Potravinářská společnost Pepsi už loni v začátcích skandálu stáhla reklamu, v níž světová jednička propaguje iontový nápoj Gatorade. Nyní je definitivní konec spolupráce. "Pro Tigera už v našich marketingových plánech není místo," stojí v prohlášení.
Konat dobro!
Je v něm i odmítnutí, že by rozhodnutí souviselo s aférou. To by znamenalo, že Pepsi se přidává na stranu automobilky Buick, jejíž čelní představitel nedávno prohlásil, že Woods firmě nepomohl zvýšit prodej vozů, přestože mu za propagaci vyplatila 70 milionů dolarů.
Konec smlouvy s Woodsem je součástí nové strategie Pepsi. Firma investuje 20 milionů dolarů do akce Refresh Project. Místo podpory Woodse a placení nejdražší sportovní reklamy na světě při Super Bowlu investuje do desítek menších aktivit pod heslem "konat dobro". I proto oznámila, že bude dál podporovat Woodsovu nadaci.
Hybaj k obrazovkám!
Woods se sice před osmi dny objevil před televizními kamerami a miliony diváků mohly sledovat další z jeho sebemrskačských vět, ale co zajímá golfový svět, to neřekl. A sice kdy zase bude hrát. A ne že by zrovna tahle věc nesouvisela s penězi.
Zatímco čtvrthodinové prohlášení se stalo vítaným zpestřením vysílání mnoha kanálů, sledovanost samotných turnajů je nízká. Agentura AP však přišla s názory analytiků, že společnosti, které golf vysílají, situaci zvládnou.
Larry Novenstern uvedl, že jejich ztráty dosáhnou při Woodsově celoroční absenci deseti až dvaceti milionů dolarů. Ve srovnání s ostatními ekonomickými problémy, jimž média nyní čelí, je to ale podle něj zanedbatelná částka.
Alou na olympiádu!
Zprávy o dopadech Woodsova chování na byznys jsou vskutku rozličné. Zatímco některé firmy na partnerství prodělaly, Nike prodává zboží TW vesele dál a videohry s golfistovou
figurkou od Electronic Arts jdou dál na dračku. Agentura Reuters přidala zprávu o tom, že veřejnost je většinově na Woodsově straně.
(Tiger Woods při tréninku v Orlandu během přestávky v léčení ze sexuální závislosti.)
Devětašedesáti procentům Američanů by podle průzkumu soukromé Seton Hall University v New Jersey nevadilo, kdyby Tiger Woods reprezentoval zemi na olympijských hrách. Golf byl na jejich program vrácen na roky 2016 a 2020.
Větší podporu má nevěrný muž u svého pohlaví (75), ženská část populace je ale také příznivá - 63 procent pro. Naopak třiadvacet procent lidí by s Woodsem-olympionikem mělo problém.
Jiné je to ovšem s vírou v upřímnost hráčových omluvných slov z minulého týdne. Devětatřicet procent je považuje za opravdová, každý čtvrtý za falešná. Celkem 68 lidí by bylo rádo, kdyby se jim už dalších informací od Woodse nedostalo.
Hurá kastrovat!
Jako by už nebylo dost bizarních reakcí na Woodsovy milostné eskapády v šoubyznysu, objevily se reklamní billboardy organizace PETA pro etické zacházení se zvířaty. Ta troufale
využila hráčova léčení ze závislosti na sexu k propagaci kastrace domácích mazlíčků.
"Příliš mnoho sexu může škodit," hlásá obří nápis vedle Woodsova portrétu. A menším písmem pak pokračuje "...i pro malé tygry. Ušetřete své psy a kočky mrzutostí. Vždy kastrovat!" Cílem kampaně je omezit počet toulavých psů a koček.