrály dopoledne tovární vozy honda. Tiago Monteiro dojel pátý a jeho kolega Gabriele Tarquini osmý. Oba bývalí jezdci F1 si ovšem mnohé slibovali z obráceného pořadí na startu odpoledního druhého závodu.
Muller se radoval ze třetího vítězství roku a Lopez byl spokojen se svou rychlostí a třetím místem. Přátelský vztah obou pilotů citroenu ale měl hned po startu do druhého závodu dostat první vážnou trhlinu. Muller se dostal lehce mimo trať, dokázal svůj vůz ale strhnout zpět na asfalt – ovšem uprostřed rozjetého pole a na úkor obou britských legionářů ve službách značky Lada: Huff s Thompsonem se srazili a i Muller po jednom kole s poškozeným vozem vzdal.
Vinu dával Lopezovi: musel se prý Argentincovi vyhnout, a proto vjel do trávy a zase nazpět. O celém maléru se Lopez dozvěděl až v po závodě: po jednom z nejlepších závodů, které kdy jel. V začáteční fázi se musel vypořádat s početní přesilou vozů honda, které se usadily na špičce. Motorová převaha Citroenu mu ale pomohla a Michelisze, Bennaniho, Tarquiniho a Monteira jednoho po druhém na dlouhé rovince předjel.
"Nastavili jsme zadní křídlo úplně naležato, což znamená jisté riziko – ale vyplatilo se!" radoval se sympatický a populární "Pechito" v cíli. Vyrovnal stav vítězství s Mulleem na 3:3, na body ovšem jasně vede.
Na Salzburgringu startoval i evropský šampionát ETCC a čeští jezdci si dojeli pro dobré výsledky. Michal Matějovský vyhrál na BMW týmu Křenek jeden závod a jeho týmový kolega Petr Fulín zvýšil svůj celkový bodový náskok ve třídě TC2 na 22 bodů.
1. | Yvan Muller | (Fr.) | Citroen-C Elysee |
---|---|---|---|
2. | Tom Coronel | (Niz.) | ROAL-Chevrolet-Cruze |
3. | Jose-Maria Lopez | (Arg.) | Citroen-C Elysee |
4. | Sebastien Loeb | (Fr.) | Citroen-C Elysee |
5. | Tiago Monteiro | (Por.) | Honda Civic |
6. | Tom Chilton | (Brit.) | ROAL-Chevrolet Cruze |
1. | Jose-Maria Lopez | (Arg.) | Citroen-C Elysee |
---|---|---|---|
2. | Gabriele Tarquini | (It.) | Honda-Civic |
3. | Tiago Monteiro | (Por.) | Honda Civic |
4. | Norbert Michelisz | (Maď.) | Zengo-Honda-Civic |
5. | Tom Coronel | (Niz.) | ROAL-Chevrolet-Cruze |
1. | Jose-Maria Lopez | 179 b. |
---|---|---|
2. | Yvan Muller | 138 b. |
3. | Sebastien Loeb | 134 b. |
4. | Tiago Monteiro | 96 b. |
5. | Gabriele Tarquini | 74 b. |