"Ať jedu na Bohemii, v Belgii nebo v Argentině, vždycky chci vyhrát," naznačil devětadvacetiletý Hänninen.
Výpadky jsou v jeho případě ojedinělé, úspěšných výsledků bylo mnohem víc. V Intercontinental Rally Challenge (IRC), na kterou se mladoboleslavská stáj zaměřuje, září. Dvakrát vyhrál, dvakrát dojel druhý a jednou třetí, v celkovém pořadí proto vede.
Úspěšná série skončila před týdnem na belgické Ypres rally. Přehnal svou rychlost a vylétl z trati. Škodu Fabii S2000 nepoškodil, jenže zapadl do příkopu a poblíž nestálo dost diváků, aby mu pomohli zpět.
"Byla to stupidní chyba," stále se na sebe zlobí Hänninen, který se kromě podniků IRC jednou představil v mistrovství světa. V Portugalsku vedl v kategorii vozů S2000, jenže ulomil kolo.
Na tratích v podhůří Jizerských hor na něj tým spoléhá víc než obvykle.
Jeho kolega Jan Kopecký ve startovní listině chybí, protože ve stejném termínu závodí na italské Rally San Marino. "Kvůli tomu budu pod větším tlakem.
Ale nevadí mi to, chci si spravit chuť po Belgii," pousmál se Hänninen. "Hlavně chci udělat radost mechanikům a celému týmu, protože v Boleslavi jsou doma." Vzhledem k tomu, že jezdecky vyrostl na šotolině, není pro něj asfalt právě oblíbeným povrchem.
Přesto věří, že rychlostní zkoušky Bohemie mu budou vyhovovat. "Trať je mnohem členitější než v Belgii, je tady daleko víc zatáček," srovnal.
Že se s podobnými testy umí vypořádat, předvedl už loni. Dokonale přitom využil zimních podmínek, které málem přinutily pořadatele, aby soutěž zrušili.
Proto si uvědomuje, že letos jej čeká mnohem tvrdší boj. "Konkurence je opravdu skvělá. Hodně rychlý bude Pavel Valoušek," vyzvedl českého jezdce, který s podporou Škody míří za českým titulem. "Ale počítat musíme i s Prokopem, Krestou nebo Bouffierem," dodal.
Proti všem soupeřům, tedy až na Valouška,má Hänninen výhodu. Pojede ve vylepšeném autě. Škoda nedávno představila novou verzi vozu, který vládne IRC. "Je stabilnější v zatáčkách, což je jeho velká výhoda," varuje soupeře další z generace Létajících Finů.